Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortsatt problemer med panotak på 2015-modell?

Startet av eivindb, onsdag 05. august 2015, klokken 09:13

« forrige - neste »

nie

Du finner bilder på side 4 i denne tråden.
Forskjellene fremgår ganske greit.

Teslanewbie

  ::)

Tenkte mer på de funksjonelle . De fysiske har vi alle sett , men ikke til eksempel hvordan pakningene ser ut fra kupeen etc.. er det bedre finish og overgang mellom takluke og alcantara  innertaket etc..  virker mekanikken mer solid etc etc ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Epleskreller

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 17. august 2015, klokken 16:55
  ::)

Tenkte mer på de funksjonelle . De fysiske har vi alle sett , men ikke til eksempel hvordan pakningene ser ut fra kupeen etc.. er det bedre finish og overgang mellom takluke og alcantara  innertaket etc..  virker mekanikken mer solid etc etc ..

Ser ikke mye forskjell innvendig (fra husken av mitt gamle) annet enn den tappen forrest i takluken.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Djur1

Fikk høre av Tesla at de ikke vil eller kan skifte det gamle taket ut med det nye. Så det ligger i tilfellet litt lenger frem.

Er det noen som har fått løst problemet med panormataket når det knirker på grunn av fukt?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Achilles

Min 85D ble produsert fom. 10.juni i år og har det nye panotaket. Fikk vite at det var en av de første bilene med dette. Har ikke hatt noen lekkasjer =)
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

TeslaSvein63

Kan man gå ut i fra at det bare er vranghet fra Teslas side i form av å spare penger som hindrer dem i å bytte ut missfostertakene på tidligere modeller spesielt fra 2013. Er jo bare plager gang på gang. Luken Sitter skjevt i taket, Dårlig passform, pakninger som løsner i ett kjør, store glipper mellom vangepakningene, løse hjørner på pakningene rundt lukeglasset osv osv. Taket mitt har vært inne for reparasjon 5 ganger nå. Siste gangen nå bare noe idiotisk limfix som ikke sitter og alt det andre ved pakningene ble ignorert fordi man ikke spesifikt har pekt på hvor pakningene er løse og unøyaktige. Det er jo bare noe forbannet dritt hele takhelvete. Jeg ser ingen annen løsning en å få nytypen tak for at bilen skal se ut som og fungere slik en slik bil er tenkt. Passer ikke nytypen tak? Jeg mener man må gå sammen å forlange at takproblemene blir tatt tak i. Det er like viktig som DU. Vi kommer til å bli jævlig plaget med det taket.

jkirkebo

Sitat fra: TeslaSvein63 på søndag 27. november 2016, klokken 21:31
Kan man gå ut i fra at det bare er vranghet fra Teslas side i form av å spare penger som hindrer dem i å bytte ut missfostertakene på tidligere modeller spesielt fra 2013. Er jo bare plager gang på gang. Luken Sitter skjevt i taket, Dårlig passform, pakninger som løsner i ett kjør, store glipper mellom vangepakningene, løse hjørner på pakningene rundt lukeglasset osv osv. Taket mitt har vært inne for reparasjon 5 ganger nå. Siste gangen nå bare noe idiotisk limfix som ikke sitter og alt det andre ved pakningene ble ignorert fordi man ikke spesifikt har pekt på hvor pakningene er løse og unøyaktige. Det er jo bare noe forbannet dritt hele takhelvete. Jeg ser ingen annen løsning en å få nytypen tak for at bilen skal se ut som og fungere slik en slik bil er tenkt. Passer ikke nytypen tak? Jeg mener man må gå sammen å forlange at takproblemene blir tatt tak i. Det er like viktig som DU. Vi kommer til å bli jævlig plaget med det taket.

Tja. Jeg har originalt pano-tak på min P85+ fra september 2013. Gått 85.000km nå, og det har aldri vært reparasjoner på taket. Fungerer helt topp her, så det er ikke alle som er dårlige eller må byttes...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TeslaSvein63

Jeg sier ikke at det ikke fungerer. Dvs det gjør det nå. Det åpner og lukker seg ganske greit. Tidligere ble det stående åpent. Sikker i orden nå en stund.
Jeg sier at det er dritt stykt med disse avvikene på passform og at pakningene er ræva. Det skal ikke være slik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA