Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batterivann

Startet av Lynet, fredag 08. januar 2010, klokken 11:25

« forrige - neste »

moso

#15
Elmo - jeg overlater til deg om Kens tilbud er interessant, men hadde selvsagt vært greit med en lokal leverandør av godt testet batterivann  :). Jeg er også interessert i din Nittedal kilde - hvordan fikser vi det i praksis? Alternativt tar jeg sjansen på Biltema tror jeg - virker jo ikke helt galt det heller.

Morten
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Ken

Bruker samme utstyr som Nittedal mannen.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Elmo

Sitat fra: Ken på søndag 21. mars 2010, klokken 21:13
Jeg har akkurat kjøpt en pakke med 4 ionbytte patroner som vil aldri bli brukt innen best før dato. Elmo kan få en til kr 600,- ink frakt
Takker for tilbudet. Men etter litt undesøkelse om hva det vil innebære å bruke patronen uten resten av apparatet så velger jeg å så over.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jornheim

#18
Her er lidt information om ledningsevnemåling:

http://www.strenometer.dk/files/katalog/brochurer/Ledningsevnemåling.pdf
(linken fungerer kun hvis du kopirer den manuelt ind i browseren, pga. bogstaven "å" i adressen)
http://www.tdsmeter.com/faqs

Strenometer (Danmark) sælger bl.a. C61 og C62:
http://www.strenometer.dk/default.asp?mode=katalog&action=product-view&no=1731006]
De koster 750 DKK (inkl. 25% dansk moms).

Tdsmeter (HM digital) producerer (i Korea) bl.a. EC-3 og det nyere AP-2.
Begge fås på Ebay for ca. 25 USD (USA) eller 30 Euro (Tyskland)
Pas på at få de originale produkter fra HM digital, Los Angeles, ikke (dårlige?) kopier.


Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

Saxo

Sitat fra: Lynet på onsdag 13. januar 2010, klokken 16:39
Var innom Sønnak i dag, de var helt enig i at vannet ikke var bra. Årsaken var at filterpatronen var for gammel.
Så et tips til alle som henter seg batterivann hos en eller annen leverandør ber om at vannet måles ved levering.
Batterileverandørene får sine batterier ferdig fylt fra fabrikk i dag, så mengden vann som leveres ut kan være liten og patronen kan bli for gammel.

Jeg kjøpte batterivann her i går. Stusset litt over at patronen var helt brun da jeg tittet inn der de fylte. Ser ut som om at de har lært svært lite!
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim 2011 mod

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA