Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW Citystromer i vinterkulden

Startet av Lille Bilen, tirsdag 02. februar 2010, klokken 20:29

« forrige - neste »

Lille Bilen

Det har vært stille om Citystromer her på forumet. Jeg antar alle bilene går greit.

Min går greit også men når det er minus grader (jeg vet ikke helt sikkert hvor kaldt det må være) begynner kontroll lampen med en bil med et lyn gjennom å blinke. Når det er en dag med høyere temperatur igjen er lampen slukket hele tiden. Ellers merker jeg ikke noen endringer på bilen. Jeg har ikke lagt merke til dette tidligere vintre men dette er første året av de tre årene jeg har hatt bilen at det har vært en vinter som en østlending kan kalle vinter her i Bergen. Er det noen som vet hva dette lyset indikerer? Er det et varsel om at batteriene er for kalde til å virke optimalt eller noe slikt?
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

Elmo

#1
Jeg har ingen peiling på Citystromer, men lampen skal vel vise at det er noe elektrisk feil. Når den kommer og går tyder det oftest på periodisk isolasjonsfeil.

Selv har jeg en Peugeot 106 hvor tilsvarende kontroll lampe lyser konstant (slik det gjør på noen av PSAene).
Analogien til din observasjon er at lampa mi slukker når det nærmer seg 20 minus  ;D ???

Vi må visst regne med litt rariteter i vinterkulda vi elbilister :D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Lille Bilen

 :)Det virker som lyset bare er en indikasjon på at batteriene er kalde. I alle fall er lyset av når bilen har stått på lading (leste et annet sted at Citystromer varmer batteriene til 5 grader før den begynner å lade) selv om det er 8-10 kuldegrader, eller utpå dagen når sola har fått varmet opp en del.
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA