Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slo nedi etter fartsdump. Fare for skade?

Startet av xref, onsdag 02. september 2015, klokken 17:08

« forrige - neste »

xref

Var på vei hjem fra jobb. For første gang hadde jeg bilen full med 5 okkupanter. Det virker som det ble litt tyngre å komme seg over fartsdumper og jeg hørte et hardt dunk når jeg kjørte over fartsdumpen.

Er det fare for noe skade på understell/batteripakke? *skrekk*

Takk for hjelp!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Rico

Er vel titanplate under på alle nye (og vel ettermontert på de andre), så det har nok gått helt fint. Har fått både stein slått oppunder og slått nedi fartshump selv jeg, alt virker fint fortsatt :D

krister461

Sitat fra: Rico på onsdag 02. september 2015, klokken 17:15
Er vel titanplate under på alle nye (og vel ettermontert på de andre), så det har nok gått helt fint.
Titanplaten er vel helt fremme, og ikke midt under vel?

Spinner

Sitat fra: Rico på onsdag 02. september 2015, klokken 17:15
Er vel titanplate under på alle nye (og vel ettermontert på de andre), så det har nok gått helt fint. Har fått både stein slått oppunder og slått nedi fartshump selv jeg, alt virker fint fortsatt :D
Det er ikke en titanplate, det er mer en titanbjelke i forkant av batteriet.

Rico

Ok, trodde det var under hele jeg :-[ Men uansett virker den robust under, har ikke sett et eneste merke etter mine "uhell".

petersv

Er titanplate. Bjelken er i alu. Plata er foran batteriet.

Espen Hugaas Andersen

Undersiden av batteriet er en 6 mm tykk aluminiumsplate. Den tåler ikke absolutt alt, men den tåler en god del i seg selv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

krister461


Tuxedo

Du ville fått feilmelding i løpet av noen minutter hvis batteriet var skadet.  Alle tilfellene med fysisk batteriskade jeg har lest om har gitt feilmelding ("Pull over safely and stop the car", eller noe slikt).

Haldenser

Ta uansett en kikk under bilen med lykt om du kan, men antakeligvis ingen skade skjedd :)
Du får være sjeleglad du ikke kjørte en fossilbil hvor eksosanlegget høyst sannsynlig hadde gått fløyten  ;)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Wattson

Litt OT, men lurer på hvor godt TMS er beskyttet mot masse vann i veien som i disse dager?
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Tr0047

Har riktignok ikke subbet nedi med teslan, men har subbet nedi fartsdumper med andre lave biler utallige ganger!   Det høres ille ut, men mest sannsynlig må du lete med lykt og lupe for å finne et skrapemerke ;).   Hev bilen maks, eller kjør oppå noen planker...legg deg ned å lys under bilen å se etter skade! 
Mars 2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA