Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
Tirsdag 07. September 2010, klokken 12:01
Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter: Dette er forumet til Norstart -norsk elbilforening. Norstarts hjemmeside finner du her www.elbil.no
Elbilwiki: www.elbilwiki.no                                                                               Siste innlegg på elbilforum.no

+  Norstart -norsk elbilforening: elbilforum.no
|-+  Avansert teknisk
| |-+  Avansert: Avanserte reperasjoner
| | |-+  Reparasjon av blokker
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Reparasjon av blokker  (Lest 304 ganger)
PLUTO
Hero Member

Vis profil
« på: Søndag 31. Januar 2010, klokken 13:16 »

Jeg er litt på det svenseke elbilforumet (siden jeg har Clio og det er mest av dem der).

Det er åpenbart et problem der i øst, med celler som gir seg. Det er et kjent problem også her. Når en blokk går isttykker er det som rekgel kun en celle i en blokk som er brent eller ødelagt. Der i øst snakker de om å bruke også disse ødelagte blokkene. De kortslutter den ødelagte cellen og bruker blokken videre. se for eksempel:
http://www.elbil.forum24.se/elbil-about2027.html
Er det noen her i vest som har erfaring med slikt?
Loggført

Kristiansand. Kjører CLIO -97, har skrudd en hel del på diverse elbiler og tester batterier. Jeg har før hatt Kewet El Jet 2 -92 og noen Think og PSA. Nestleder i Agder elbilforening. www.elbilagder.org
elektrolux
Gold Member

Vis profil
« Svar #1 på: Søndag 31. Januar 2010, klokken 13:50 »

I tyskland er der personer som bytter celler på slike blokker.

Med de prisene vi ser på gamle blokker kan dette kanskje forsvares, men jeg gidder ikke bruke tid på dette.
Loggført

Stavanger:

Peugeot 106 og Partner electric,  Citroen Saxo og Berlingo 5 seter electric, Think Classic, EVT 168 og lettvektsregistrert Vectrix Elscooter. 1 stk Bosch Rotak 43 Lithium ion gressklipper
Bygger JDM Mopedbil om til Elbil med LiIon batterier og Lynks Skivemotor. Har hatt "trimma" Cityel med NiCd.
Ide' og utvikling av batteritestemetoder. Ide' og utvikling av Robometer batteriovervåkingssystem for bruk i NiCd biler.
tom
Full Member

Vis profil
« Svar #2 på: Mandag 01. Februar 2010, klokken 18:15 »

Det dette du viser til:

http://elweb.info/dokuwiki/doku.php?id=nicd-saft_reparatur&s=saft

http://www.elbil.forum24.se/elbil-about1593.html

....................... Huhh skummelt,  lite bra for helsa å hanskes med cadmium, syre mm.  Jeg har ingen ambisjoner om å bli NICAD "kirurg" og anbefalt ingen å prøve dette.

/tom
Loggført

Oslo.  Think Classic, Buddy , City-El og 2 Elmopeder .

Don't be fueled!
Ken
Gold Member

Vis profil
« Svar #3 på: Mandag 01. Februar 2010, klokken 19:29 »

Om man få til det elektriske så ville det være like vanskelig å få vannfylling systemet i pålitelig drift.
Gjerne vask hendene etter slik arbeid, om man har hender igjen!
Loggført

Kristiansand. Think City  90K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 33K, delelager på hjul! Styreleder for Agder Elbilforening www.elbilagder.org.  Eget foretak: Miljøtjeneste Kenneth Webster org.nr.993821500.
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!