Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Motors åpner showroom i Norge i løpet av 2010

Startet av daghb, fredag 08. januar 2010, klokken 23:15

« forrige - neste »

daghb

Har akkurat fått bekreftet at Tesla Motors vil åpne showroom i Norge i løpet av året!
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Cobos

De har snakket om i 2 år at de skulle åpne et showrom i Norge i 2010. Det viktige spørsmålet er om du vet noe MER ? Type by (antar Oslo), lokasjon, tidspunkt osv :)

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

El rayo

#2
Tesla har jo en forhandler i Bergen:
http://www.ferdinand-motor.no/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
men de har kanskje ikke showroom?

Sakset fra Ferdinand Motors hjemmeside:
"3 - 2 - 1 - gå!" Jeg trykker gasspedalen flatt i den lave sorte sportsbilen, har allerede 50 mph på måleren, men bilen aksellererer sømløst og med et allmektig skyv. Turtallet fyker oppover mot 14000 rpm (ja, fjortentusen). Heftig! Brøkdelen av et sekund senere hører jeg motorbrølet bak meg, men det blir bare svakere. Et blikk i speilet bekrefter det. Exige S-en bak klarer ikke å holde følge før den får hentet litt mer turtall, men da vokser den til gjengjeld raskt i speilet. Uansett hvor rask Exigen er - og det er den! - klarer den ikke å matche det momentane suget i den nesten identiske bilen jeg sitter i. Og grunnen til at jeg kun hører Exigens motor er at min ikke lager noen lyd. Jeg sitter i en elbil og bilen har bare et gir fremover. Velkommen til Teslas merkelige og vidunderlige verden!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Cobos

Tja, Ferdinand Motors selger biler for de, men dette er et av de veldig få unntakene til regelen de har om at alle forhandler skal være 100% eid og styrt av Tesla selv. I USA er det ikke mulig å kjøpe en Tesla utenom Tesla direkte. Og i tilfellet med Ferdinand tror jeg de formelt ikke er forhandler, de kjøper og betaler bilen fra Tesla får den levert og videreselger, som betyr de sitter med ansvaret selv. I motsetning til en vanlig forhandler som jeg mistenker ikke betaler produsent før bilen leveres.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

daghb

Sitat fra: Cobos på søndag 10. januar 2010, klokken 17:36
De har snakket om i 2 år at de skulle åpne et showrom i Norge i 2010. Det viktige spørsmålet er om du vet noe MER ? Type by (antar Oslo), lokasjon, tidspunkt osv :)

Cobos

Nope - kortene inntil brystet foreløpig, men jeg tipper Oslo. De sier de kommer ikke til å tilby et serviceverksted i Norge før ca. 2012 når Model S kommer. Et skandinavisk serviceteam kommer til å ha base i Danmark før dette.

Ferdinand Motor er som du sier ingen forhandler, men en som videreselger.

Det er kommet nye priser i norske kroner på direktebestillinger - basismodell Roadster fra 720.000 og Sportsversjon Signature 250 fra 850.000 (inkl. ekstrautstyr for ca. 200.000). Omgående levering på biler som er produsert, mens bestillingstiden på en custom-bil er ca. 3. måneder.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

eledille

Jeg har tidligere fått denne beskjeden fra Tesla:

  We are looking into Stores in Oslo and maybe other areas in advance of the launch of Model S in 2012!
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Boogie

Synd at de har måttet utsette utskipingen av Model S.
Trodde vi skulle fått denne Q4 2011....
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Joakim Sveli

Forventer at det blir litt utsettelser, men allerede? Har ikke fått med meg dette.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

eledille

Jojo, men hvis de greier seg med bare 3 mnd utsettelse på dette prosjektet så er i hvert fall jeg fornøyd.

Synes jeg husker at det opprinnelig skulle leveres Signature-modeller fra Q4 2011 og masseproduksjon fra Q1 2012?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Boogie

Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA