Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85 har fått nedjustert effekt

Startet av erlanddf, torsdag 03. september 2015, klokken 20:25

« forrige - neste »

erlanddf

Testet litt nå etter å ha kjøpt hjem fra jobb: ca 190 km typical batteri igjen og over 5 sekunder 0-100. Selv med alt koblet ut så slipper det knapt på tørr asfalt selv fra stillestående. Sånn var den ikke før... :(

Skal lade litt etterpå og teste igjen litt senere ikveld.

2014 P85+

Teslanewbie

Over 5 s ... huff .. p85+ er angitt til 4.2s  noe de fleste eierne oppnådde i sin tid ..

Kan jo nesten lure på om du ikke har fått standard s85 reservedeler..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Tesla burde gitt eierne muligheten til å følge med på hva som blir endret SW-messig når parametrene endres . Blir for dumt at de stendig endrer karakter på bilen uten å få godkjennelse fra eiere og uten å informere hva som er gjort . 

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

erlanddf

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 04. september 2015, klokken 17:26
Over 5 s ... huff .. p85+ er angitt til 4.2s  noe de fleste eierne oppnådde i sin tid ..

Kan jo nesten lure på om du ikke har fått standard s85 reservedeler..
Ja, jeg merker jeg blir gretten...  >:(

Det verste var at jeg sendte de en mail og når han ringer meg opp så forsøker han forklare at det kan ha vært noe feil slik at batteriet leverte for mye strøm tidligere... Lukter løgn...
2014 P85+

Belloq

 Har også p85 fra 2014, fikk også modifisert batteripakken min forrige uke. Tested aksen tidligere i dag uten og ta noe tid vel og merke, men syntes bilen går som den gjorde før. Merker dog at ballong fise lyden ved full aks har blitt noe mindre.
P85 2014

Belloq

Pokker nå begynner jeg og bli skeptisk også :P får ta og måle litt tider
P85 2014

Belloq

Sitat fra: erlanddf på fredag 04. september 2015, klokken 17:20
Testet litt nå etter å ha kjøpt hjem fra jobb: ca 190 km typical batteri igjen og over 5 sekunder 0-100. Selv med alt koblet ut så slipper det knapt på tørr asfalt selv fra stillestående. Sånn var den ikke før... :(

Skal lade litt etterpå og teste igjen litt senere ikveld.

Men må du ikke ha fult batteri for og få maks aks?
P85 2014

Veggen

Du skal ha svært gode forhold for å oppnå 4,2s.
Varme dekk, asfalt med høy friksjon, varmt og fulladet batteri etc.
5s høres helt normalt ut med halvladet batteri under vanlige forhold.

Ellers har jeg heller ingen tro på konspirasjonsteorien om at bilene har fått nedjustert effekten.
Det vi derimot har ganske sikre indisier på er at de har justert launch- og antispinn parametrene for å gi en mykere start. Er enig i at den føltes råere i sparket når den var ny høsten 2013. En annen faktor er at litium batterier ganske raskt mister litt av toppeffekten etter de er tatt i bruk, for så å stabilisere seg på nominelt nivå.

erlanddf

Hadde det ikke vært for at Skøyen er stengt nå, så hadde jeg dratt inn, slengt nøklene i bordet og "you f.. fix". Dette er ikke bilen jeg leverte inn og jeg kan vedde på jeg nå har en software-sperre på kw/moment...
2014 P85+

erlanddf

Bilen kunne spole på tørr asfalt for et godt ord før, nå trenger jeg ikke ha på anti-spin engang... Skal sjekke med 90% batteri etterpå, men bilen har som sagt aldri vært slik før.
2014 P85+

Muffinman

Testet et drag med >90% nå i ettermiddag. Ny, tørr asfalt, 15 pluss, overskyet, motbakke. Fikk antispinnlampe opp til forbi 70 med 19" Falken-dekk. Drar som det skal her, men så ikke på kW-meteret. Får gjøre det etterpå.

Høres definitivt ut som det er noe off med bilen din. Uten antispinn burde du bare gått opp i røyk.

Belloq

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. september 2015, klokken 18:34
Testet et drag med >90% nå i ettermiddag. Ny, tørr asfalt, 15 pluss, overskyet, motbakke. Fikk antispinnlampe opp til forbi 70 med 19" Falken-dekk. Drar som det skal her, men så ikke på kW-meteret. Får gjøre det etterpå.

Høres definitivt ut som det er noe off med bilen din. Uten antispinn burde du bare gått opp i røyk.
Har du byttet konektorne? eller hva det heter :P
P85 2014

Teslanewbie

#42
Sitat fra: Veggen på fredag 04. september 2015, klokken 18:23
Du skal ha svært gode forhold for å oppnå 4,2s.
Varme dekk, asfalt med høy friksjon, varmt og fulladet batteri etc.
5s høres helt normalt ut med halvladet batteri under vanlige forhold.

Ellers har jeg heller ingen tro på konspirasjonsteorien om at bilene har fått nedjustert effekten.
Det vi derimot har ganske sikre indisier på er at de har justert launch- og antispinn parametrene for å gi en mykere start. Er enig i at den føltes råere i sparket når den var ny høsten 2013. En annen faktor er at litium batterier ganske raskt mister litt av toppeffekten etter de er tatt i bruk, for så å stabilisere seg på nominelt nivå.

Jeg fikk lett 4.4s tidligere med 21" på kvelder med 15-16+ grader . Tørt føre . Traction , klima av .. batteri 60-80%

Konspirasjonsteori ..... jada .. tesla har selv bekreftet tukling med effekten tidligere .. p85 eiere opplevde dette . P85d eiere opplever dette etc .. kanskje du bør ta av deg foliehatten ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Belloq

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 04. september 2015, klokken 19:00
Sitat fra: Veggen på fredag 04. september 2015, klokken 18:23
Du skal ha svært gode forhold for å oppnå 4,2s.
Varme dekk, asfalt med høy friksjon, varmt og fulladet batteri etc.
5s høres helt normalt ut med halvladet batteri under vanlige forhold.

Ellers har jeg heller ingen tro på konspirasjonsteorien om at bilene har fått nedjustert effekten.
Det vi derimot har ganske sikre indisier på er at de har justert launch- og antispinn parametrene for å gi en mykere start. Er enig i at den føltes råere i sparket når den var ny høsten 2013. En annen faktor er at litium batterier ganske raskt mister litt av toppeffekten etter de er tatt i bruk, for så å stabilisere seg på nominelt nivå.

Jeg fikk lett 4.4s tidligere med 21" på kvelder med 15-16+ grader . Tørt føre . Traction , klima av .. batteri 60-80%

Konspirasjonsteori ..... jada .. tesla har selv bekreftet tukling med effekten tidligere .. p85 eiere opplevde dette . P85d eiere opplever dette etc .. kanskje du bør ta av deg foliehatten ?

Hvordan får du målt dette så korrekt?? er det noe måleinstrument du kan anbefale?
P85 2014

Belloq

Sitat fra: Belloq på fredag 04. september 2015, klokken 19:13
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 04. september 2015, klokken 19:00
Sitat fra: Veggen på fredag 04. september 2015, klokken 18:23
Du skal ha svært gode forhold for å oppnå 4,2s.
Varme dekk, asfalt med høy friksjon, varmt og fulladet batteri etc.
5s høres helt normalt ut med halvladet batteri under vanlige forhold.

Ellers har jeg heller ingen tro på konspirasjonsteorien om at bilene har fått nedjustert effekten.
Det vi derimot har ganske sikre indisier på er at de har justert launch- og antispinn parametrene for å gi en mykere start. Er enig i at den føltes råere i sparket når den var ny høsten 2013. En annen faktor er at litium batterier ganske raskt mister litt av toppeffekten etter de er tatt i bruk, for så å stabilisere seg på nominelt nivå.

Jeg fikk lett 4.4s tidligere med 21" på kvelder med 15-16+ grader . Tørt føre . Traction , klima av .. batteri 60-80%

Konspirasjonsteori ..... jada .. tesla har selv bekreftet tukling med effekten tidligere .. p85 eiere opplevde dette . P85d eiere opplever dette etc .. kanskje du bør ta av deg foliehatten ?

Hvordan får du målt dette så korrekt?? er det noe måleinstrument du kan anbefale? Jeg har lyst til og få testet dette så bra som overhodet mulig, er derfor jeg spør
P85 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA