Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ingen 3G-dekning?

Startet av xref, mandag 03. august 2015, klokken 08:59

« forrige - neste »

xref

Hei!

Siden i går morges har jeg ikke hatt 3G-dekning i bilen. I går var det bare en strek på dekningsikonet men uten "3G" merket, så det var ikke noe nettforbindelse. I dag prøvde jeg en reboot av skjermen ved å holde inne skrollehjulene på rattet og nå har jeg ingen streker og WiFi er deaktivert.

Noen som har vært borti dette før?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Rico

Har du på "always connected"? Forsøk i så fall å skru den av og se om det hjelper (ikke en permanent fix, men bare for å se om den kommer seg på nett igjen).

petersv

En restart eller to med å holde inne begge scrollehjulene på rattet fikser biffen :)

xref

Sitat fra: petersv på mandag 03. august 2015, klokken 10:49
En restart eller to med å holde inne begge scrollehjulene på rattet fikser biffen :)

Har prøvd reboot ved å holde inne scrollehjulene til den grå Tesla-skjermen dukket opp etter å ha blitt sort. Det hjalp lite og gjorde egentlig bare situasjonen verre ved at jeg nå ikke har WiFi heller. Det står bare at det deaktivert.

Prøvde å deaktivere "always connected" også, uten at det ga noen resultat heller :(
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Tuxedo

WiFI kan du prøve å aktivere igjen ved å trykke på dekningsikonet øverst på skjermen.  Da skal det komme opp en dialogboks.

xref

Sitat fra: Tuxedo på mandag 03. august 2015, klokken 16:27
WiFI kan du prøve å aktivere igjen ved å trykke på dekningsikonet øverst på skjermen.  Da skal det komme opp en dialogboks.

yepp, prøvde det men det hjalp ikke
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Se vedlegg. Legg merke til wifi-meldingen og dekningsikonet oppe på verktøylinjen.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Tuxedo

#7
Da hadde jeg prøvd å reboote igjen et par ganger på rad, både liten og stor skjerm, og så ta en liten kjøretur.  Hjelper ikke det er det bare å kontakte Tesla.  De kan muligens fikse dette via fjerndiagnose.

EDIT:  LOL! Null dekning, null fjerndiagnose  ;D

petersv

Prøv en"power off" via settingsmenyen.

xref

Sitat fra: petersv på mandag 03. august 2015, klokken 16:48
Prøv en"power off" via settingsmenyen.

Det er testet, men hjalp ingenting det heller. Ringte Tesla og de har opprettet sak, så får vi se hva som skjer.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Har fått drop-in time på Service Nord i slutten av måneden. Jeg merker at bilen er en del kjipere uten internett-tilknytning ^^
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

cairnz

Sitat fra: xref på fredag 07. august 2015, klokken 14:00
Har fått drop-in time på Service Nord i slutten av måneden. Jeg merker at bilen er en del kjipere uten internett-tilknytning ^^
Drop-In er vel egentlig akkurat det, drop-in, ikke skedulert til tre uker fram i tid. Hvis du ikke har 2.5.21 på bilen din ville jeg tatt en ordentlig drop-in og sagt: SIM-kortet virker ikke, og jeg trenger å få oppdatert til den "sikre" versjonen.

Det bør de gjøre på hvilket som helst serviceverksted på timen for deg.
Elbilist

Muffinman

Tesla`s versjon av drop-in er avtalt dag lang tid i forveien, og lever bilen tidlig på dagen slik at de kan ta det når det passer best for dem. Ikke akkurat likedan som frisørene :)

Amoss

Sitat fra: cairnz på fredag 07. august 2015, klokken 14:02
Hvis du ikke har 2.5.21 på bilen din ville jeg tatt en ordentlig drop-in og sagt: SIM-kortet virker ikke, og jeg trenger å få oppdatert til den "sikre" versjonen.

Jeg har kanskje ikke fulgt godt nok med, eller satt meg for godt inn i disse sikkerhetshullene, men slik jeg oppfattet var de alle avhengig av at bilen var tilkoblet nettet?  Ingen nett = ingen sikkerhetsrisiko?  Men klart, fullt mulig jeg tar feil her...
Model S 85D

ctr46

Mulig dette er litt OT men var i Sverige forrige helg. Kjørte oslo - Falun fredag og tilbake søndag. Hele tiden i Sverige var det ikke noe 3G dekning i bilen. Her i Norge er det 3G.

Er det lagt inn noen begrensning i utlandet? Det var egentlig helt håpløst ettersom navigasjonen var så treg med Edge at den var fullstendig ubrukelig.. Den er jo ikke noe å skryte av i utgangspunktet heller men det er en annen diskusjon..
.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA