Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Automatisk baklys

Startet av koveraasen, lørdag 01. august 2015, klokken 16:14

« forrige - neste »

koveraasen

Er det noen som vet om det er mulig å få baklysene til å være påslått hele tiden selv om lysene er satt på Auto?

Har hatt bilen i 2 dager nå, og allerede fått 3 stk som har brukt hornet bak meg (kjapt tut). Har en mistanke om at det skyldes lyset. Var ikke noe annet som skulle tilsi at de skulle tute.

Skulle uansett gjerne hatt baklysene påslått hele tiden, men vil helst ikke ha Xenonlysene foran på hele dagen. Noen forslag?

Kensam

Du får ikke på baklysa med "auto" på dagtid.
Men du kan jo skru lysbryteren på parklys og slå på tåkelysa foran,
så har du lys bak og tåkelysa på foran.
Så slipper du å bruke xenonlysa på dagtid.

erik e

Tror ikke noen har tutet på deg for mangel av baklys på dagtid.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

koveraasen

Synes også det er litt merkelig, men kan ikke skjønne hva annet det skulle være. Forskjellige situasjoner i fin trafikkflyt uten noen merkelige manøvre, høy/lav fart eller noe sånn.

Tenkte kanskje det var noe "galt" på bilen som noen ville varsle om, så derfor jeg sjekket bak, og det eneste jeg tenkte over var at det ikke er noen tente baklys. Mulig det bare er jeg som er overnervøs for at det er noe galt med ny bil og tutingen egentlig var ment på noen andre i meg.

Takk for tipset med tåke- og parklys, men skulle gjerne hatt noe mer automatisk :)

PhevVest

Kanskje de tutet fordi det ikke kom noen eksos og de trodde motoren hadde stoppet?  ;) :D ;D

rkiljet

"Se på'n, nå har'n parkert midt i veien, ingen eksos og ingen lys"  :P

LarsErikOsterud

Sitat fra: Kensam på lørdag 01. august 2015, klokken 20:19
Du får ikke på baklysa med "auto" på dagtid.

Det er noen instillinger i MMSC for lysautomatikk. Hvordan virker disse?
Synes også dette med ingen baklys er noe tull i Norge.
Og på mange biler er de trege til å slå seg på.
Bilene er jo ute av tunnellen igjen før de slår seg på :-)
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

PhevVest

De kommer kjapt på. Kan justere litt på hvor tidlig de skal komme på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA