Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

Dennis

#30
Sitat fra: o.b.lix på fredag 14. august 2015, klokken 19:21
Jeg synes dere er sytete gamle kjerringer som klager på 0,4 sekund.

Tror ikke det er en domstol i verden som vil mene at dette er en betydelig feil - og dermed gi dere medhold i en rettsak.

Men bare kjør på - gi Tesla pain in the ass for 0,4 sekund - og gi masse ammo til den altfor svake fossilbilindustrien slik at de kan få stengt dette utysket av en fabrikk.

Som nevnt 0.4 sek når man er på tider under 4 sek er fort forskjellen på ca 540hk og ca 700hk. Når man gjør 0-100 km/t utgjør 0.4 sek så mye som at man ligger rundt 2 billengder bak.

Er ikke snakk om å være vanskelig med Tesla, den situasjonen har de fint satt seg i selv.
Hadde de oppgitt bilen til 3.6 sek til 100 km/t og 550hk hadde ingen klaget og de hadde nok solgt mange uansett.
Det minste de kunne gjort var å sette en * bak 0-100 tiden og si at det er målt med rollout. samt en * bak effekt om at batteri kan begrense.

Men derimot det de har gjort var å gå ut med at bilen har 700hk, like rask som Mclaren F1 (som ikke er målt med rollout) verdens raskeste sedan osv.
Da er det på tide å ta de litt i øra mener nå jeg. Mulig vi tar feil man da bør Tesla komme på banen å forklare hva de som har målt bilen gjør feil eller hva greia er.

Det at Tesla ikke har svart en gang er med på å provosere ytterligere.

chal

Sitat fra: hookmaker på fredag 14. august 2015, klokken 21:38
Sitat fra: SigX på fredag 14. august 2015, klokken 21:00
Dette tror jeg også er årsaken, og at bilen med Ludicrous får den ytelsen den i utgangspunktet var tiltenkt. Vil tro at 0-100 vil havne på ca. 3,3-3,4 sek, og ikke 3,0.
Tesla har i kjent stil "solgt skinnet før bjørnen er skutt", og ikke testet at alle komponenter har tålt den høye strømmen som kreves, og kommer nå med en "plaster-lapp" for å rette opp i det.

Tenk, tydeligvis er det noen her inne som har forstått hva det handler om!

Elon Musk og Tesla Motors har solgt en bil som tangerer (=) McLaren F1 på 0-60 mph acceleration som er verificert til 3.2 sek. IKKE 3.2 sek +- noen 1/2 sek! Det skal de komme att levere på den ene eller den annen måte. alternativt må de konkludere med den markedsføringen. Det finnes flere eksempler på tilsvarende bilmerker som har måttet dra tilbake sine biler på falsk markedsføring etter domstolsbeslut.

Jeg har et lite problem:
Jeg elsker Tesla. Jeg er overbevist om at E Musk vil bli stående som en historisk person som gav fossilene nådestøtet.
Fordi jeg elsker Tesla leser jeg ALT på Forum ved hjelp av funksjonen  "siste 100 innlegg".
Det gjør at jeg også får med meg alle innleggene om hvorvidt bilen går noen tiendeler senere enn annonsert  på 0 - 100.
Vel mine herrer: I couldn't care less.
Jeg synes det er uvesentlig i den store sammenheng. Min oppfordring:  Støtt opp om Tesla istedetfor å file på denne type uvesentlige detaljer for bilens funksjon.

cirys1

Sitat fra: chal på fredag 14. august 2015, klokken 21:45
Jeg har et lite problem:
Jeg elsker Tesla. Jeg er overbevist om at E Musk vil bli stående som en historisk person som gav fossilene nådestøtet.
Fordi jeg elsker Tesla leser jeg ALT på Forum ved hjelp av funksjonen  "siste 100 innlegg".
Det gjør at jeg også får med meg alle innleggene om hvorvidt bilen går noen tiendeler senere enn annonsert  på 0 - 100.
Vel mine herrer: I couldn't care less.
Jeg synes det er uvesentlig i den store sammenheng. Min oppfordring:  Støtt opp om Tesla istedetfor å file på denne type uvesentlige detaljer for bilens funksjon.

Det er lov og være "fanboy", men problemet her er at mange har betalt ganske mye penger for et produkt de ikke har fått. Selvfølgelig er P85D rå og akselerer hinsides , men den parkerer ikke sine konkurrenter på langt nær når dette kommer fram..

Rav4_EV

Dette er en sak for P85D eiere. Kanskje like greit at andre holder armlengdes avstand til tråden.

Har selv hatt driftsstopp og bytte av kontaktor. Trodde muligens at jeg hadde blitt immun mot Insane mode siden det ikke gir samme følelse lenger. Er skuffa dersom det viser seg at bilen er blitt nedtrimmet fordi sikring og kontaktorer ikke holder.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Dennis

Har ikke snakket så høyt om det siden det enda ikke har vært så mange tilfeller enda jeg har hørt om. Men vet om 2 stk, 3 stk med deg over som har havarert pga batteri kontaktor som feiler på P85D.

Flere som har opplevd det med P85D? Var jo et kjent problem på tidligere modeller også men kan virke som det nå kommer tilbake igjen på P85D pga batteriet ikke takler effekten over tid.

cirys1

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 14. august 2015, klokken 22:08
Dette er en sak for P85D eiere. Kanskje like greit at andre holder armlengdes avstand til tråden.

Dette er en sak for TMS eiere, da det har vært MANGE tidligere tråder om effektjustering på P85, det handler faktisk om Tesla sitt omdømme, endrer de produktet etter kjøp til det dårligere?
Skal de bli som andre bilmerker som leverer trimmede versjoner til journalistene?

Dennis

Sitat fra: cirys1 på fredag 14. august 2015, klokken 22:19
Sitat fra: Rav4_EV på fredag 14. august 2015, klokken 22:08
Dette er en sak for P85D eiere. Kanskje like greit at andre holder armlengdes avstand til tråden.

Dette er en sak for TMS eiere, da det har vært MANGE tidligere tråder om effektjustering på P85, det handler faktisk om Tesla sitt omdømme, endrer de produktet etter kjøp til det dårligere?
Skal de bli som andre bilmerker som leverer trimmede versjoner til journalistene?

Er vel bare Ferrari som har blitt tatt for å levere sprekere biler til test enn hva man fikk kjøpt. Vet du om flere?

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 22:25
Er vel bare Ferrari som har blitt tatt for å levere sprekere biler til test enn hva man fikk kjøpt. Vet du om flere?

Det er vell bare Ferrari som har blitt tatt for det, men slik trimming kan skje over nettet med en plugg i OBD uttaket så det forundrer meg virkelig ikke om MANGE driver med det..

Dennis

#38
P85D tall fra en bruker på TMC forumet målt med vbox

0-60 MPH (1-Ft)      3.159 Seconds
0-60 MPH              3.516 Seconds
0-100 KPH (1-Ft)   3.369 Seconds
0-100 KPH              3.727 Seconds


Man ser jo der tydelig at P85D er langt fra oppgitt 0-100 tid på 3.3 sek som de oppgir på nettsiden, når man ser på 0-100 slik det skal måles uten rollout. Så Tesla bør komme med tall og vise til at de faktisk har klart 0-100 på 3.3 sek eller endre nettsiden til 3.6/3.7 for P85D eller i det minste skrive at det er målt med rollout så kan ikke sammenlignes med noen andre fabrikanter sine tall.

Eip

VIN: 509XX PD

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 23:07
P85D tall fra en bruker på TMC forumet målt med vbox

0-60 MPH (1-Ft)      3.159 Seconds
0-60 MPH              3.516 Seconds
0-100 KPH (1-Ft)   3.369 Seconds
0-100 KPH              3.727 Seconds


Man ser jo der tydelig at P85D er langt fra oppgitt 0-100 tid på 3.3 sek som de oppgir på nettsiden, når man ser på 0-100 slik det skal måles uten rollout. Så Tesla bør komme med tall og vise til at de faktisk har klart 0-100 på 3.3 sek eller endre nettsiden til 3.6/3.7 for P85D eller i det minste skrive at det er målt med rollout så kan ikke sammenlignes med noen andre fabrikanter sine tall.
Hva skjedde med 3.1 sek var ikke det tallet det nye heftige??

Dennis

3.1 sek er 0-60 mph som den er oppgitt til i land som bruker det. 3.3 er den oppgitt til for 0-100 km/t.

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 23:19
3.1 sek er 0-60 mph som den er oppgitt til i land som bruker det. 3.3 er den oppgitt til for 0-100 km/t.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/biltest/test-av-tesla-model-s-p85d-avsindig-akselerasjon/a/23414054/

http://www.klikk.no/motor/bil/article1509507.ece

Mulig det er 3.2 jeg har lest, trodde også den fikk en justering ifra 3.4 til 3.1 men der er jeg ikke sikker..

Dennis

#43
Er veldig mange, også aviser osv som ikke vet at det er en forskjell på 0-60mph og 0-100 km/t.
0-62mph er 0-100 km/t og de 2 mph skiller 0.2 sek på P85D.

P85D var oppgitt til 3.4 sek i Norge og andre land med km/t og gikk ned til 3.3. I Usa var den oppgitt til 3.2 sek til 60 mph og gikk ned til 3.1 sek.

Akkurat som P85 i sin tid var oppgitt til 4.4 sek til 100 km/t i land som har det og 4.2 sek til 60 mph.

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 23:43
Er veldig mange, også aviser osv som ikke vet at det er en forskjell på 0-60mph og 0-100 km/t.
0-62mph er 0-100 km/t og de 2 mph skiller 0.2 sek på P85D.

P85D var oppgitt til 3.4 sek i Norge og andre land med km/t og gikk ned til 3.3. I Usa var den oppgitt til 3.2 sek til 60 mph og gikk ned til 3.1 sek.

Akkurat som P85 i sin tid var oppgitt til 4.4 sek til 100 km/t i land som har det og 4.2 sek til 60 mph.
Vell, jeg vet forskjellen.. Det var heller hva bilen var fremstilt som i media, jeg trodde også at P85D fikk en justering som gjorde at den ble enda kjappere..??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA