Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kva meiner eigentleg elbilforeningen om Schuko-lading?

Startet av Hamiso, fredag 28. august 2015, klokken 12:05

« forrige - neste »

Hamiso

Eg meiner det hadde vore ein fordel om elbilforeningen nå presiserer tydeleg kva ein meiner om å lada elbilen med vanleg stikkontakt. Eg synest at informasjonen spriker ein del nå.

På infosida til elbil.no står det at "Alt du trenger for å lade elbilen er en stikkontakt hjemme eller på jobb", men at ein bør henga opp kabelen og sjekka kontakten jamnleg. (http://www.elbil.no/elbilfakta/elbillading)

På ei anna info-side står det at lading frå vanleg stikkontakt "fungerer utmerket i hverdagen så lenge man står parkert over natten og lader mange nok timer...", medan det her blir anbefalt å få anlegget heime sjekka av elektrikar. (http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3390-slik-lader-du-elbilen-hjemme)

I ein artikkel i juli i år om lading og lynnedslag står det at elbilforeningen "...anbefaler å installere hjemmeladestasjon der du lader til daglig. Men du skal ikke være redd for å lade på vanlig stikkontakt innimellom, når du for eksempel er på reise eller besøk." (http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3601-lading-av-elbil-ved-lynnedslag)

Så, i NRK kjem denne overskrifta:
"Elbilforeningen advarer elbileiere mot å lade i stikkontakt", og teksten "Elbilforeningen mener elbileiere bør installere hjemmeladestasjon for å unngå varmgang og brann" og "elbilforeningen mener mange ikke er klar over risikoen ved enkel hjemmelading."
Det kan jo henda at intervjuet i denne artikkelen er tatt ut av ein samanheng. Men det veit me jo. Ein journalist vil innimellom velje dei orda som passar best til oppslaget.
Det er dei små nyansane i val av ord som er viktig. Det er stor forskjell på å "anbefale" eller å "anbefale for å være ekstra sikker" og å "advare" og "risiko".
Ei anna side er at dette kjem overraskande på Norges Bilbransjeforbund og NAF. Jan Ivar Engebretsen i NAF blir sitert på at; "Hvis faren for brann er så stor som man her påstår, er det i så fall for dårlig informasjon ut til brukerne". (http://www.nrk.no/norge/elbilforeningen-advarer-elbileiere-mot-a-lade-i-stikkontakt-hjemme-1.12515591)

Så kva meiner eigentleg elbilforeningen? Dersom det elektriske anlegget ikkje er skada, dersom det ikkje skjer noko overbelasting ved elbillading (eller anna elektrisk bruk for den saks skuld), og dersom me heng opp ladekladden; Er det då likevel ein risiko for brann når schuko-kontakten blir brukt? Og dersom det er ein risiko i heimen; Så er det vel i tilfelle òg ein viss risiko andre stader; på jobb, på vitjing hos vener, på eit kjøpesenter osv.?

Ein av dei absolutt store fordelene med elbil, er at me allereie har eit ferdig tilrettelagt nettverk av lading frå vanlege stikkontaktar i heimane, på jobb og andre stader. Til samanlikning må infrastrukturen til hydrogenbilar byggast opp frå grunnen. Viss me ser på ladekartet, vil me finna svært mange schuko-kontaktar. Dersom alle desse skulle fjernast fordi ein er redd for risikoen, vil me gå mange steg tilbake. Og ein del forretningar, arbeidsplassar og andre vil kanskje reservera seg mot å leggja til rette for ein stikkontakt i framtida på grunn av mediaoppslag om risiko, der òg elbilforeningen, som ein særleg viktig informant, ser ut til å stå bak.

Sjølvsagt må tryggleik gå framfor enkel tilgang til straum. Så dersom det verkeleg er ein viss risiko, må me jo berre ta dei nødvendige stega tilbake.
Men me ser ei mengd med kriseoppslag rundt elbil for tida;
-Ein halv million nordmenn skal visstnok ha opplevd farlege situasjonar p.g.a. stille elbilar. Men kor mange ulykker har det eigentleg vore på grunn av stille elbilar? Ikkje så mange?
-Schukolading er farleg, like farleg som å køyra utan bilbelte (i følje ein elinnstallatør som òg tar sikte på å tena pengar på at engstelege elbilistar kjøper fastmonterte heimeladarar). Svært mange elbilistar har sidan elbilen kom på marknaden lada nettopp via schuko. Så kor mange brannulykker har me hatt sidan starten av elbileventyret, på grunn av schukolading? Ja, kor mange?

Kanskje spørsmålet kan besvarast slik?
Alle huseigarar bør sikra at det elektriske anlegget er i orden, at det ikkje er for gammalt, at det ikkje er kursar som blir overbelasta og at ledningar og kontaktar er i orden. Og elbilistar bør særleg sjekka kurs, kontakt og ladeledning til elbilen og alltid sørga for at ladekladden er hengt opp. Ikkje lad ved lynnedslag for sikkerhets skuld. Dermed skulle det ikkje vera farleg å lada via schuko. MEN: som ein ekstra tryggleik blir det anbefalt å investera i ein fastmontert ladeboks.
Vidare: Arbeidsplassar, forretningar og andre som i dag tilbyr schukokontaktar til elbilistar, kan trygt gjera dette vidare, så lenge det elektriske er i orden (og så lenge det er lagt til rette for å henga opp ladekladden, og kanskje ha eit oppslag om dette?). MEN: For alle dei som planlegg å bygga ut ladetilbod i framtida blir det anbefalt å bygga fastmonterte ladeboksar med type 2 kontakt, ikkje minst med tanke på at det blir endå fleire elbilar med større kapasitet.

Altså: Elektriske anlegg må vera i orden til all type bruk, schuko-lading er ufarleg, så lenge ein har sikra seg mot overbelasting, men framtida er fastmonterte boksar med type 2 kontakt. (eller kva?)
https://dreamelectricblog.wordpress.com/
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, desember 2012 til juli 2023,
-Tesla Model 3 LR, mars 2019 til november 2022,
-Tesla Model 3, september 2022,
-Super SOCO TC Max, elektrisk lettmotorsykkel, september 2023
-Pendlar med sykkel

K S

Bra innspill! Håper Elbilforeningen får det med seg, du kunne jo sendt en kopi direkte hvis det ikke er noen som responderer her på forumet.

Dette er etter min mening storm i et vannglass. De fleste av oss har feks varmtvannsbereder tilkoblet vanlig stikkontakt, selv om det er nye regler som i dag ikke tillater dette.
Ladekabler til nye elbiler er på 10 A, hvis stikkontakten er skadefri ser jeg ingen problem med å bruke denne. Men en skal følge med. Men hvor mange følger med stikkontakten til varmtvannsberederen? Eller til,komfyren, som ligger skjult? Stekeovnen som er innbygget?

elektrolux

Ingen tvil om at dette er storm i et vannglass, men det er alltid vanskelig å argumentere mot forbedret sikkerhet.

En schuko i normalt god stand tåler fint vedvarende 16A last uten varmgang, og det er stikkets eier som er ansvarlig for å holde stikket i god stand.

Her svikter det gjerne og er et stikk ødelagt av 16A lading der kladden henger og drar støpselet skjevt og halveis ut av stikket vil kunne skade neste støpsel.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hamiso

Jaja. På min arbeidsplass blir me tilsette med elbil nå nekta å lada. Tidlegare fekk me bruka tilgjengelege utandørs stikkontaktar. Argumentet frå dei som driftar bygninane er at det er brannfarleg å lada eit elbilbatteri over lengre tid. Dermed er det vanskeleg å få nok rekkevidde på ekstra kalde dagar.
Det er snakk om å setja opp eigne ladestolpar mot betaling. Men det kan ta mange år.
https://dreamelectricblog.wordpress.com/
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, desember 2012 til juli 2023,
-Tesla Model 3 LR, mars 2019 til november 2022,
-Tesla Model 3, september 2022,
-Super SOCO TC Max, elektrisk lettmotorsykkel, september 2023
-Pendlar med sykkel

automat

Ja, det går bra å lade fra vanlig stikkontakt, hvis man er oppmerksom og passer på. Og det fungerte sikkert fint så lenge elbil var et entusiastkjøretøy. Men nå når plutselig "alle og enhver" skal kjøre elbil, så følger det selvfølgelig med en andel kunnskapsløse ignoranter, som ikke passer på. Oslo Kommune går jo nå over til kun type 2 på sine stolper, fordi de må så ofte ut å bytte svidde schuko-kontakter.

At en arbeidsgiver ikke vil ta på seg dette vedlikeholdsansvaret skjønner jeg. En svidd schuko utgjør nok en viss brannrisiko hvis den er montert på en trevegg. Og at man går bort fra schuko på allment tilgjengelige ladepunkt er fornuftig.

Problemstillingen er aktuell ved hjemmelading også. Kunnskapsløse ignoranter bør ikke lade med schuko hjemme heller.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

OlavEmil

Problemet er vel at "alle" kjøper uoriginale 16A-ladarar, og anbefaler alle andre å gjere det same, fordi dei får SÅ mykje meir igjen for å lade borte. Då er det vel ikkje store slitasjen i stikkontakten som skal til før det går varmt.

Kanskje det går an å be arbeidsgjevaren setje inn 10A sikring på stikkontaktane, for å hindre dette?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Hamiso

Sitat fra: automat på lørdag 30. januar 2016, klokken 18:26
Ja, det går bra å lade fra vanlig stikkontakt, hvis man er oppmerksom og passer på. Og det fungerte sikkert fint så lenge elbil var et entusiastkjøretøy. Men nå når plutselig "alle og enhver" skal kjøre elbil, så følger det selvfølgelig med en andel kunnskapsløse ignoranter, som ikke passer på. Oslo Kommune går jo nå over til kun type 2 på sine stolper, fordi de må så ofte ut å bytte svidde schuko-kontakter.

At en arbeidsgiver ikke vil ta på seg dette vedlikeholdsansvaret skjønner jeg. En svidd schuko utgjør nok en viss brannrisiko hvis den er montert på en trevegg. Og at man går bort fra schuko på allment tilgjengelige ladepunkt er fornuftig.

Problemstillingen er aktuell ved hjemmelading også. Kunnskapsløse ignoranter bør ikke lade med schuko hjemme heller.

Synes det blir i overkant nedlatande å karakterisera medelbilistar som "kunnskapsløse ignoranter".
Og er det verkeleg så mange svidde kontaktar i Oslo? I tilfelle er det rart at eg ikkje har sett noko oppslag om det, for slikt pleier journalistar å kasta seg over.

Viss ein brukar kontaktar og kursar som er dårlege, viss ein lar den tunge ladekladden henga etter kontakten, eller brukar uhøvelege forlengingskablar, altså viss nybyrjarar brukar schukokontakten feil, så skjønar eg problemet.

Og eg er heilt enig i at utbygging av nye sakteladarar bør vera så sikre som mogleg, og på sikt overta all lading.

Men å karakterisera schukolading generelt som veldig brannfarleg blir feil viss me ser statistisk på bruken. Og eg synes ikkje at me brått skal kutta det heilt ut både heime, på jobb og andre stader, så lenge ein ladar innanfor sikker margin av det er som er kapasiteten, ein er bevisst på bruken og sikrar at kontaktar og kursar er i orden. Og det må ein jo gjera med all elektrisk bruk, uansett.

Så eg synest at me framleis bør opplysa om korrekt bruk av schuko, og samstundes anbefala å innstallera fast ladestasjon for å vera heilt sikker.
https://dreamelectricblog.wordpress.com/
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, desember 2012 til juli 2023,
-Tesla Model 3 LR, mars 2019 til november 2022,
-Tesla Model 3, september 2022,
-Super SOCO TC Max, elektrisk lettmotorsykkel, september 2023
-Pendlar med sykkel

automat

Jeg kalte ikke elbilister generelt kunnskapsløse ignoranter. Men i samfunnet vil det alltid være en viss prosent av befolkningen som ikke ser, eller vil se, konsekvensen av handlingene sine i gitte situasjoner. Og etterhvert som elbil er noe som blir vanlig for "folk flest", vil den prosenten også være representert blant elbileiere. Derfor er det en fordel å kunne redusere muligheten for feilhandlinger.

Når det gjelder svidde schuko i Oslo, så var det min formulering. Den offisielle versjonen er slik:
- Vi vurderer, med bakgrunn i sikkerhet, stor slitasje, økte vedlikeholdskostnader og gal bruk, å endre stolpene til Type 2. Vi har dessuten et ønske om fjernovervåkning som vil gi brukerne høyere oppetid på utstyret, sier seksjonssjef Jan Magne Vik.
http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3651-alle-ladestolper-i-oslo-kan-fa-type-2-kontakt

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

LMOR

Nå er dette kommet opp i media igjen ifm at en elbileier ikke får lade utenfor huset i et borettslag.
+ denne:
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3777-hjemmelading-er-elbilens-melk-og-brod

I kommentarene under, og i en artikkel journalisten som dekker borettslagsaken så blir fakta brukt feil:
- Det står om flere branner pga dette. Jeg har ikke lest om noen, men derimot om brann på en hurtigladestasjon...
- Det står om og om igjen henvist til den ene saken der en gammel type elbil ladet med 16A fra en gammel kontakt i en stue, på en felleskurs...

Fakta er at det brenner mindre i elbiler enn i andre biler, og med sunt vett så kan alle lade trygt med 9/10A på en dedikert kurs.
Denne feilinformasjonen fører garantert til at noen vipper over til å kjøpe en hybrid i stedet. Mange har ikke mulighet til å legge opp en ny kurs, eller pengene kunne vært brukt på sikkerhetsutstyr i stedet.

Det dør flere personer i trafikken og av følgeskader av forurensing enn det dør av lading på 10A per år i Norge...
Elbilforeningen MÅ på banen!
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

tomrh

Ja, kjenner jeg blir provosert av å lese slike historier! Det er mange måter å "ta" elbilene på, og drøye påstander om manglende sikkerhet om schukolading er et kamuflert angrep. I mange hus og leiligheter er det f.eks. koblet til 2000W oljeovner på stua som går for fullt på vinteren, til og med i ujordet kontakt. Disse har ingen drevet heksejakt på og krevd industrikontakt til. Utekontakter burde jo også hatt krav om CEE siden det brukes skjøteledninger med eksponerte skjøter og det kobles til ymse maskiner og utstyr som kan trekke MYE strøm. Og batterier? Det har startet branner fra lading av mobiltelefoner. Likevel har det ikke kommet noe regelverk som forbyr lading av mobiltelefoner innendørs fra schuko... ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA