Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Navigasjon og ladestasjoner

Startet av Leica, fredag 11. september 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Leica

Endelig har jeg fått min i3 og har alerede rukket å kjørt på den 750km første uken. Er kjempefornøyd, og dieselpurka har ikke blitt kjørt en meter siden jeg fikk i3'n. En ting jeg ikke forstår er synbolene for ladestasjoner: er det noe mulighet å se forskjell på hurtiglader og Schuko? Hvis jeg gjør fritekstsøk av POI med tekst hurtiglader finner den jo de som er i nærheten. Likeså lurer jeg på hva som skjer når en legger inn lengere kjørestrekning en hva man har strøm til: kjørte hjem fra Oslo i går og fikk da forslag om å lade på Gran (kun sakteladere). Hurtigladeren på Roa (noen få km før Gran) kom ikke opp som forslag, selv om den ligger i navie'n og er angitt der som hurtiglader. er det noe jeg ikke har stilt inn, eller har BMW en jobb å gjøre?

KHL

Bumper denne her siden jeg sliter med litt av det samme. Er det noen her som har funnet ut hvordan man kun viser hurtigladestasjoner i kartet mens en kjører? Får bare til å vise ladere i nærheten (sirkel).

Usikker på detta

Har bare hatt behov for dette en gang hittils med bilen min - da gikk jeg inn på POI og lading og fikk da opp en gedigen liste over ladestasjoner i nærheten jeg kunne velge mellom. Det stod det klart og tydelig hva slags ladestasjoner det dreide seg om - hurtig, sakt, kombo osvosv...

Tror ikke det er mulig å sile ut kun hurtigladere, men det er veldig fort gjort å scrolle seg ned til en i lista da :)

KHL

#3
Dersom en kan ha de synlige i navien mens en kjører så ville det ha vært veldig enkelt å peile seg ut potensielle ladestasjoner som ligger mest fordelaktig til i forhold til ens destinasjon.

Beckern

Sitat fra: Usikker på detta på torsdag 27. oktober 2016, klokken 05:34
Har bare hatt behov for dette en gang hittils med bilen min - da gikk jeg inn på POI og lading og fikk da opp en gedigen liste over ladestasjoner i nærheten jeg kunne velge mellom. Det stod det klart og tydelig hva slags ladestasjoner det dreide seg om - hurtig, sakt, kombo osvosv...

Tror ikke det er mulig å sile ut kun hurtigladere, men det er veldig fort gjort å scrolle seg ned til en i lista da :)

Det er med respekt å melde alt for dårlig. Man kan ikke basere langtur på å søke i nærheten når man nærmer seg tom. Man trenger fylling der man har 10-25% igjen og man er kun interessert i hurtiglading.

Usikker på detta

Helt klart mulig det er for dårlig ja. Skal ikke svare generelt på dette da jeg bare har hatt behovet ved ett enkelt tilfelle, og da fungerte det perfekt slik jeg planla å gjøre det.

Jeg skulle til A og være der i noen timer. Visste at jeg måtte finne en lader da jeg senere skulle komme meg til B.
Jeg søkte da etter ladestasjoner i nærområdet (Kolbotn) men jeg satt i gårdsplassen klar til avgang mot B.
Fant da en stoor mengde hurtigladere i nærheten og valgte bare å bli navigert til den som lå nærmest, ca 1km unna.

Dette har nok mye med hvor i landet an befinner seg tenker jeg. Her omkring (østlandet) har jeg fått for meg at tilstanden er "god nok".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA