Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Effekt på Model S og generelt diskusjon om ytelse

Startet av Dennis, mandag 03. august 2015, klokken 13:20

« forrige - neste »

amund

Sitat fra: fonberg på mandag 03. august 2015, klokken 14:18
Jeg ser at dagens 85 i RWD har oppgitt 378 hk, tidligere ble den vel oppgitt til 367 hk.

S85 var også oppgitt til 385 hk på et tidspunkt, da S85D kom var den oppgitt til 380 mener jeg å huske.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Dennis

Kan også være noe med at de kanskje bare bruker rollout for P85D sin 0-100 tid.


Hodetelefoner

Cookie Monster: jeg har delte meninger ang effekten. Den er på en måte der fra 0-100.. Men det sier seg selv at man ikke kan ha de samme kreftene i hele registeret. Jeg synes bilen er slapp over 100. Men jeg er vant til turbobiler. Men jeg vil aldri ha noe annet som bruksbil igjen. Dette er den eneste bilen jeg vet om som gir passasjerene midlertidig tourettes

kseitzberg

P85D er blevet langsommere siden vi fik dem, og nej, det er ikke fordi vi har vænnet os til dem. Min er testet flere gange med vbox, og jeg kommer aldrig under 3,7 sekunder.

Samtidig kunne jeg da vi fik bilen, under insane accelerationer, tydeligt mærke at der blev tæsket noget hårdt ind i nakken. Den følelse er helt væk, bliver ikke længere svimmel, og synet sløres ikke. Savner det!

Håber at vi får kræfterne igen.

Muffinman

Hva målte du med vbox når bilen var ny? Og merket du endring samtidig med ny software?

Dennis

Det tror jeg bare er fordi man blir fort vant med effekt. Har ikke målt den til treigere enn når bilen var ny.
Men bilen er helt klart raskest når man har på slip mode så lenge man får bra med grep

kseitzberg

Jeg målte ikke min som ny, men en af mine teslabudddies gjorde. Han var lige under 3,2 sekunder og til sammenligning ligger han nu også på 3,8 - 4,1 sekund.

Vi fik begge biler i marts, og der skete noget lige omkring tidspunktet for opdatering i april. Jeg fejlmeldte det i første omgang tilbage i maj, så blev det en smule bedre med .239 opdateringen, og så gået lidt ned igen.

Bilen har været testet og svaret fra tesla - mundtligt - var at den var der næsten men ikke helt. De har siden ændret holdning og nu 'virker bilen som designet og uden fejl'. Men den leverer ikke

RonnyØ

Sånn kort innpå så kjører jeg min P85+ med måleutstyr 0-100km/t på 4,3-4,4. Ingen endring etter sist oppdatering her.

kseitzberg

Sitat fra: RonnyØ på mandag 03. august 2015, klokken 21:37
Sånn kort innpå så kjører jeg min P85+ med måleutstyr 0-100km/t på 4,3-4,4. Ingen endring etter sist oppdatering her.

Sådan er det også på min P85 - 4,3 for det meste.

VL

Hvor ny må S85'en være for at den har toppfart på 225 km/t og ikke 200? Og "bare" 5.6 sekunder opp i 100km/t?... Kanskje jeg må slutte å yppe meg med alle BMW og AUDI rånerne som bor i området her.. Har til nå dradd lett fra dem da... Men å forsvant selvtilliten litt  :-[ :P
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Teslanewbie

Sitat fra: kseitzberg på mandag 03. august 2015, klokken 20:10
P85D er blevet langsommere siden vi fik dem, og nej, det er ikke fordi vi har vænnet os til dem. Min er testet flere gange med vbox, og jeg kommer aldrig under 3,7 sekunder.

Samtidig kunne jeg da vi fik bilen, under insane accelerationer, tydeligt mærke at der blev tæsket noget hårdt ind i nakken. Den følelse er helt væk, bliver ikke længere svimmel, og synet sløres ikke. Savner det!

Håber at vi får kræfterne igen.

Samme skjedde med P85 når P 85D kom opplevde mange , det ble skrevet om det her også ... Nesten slik at man funderer over om de med vilje senker effekten på den utgående toppmodellen slik at den nye skall føles mer brutal .. Det eller så har de DU problem igjen..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Sitat fra: VL på mandag 03. august 2015, klokken 23:08
Hvor ny må S85'en være for at den har toppfart på 225 km/t og ikke 200? Og "bare" 5.6 sekunder opp i 100km/t?... Kanskje jeg må slutte å yppe meg med alle BMW og AUDI rånerne som bor i området her.. Har til nå dradd lett fra dem da... Men å forsvant selvtilliten litt  :-[ :P

Så lenge den er levert i 2015 skal det være  den nye typen. For endringen ble vel gjort litt etter P85D ble lansert.

Teslanewbie

Sitat fra: kseitzberg på mandag 03. august 2015, klokken 21:56
Sitat fra: RonnyØ på mandag 03. august 2015, klokken 21:37
Sånn kort innpå så kjører jeg min P85+ med måleutstyr 0-100km/t på 4,3-4,4. Ingen endring etter sist oppdatering her.

Sådan er det også på min P85 - 4,3 for det meste.

Og hvis dere måler med rollout slik som p85D måles 0-100 da kommer dere ned på 3,9s....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

#28
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 03. august 2015, klokken 23:22
Sitat fra: kseitzberg på mandag 03. august 2015, klokken 20:10
P85D er blevet langsommere siden vi fik dem, og nej, det er ikke fordi vi har vænnet os til dem. Min er testet flere gange med vbox, og jeg kommer aldrig under 3,7 sekunder.

Samtidig kunne jeg da vi fik bilen, under insane accelerationer, tydeligt mærke at der blev tæsket noget hårdt ind i nakken. Den følelse er helt væk, bliver ikke længere svimmel, og synet sløres ikke. Savner det!

Håber at vi får kræfterne igen.

Samme skjedde med P85 når P 85D kom opplevde mange , det ble skrevet om det her også ... Nesten slik at man funderer over om de med vilje senker effekten på den utgående toppmodellen slik at den nye skall føles mer brutal .. Det eller så har de DU problem igjen..

Er såpass mange som har stålkontroll på hvor bra bilen yter, spesielt hvis man ser litt på TMC forumet. Så en endring på ytelse klarer nok ikke Tesla å komme unna i skjul.

Tror enda dette ligger mye i syken at man tror det er gjort en endring som begrenser effekt og da "føler" man det også. Samt at man blir veldig fort vant med effekt.

Var slik på bilen jeg hadde før også. Var over 500hk på 1450kg bil og den gikk rimelig greit. Men etter å kjørt en stund var jeg sikker på at det var noe galt og at den gikk dårligere. Men tallene viste samme effekt som før.
Beste måte å "nulstille" seg på for min del var å kjøre Toyota Corolla 1.3l med 86hk noen dager. Når jeg kjørte den andre bilen igjen etter det gikk det som et uvær igjen ;D

Dennis

#29
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 03. august 2015, klokken 23:46
Sitat fra: kseitzberg på mandag 03. august 2015, klokken 21:56
Sitat fra: RonnyØ på mandag 03. august 2015, klokken 21:37
Sånn kort innpå så kjører jeg min P85+ med måleutstyr 0-100km/t på 4,3-4,4. Ingen endring etter sist oppdatering her.

Sådan er det også på min P85 - 4,3 for det meste.

Og hvis dere måler med rollout slik som p85D måles 0-100 da kommer dere ned på 3,9s....

Nei bare Motortrend som har klart det og de målte med rollout og 0-60 mph. Så med rollout og til 100 km/t havner man på 4.1 eller 4.2 sek.

Akkurat som Tesla sin oppgitte tid for P85D i USA er 3.1 sek på 0-60 mph og 3.3 sek i land hvor man bruker km/t

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA