Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lademuligheter

Startet av Miraculix, torsdag 03. september 2015, klokken 14:17

« forrige - neste »

Muffinman

#15
Denne saken blir nok svindyr hvis den noensinne lanseres. Må innrømme at jeg har mistet litt troa etter alle utsettelsene.

SitatThe Zaptec Booster is currently under development and will be launched in 2016

petersv

Det er vel opp til Zaptec, men switchede power trenger på ingen måte å være dyre.

At det har tatt lang rid, men produktlanseringer er ikke bare bare, ting tar tid, godkjenninger må på plass. Nå sier de faktisk at den kommer i høst, og har en stor avtale med Renault om å levere med alle nye biler, så tror på de jeg.

Siggen

Sitat fra: Muffinman på lørdag 05. september 2015, klokken 10:00
Denne saken blir nok svindyr hvis den noensinne lanseres. Må innrømme at jeg har mistet litt troa etter alle utsettelsene.

SitatThe Zaptec Booster is currently under development and will be launched in 2016


Tajaa. Underbemannet og NASA avtalen viste seg og være mye mer tids og ressurskrevende enn først antatt. Ikke for og forsvare gjengen men det spinner litt rundt dørene der borte..

Muffinman

Sitat fra: petersv på lørdag 05. september 2015, klokken 10:03
Nå sier de faktisk at den kommer i høst
Nei, Zaptec Booster, som er produktet som skal gi 400v TN fra 230v IT skal lanseres i 2016 ref sitat fra nettsiden deres. Zapcharger Smart er bare en ladeboks som har kommunikasjon med nettet. Det er den som skal lanseres i høst.

petersv

Sitat fra: Muffinman på lørdag 05. september 2015, klokken 10:17
Sitat fra: petersv på lørdag 05. september 2015, klokken 10:03
Nå sier de faktisk at den kommer i høst
Nei, Zaptec Booster, som er produktet som skal gi 400v TN fra 230v IT skal lanseres i 2016 ref sitat fra nettsiden deres. Zapcharger Smart er bare en ladeboks som har kommunikasjon med nettet. Det er den som skal lanseres i høst.

Stemmer, leste feil på lanseringsdato. Men at den blir "svindyr" har vi ingen indikasjon på overhodet. Husk at den konkurrerer med ladekontroller + trafo (+ tomgangstap) i pris.

Dag A.

Må si at jeg skjønner ikke helt hva som er greia med ladebokser etc ifm lading av Teslaen.

Jeg har 230v - 3x32A i garasjen, hvor elektrikeren la om stikket til en 1x32A og det var det....

Bilen lader på 1x32A (dobbellader og redusert i display til 25A).

Men jeg forstår ikke helt hvorfor det skal monteres "ladebokser" her og der.  Ser ikke helt hva de skal gjøre.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

krl

Med "ladeboks" unngår du å pakke frem kabel m/kladd hjemme..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA