Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Service nekter garantiansvar, hva skjer?

Startet av Kalle_Dybvik, mandag 07. september 2015, klokken 15:22

« forrige - neste »

Muffinman

#15
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 07. september 2015, klokken 15:30
Uorginale felger kan føre til skader på bremsene, ved at bremsene ikke får tilstrekkelig luftkjøling
Du tuller selvfølgelig, men jeg biter på og svarer likevel. Det var så tåpelig at jeg faktisk ble litt provosert.

Dette vil neppe kunne skje annet enn ved ekstrem banekjøring, og neppe med en bil som Model S. På vanlig vei med regenerativ brems, i norske temperaturer og på norske veier er min påstand at dette er komplett umulig. I tillegg til at bremsene på Model S belastes ekstremt lite er de også dimensjonerte for å ta unna store mengder varme.

Og uansett finnes det neppe noen uoriginale felger som er mer tette enn Tesla`s egne Aero-felger.



Må tilføye at min bil har fått byttet bremseskiver pga kast/vibrasjon. Oppstod på vinteren med original felg, så det var nok ikke mangel på kjøing. Derimot var det en serie skiver med produksjonsfeil, og dermed en kjent feil. Har fått noe av det tilbake på senvinteren, men det har minket de siste ukene.

cairnz

Hvis du har montert dashcam bak så vil plassering av antennekabelen påvirke mottaket. Det skjedde hos meg da jeg bare trødde alt opp bakluka først. flyttet mesterparten over til C-stolpen og fikk merkbart bedre DAB-mottak.

Det virker helt innafor at Tesla vil ha deg til å betale hvis du har skyld i at noe har blitt feil på, de garanterer jo ikke for dine modifikasjoner. Hvis det viser seg at disse ikke har hatt noen påvirkning på det du har feil på bilen så vil de jo dekke dette innenfor garanti.
Elbilist

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: petersv på mandag 07. september 2015, klokken 19:41
Er nok kun bakruta. Men radioboelger kommer utenifra, saa ev. skjerming av solfilm som sitter innenfor antennene (de sitter mellom varmetraadene i bakruta) har null og niks aa si Espen.
RF fungerer ikke på den måten. Man kan få interferens, refleksjoner, osv som er helt ødeleggende.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#18
Sitat fra: Muffinman på mandag 07. september 2015, klokken 20:15Du tuller selvfølgelig, men jeg biter på og svarer likevel. Det var så tåpelig at jeg faktisk ble litt provosert.

Dette vil neppe kunne skje annet enn ved ekstrem banekjøring, og neppe med en bil som Model S. På vanlig vei med regenerativ brems, i norske temperaturer og på norske veier er min påstand at dette er komplett umulig. I tillegg til at bremsene på Model S belastes ekstremt lite er de også dimensjonerte for å ta unna store mengder varme.

Og uansett finnes det neppe noen uoriginale felger som er mer tette enn Tesla`s egne Aero-felger.
Jeg vet ikke om felgene som trådstarter bruker er mer eller mindre tette enn aerofelgene. Det er derfor jeg ba om bilde tidlig i tråden. (Man får såkalte moon rims, som kan være veldig aerodynamiske og kan øke rekkevidden. Dermed er det ikke utenkelig at folk prøver ut disse. Jeg vet også at folk har gjort forsøk med plater av plexiglass utenpå felgene for å øke rekkevidden.)

Jeg vet heller ikke hvordan trådstarter har kjørt. Kanskje han har kjørt masse på bane.

Men det at det kun er en standard tekst som må skrives under på tyder på at trådstarter neppe har felger som er problematiske. Dette er nok noe hovedkontoret krever at skal underskrives før man reparerer bremser med unormal slitasje og uorginale felger. Da med tanke på moon rims, o.l.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

satheesh.net


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA