Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TOCN- Ladefond

Startet av OddB, lørdag 01. august 2015, klokken 18:04

« forrige - neste »

OddB

En liten statusoppdatering:
Pr i dag har vi fått satt opp 12 ladepunkter (22kW) på åtte steder, derav to i Sverige. Vi har i tillegg hjulpet eRoute71N- prosjektet med å oppgradere fire av deres ladepunkter fra 7,4 til 22kW (Fauske og Namskogan)
For vel en uke siden fikk vi åpnet to ladere på Stryn Torg, og i dag åpnet verdens nordligste 22kW ladepunkter på Skaidi Hotel !
Om ikke lenge vil vi åpne to ladepunkter på Joker i Sørkjosen.

Fondet gir bort ladeutstyr til en verdi av ca 10 000 kr pr ladepunkt til aktører som ønsker å drive dem. midlene kommer ene og alene fra medlemskontingenten til TOCN.

På kartet er de stasjonene som er åpnet markert med en solsikke , mens de prosjektene vi jobber med er markert med gult.
De aller fleste av laderne er gratis å bruke. Røros og Arvidsjaur tar 30 kr pr time av de som ikke overnatter der.

https://www.zeemaps.com/map?group=930157
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

satheesh.net

Vi må ikke glemme å takke alle TOCN Signatur-medlemmene. Deres bidrag har definitivt blitt satt godt pris på av alle som reiser i vårt langstrakte land. :)

PS! Vi jobber fortsatt med nye hjemmesider og lansering vil forhåpentligvis skje ila august. Takk for tålmodigheten! ;)

Tønsberg

Jeg savner en mulighet for å donere til ladefondet, utover det å være signaturmedlem... ;)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

satheesh.net

Sitat fra: Tønsberg på søndag 02. august 2015, klokken 19:53
Jeg savner en mulighet for å donere til ladefondet, utover det å være signaturmedlem... ;)

Frykt ikke - dette blir mulig nå! (Når vi får lansert de nye sidene våre altså...) ;D

moso

Dette er veldig bra! Av ren nysgjerrighet (OG fordi ferden går over atlanterhavsveien om noen dager) - hva er de grå punktene i kartet?
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Muffinman

Hvis du skal over Atlanterhavsveien er det nyttig å vite at det også er et 22kW punkt på baksiden av sentrumsbygget på Bruhagen i Averøy ( tillegg til en del schuko-punkter i området). I utgangspunktet betaling via gocharge-app, men det har vært en del krøll. Blant annet var jeg nødt til å åpne skapet og ta hovedsikringen for at den skulle slippe kabelen. Nå står den tilsynelatende åpen - plugg i bil først og deretter i boksen. For å avslutte, løs ut bil først.

Cowboystrekk

Grått? Er det foreslåtte ladepunkt? Bra arbeid så langt!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

moso

Atlanterhavsveien Sjøstuer har 230V så det grå merket her kan fjernes.. Derimot er eier velvilligheten selv og viste hvor jeg kunne plugge inn schuko mens vi sov der :-)
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

thoru

#8
Det her er jo fantastisk opplegg. Hvor kan man lese mer om dette? går det an å foreslå plasser?
Jeg kjørte min s85D langs kysten i Nord-Norge. Der var det latterlig lite muligheter.
Endte opp med 6amp på et fiskerimottak og 13amp på en resturant.

SigX

Du kan lese mer om det på TOCN sine nettsider (Under oppdatering):
http://www.tocn.no/

Kort fortalt:
Medlemmer kan komme med forslag til lokasjoner, fortrinnsvis etter at de har sjekket opp om noen lokale bedrifter, hoteller e.l. er interessert i å koste installasjon og drive de. Selve ladestasjonene dekkes av TOCN sitt ladefond som er dekket av medlemskontingent, samt et frivillig ekstra innskudd fra medlemmene (Signatur-medlemskap).

OddB

Nå er Joker Sørkjosen oppe med en 22kW ladeboks, den andre kommer snart.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Tønsberg

Sitat fra: satheesh.net på søndag 02. august 2015, klokken 20:36
Sitat fra: Tønsberg på søndag 02. august 2015, klokken 19:53
Jeg savner en mulighet for å donere til ladefondet, utover det å være signaturmedlem... ;)

Frykt ikke - dette blir mulig nå! (Når vi får lansert de nye sidene våre altså...) ;D
Jeg ser fortsatt ikke hvor jeg kan gjøre donasjoner til ladefondet. Det er i så tilfelle dårlig informert.
Ønsker ett kontonummer hvor jeg fra tid til annen kan sette inn noen ekstra kroner som går direkte til ladefondet.
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

satheesh.net

Sitat fra: Tønsberg på torsdag 17. september 2015, klokken 09:47
Sitat fra: satheesh.net på søndag 02. august 2015, klokken 20:36
Sitat fra: Tønsberg på søndag 02. august 2015, klokken 19:53
Jeg savner en mulighet for å donere til ladefondet, utover det å være signaturmedlem... ;)

Frykt ikke - dette blir mulig nå! (Når vi får lansert de nye sidene våre altså...) ;D
Jeg ser fortsatt ikke hvor jeg kan gjøre donasjoner til ladefondet. Det er i så tilfelle dårlig informert.
Ønsker ett kontonummer hvor jeg fra tid til annen kan sette inn noen ekstra kroner som går direkte til ladefondet.

Det skulle vært klart ifm lansering, men vi har også nettopp byttet bankforbindelse og den ble først aktiv i går.

Vi ventet også med å publisere denne funksjonen for å få minst mulig "trykk" ved lanseringen av de nye sidene.

Men nå er det i hvertfall like rundt hjørnet. Beklager at det har tatt litt tid.

Også setter vi selvsagt stor pris på at du ønsker å bidra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA