Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Overgang for å lade på 16A blå kontakt

Startet av Milzit, søndag 30. august 2015, klokken 18:56

« forrige - neste »

Milzit

Slik ser de nye kontaktene som settes opp på P10 på Gardemoen, det er vel slutt på Schuko etter ny forskrift.

Er det noen som vet hvor jeg få kan kjøpt en overgang til Schuko-hun så jeg får lade med den vanlige 10A klumpen på Zero?


jkirkebo

Sitat fra: Milzit på søndag 30. august 2015, klokken 18:56
Slik ser de nye kontaktene som settes opp på P10 på Gardemoen, det er vel slutt på Schuko etter ny forskrift.

Er det noen som vet hvor jeg få kan kjøpt en overgang til Schuko-hun så jeg får lade med den vanlige 10A klumpen på Zero?

http://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/36-4551
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Carl Anton Stenling

#2
Jeg har kjøpt Clas Ohlsons-adapteret og fraråder dette siden det ser ut til å ha tvilsom kvalitet. Kanskje Jula sitt er bedre?

Allerhelst bør man vel velge en kort ledning som overgang. Da får man bedre kvalitet på støpsel/kontakt.

Hvis ladeledningen ikke har temperatursensor så er det smart å bytte til CEE-støpsel og heller bruke overgang andre veien når man behøver schuko-støpsel.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

nofuelno

Sitat fra: Carl Anton Stenling på søndag 30. august 2015, klokken 19:11
Jeg har kjøpt Clas Ohlsons-adapteret og fraråder dette siden det ser ut til å ha tvilsom kvalitet. Kanskje Jula sitt er bedre?

Allerhelst bør man vel velge en kort ledning som overgang. Da får man bedre kvalitet på støpsel/kontakt.
Prøv Biltema
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

svingen

Eventuelt bytt fra schuko til cce på selve lade kabelen, så har du eller overgang fra schuko til cce når du trenger det. Har det selv og fungere veldig greit,kan du og enkelt ha overgang fra 16a 3 fase cce til 16a cce 1 fase.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Milzit

Sitat fra: svingen på søndag 30. august 2015, klokken 19:42
Eventuelt bytt fra schuko til cce på selve lade kabelen, så har du eller overgang fra schuko til cce når du trenger det. Har det selv og fungere veldig greit,kan du og enkelt ha overgang fra 16a 3 fase cce til 16a cce 1 fase.
Takk, men tror jeg går for CEE adapter da jeg lader med Schuko hjemme og jeg vil kun bruke CEE kun de ganger jeg er på Gardemoen og Schuko-plassene er fulle.

Jeg vil tro at det er endel som vil får problemer med å koble seg på disse CEE stikkene, ikke alle som kjører rundt med adaptersett..

shuatorp

Sitat fra: nofuelno på søndag 30. august 2015, klokken 19:33
Sitat fra: Carl Anton Stenling på søndag 30. august 2015, klokken 19:11
Jeg har kjøpt Clas Ohlsons-adapteret og fraråder dette siden det ser ut til å ha tvilsom kvalitet. Kanskje Jula sitt er bedre?

Allerhelst bør man vel velge en kort ledning som overgang. Da får man bedre kvalitet på støpsel/kontakt.
Prøv Biltema

Jeg kjøpte den på biltema og fungerer bra den.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

Milzit

Sitat fra: shuatorp på søndag 30. august 2015, klokken 23:13
Sitat fra: nofuelno på søndag 30. august 2015, klokken 19:33
Sitat fra: Carl Anton Stenling på søndag 30. august 2015, klokken 19:11
Jeg har kjøpt Clas Ohlsons-adapteret og fraråder dette siden det ser ut til å ha tvilsom kvalitet. Kanskje Jula sitt er bedre?

Allerhelst bør man vel velge en kort ledning som overgang. Da får man bedre kvalitet på støpsel/kontakt.
Prøv Biltema

Jeg kjøpte den på biltema og fungerer bra den.
Jeg finner ikke denne på sidene deres, hvilken biltema avdeling kjøpte du den på?

emil

Artikkenummer 44571 hvis du har CEE på vegg og schuko på ladekabel

Artikkenummer 44572 hvis du har CEE på ladekabel og skal ha overgang til schuko-ladestolpe.

Carl Anton Stenling

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

tomrh

Sitat fra: Milzit på søndag 30. august 2015, klokken 18:56
Slik ser de nye kontaktene som settes opp på P10 på Gardemoen, det er vel slutt på Schuko etter ny forskrift.
Det er jo glimrende om denne sprer seg som en standard. De fleste 16A type1 EVSE leveres jo nå med blått industristikk i enden. Har slik selv og har måttet kjøpe overgang den andre veien..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Milzit

Sitat fra: emil på mandag 31. august 2015, klokken 13:07
Artikkenummer 44571 hvis du har CEE på vegg og schuko på ladekabel

Artikkenummer 44572 hvis du har CEE på ladekabel og skal ha overgang til schuko-ladestolpe.
Tusen takk for hjelp, skal prøve denne!

havardolini

Jeg kjøpte overgangen fra CEE-hun til Schuko-hann på Jula. Den fungerte veldig bra sammen med Volvokabelen i går kveld. i3'en hadde bare 5% batteri, så jeg tok sjansen og satte den på maks 16A, da jeg trengte mest mulig strøm så fort som mulig :)

Jeg kunne ikke kjenne varmgang noen steder i løpet av timen jeg sto der.

Milzit

Biltema Alnabru er håpløst..i dag var det 2. gang jeg var det og 44571 ligger ikke i hyllene selv om det står grønt på lagerstatus på sidene deres. De fant det heller ikke på lageret...
Fant en på e-bay det virker som det enkleste:
http://www.ebay.co.uk/itm/Cee-Adapter-Cable-With-Schuko-Plug-Clutch-40cm-16a-Protective-Cover-D21d-/331381076335?hash=item4d27d9f16f

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA