Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil Tesla Model S 70D være tilstrekkelig?

Startet av Toonster, fredag 31. juli 2015, klokken 21:21

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 01. august 2015, klokken 00:09
Hvis 70D er det du har lyst på, så vil jeg si CHAdeMO adapter er trolig den beste løsningen. Et kvarter ved en CHAdeMO stasjon de verste dagene vil nok være nok, og det er en del CHAdeMO å velge i mellom Oslo og Elverum.

Vet ikke om lyst på er det rette ordet, mer råd til :) Tusen takk for konstruktive og gode tilbakemeldinger.

Ser ut som mye kan løse seg med CHAdeMO adapter - ikke helt optimalt sikkert, men med litt hensyn til lommeboka så kanskje ikke så dumt.

Hvor bestiller man et slikt adapter?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Tuxedo

Du kjøper det på servicecenteret.  Ring når det nærmer seg levering av bilen, så får du det sammen med den.

Toonster

Suverent - hvor mange km får man ladet i løpet av 15 min på en slik ladestasjon?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Tuxedo

Sitat fra: Toonster på lørdag 01. august 2015, klokken 00:24
Suverent - hvor mange km får man ladet i løpet av 15 min på en slik ladestasjon?
Kommer litt an på hvor tomt batteriet er, men la oss si 5 mil pr kvarter ved nokså utladet batteri.

petersv

Til ditt bruk må jo en brukt 85 til 550 ca med autopilothw på finn.no være midt i blinken? Da får du sikkert dobbeltlader om du velger rett bil.

Cowboystrekk

Kjøp 70 istedet for. Bakhjulstrekk holder i massevis for de fleste. Mer plass i frunk og lavere forsikring samt vesentlig lavere pris hjelper og :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Tuxedo

Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 01. august 2015, klokken 13:47
Kjøp 70 istedet for. Bakhjulstrekk holder i massevis for de fleste. Mer plass i frunk og lavere forsikring samt vesentlig lavere pris hjelper og :)
Vel, siden han bor på Elverum, og kjører noen turer til Trysil, ville jeg gått for 70D.  Kjørte opp til Trysifjellet i vinterferien, nesten nullføre, og det lyste godt i antispinnlampa med mine piggfrie Hakka R2.  Ble forbikjørt av noen firhjulstrekkere, ja.  Med verre forhold hadde jeg kanskje blitt nødt til å legge på kjetting.

Tuxedo

Sitat fra: Toonster på lørdag 01. august 2015, klokken 00:18
Ser ut som mye kan løse seg med CHAdeMO adapter - ikke helt optimalt sikkert, men med litt hensyn til lommeboka så kanskje ikke så dumt.
Tror dette er en optimal løsning for deg, i hvert fall når det gjelder "value for money".  I tillegg kommer det helt sikkert en superlader til mellom Gardermoen og Espa etterhvert, siden strekket fra Solli til Lillehammer er for langt i forhold til hvordan Tesla ellers har lagt opp superladerne i Europa.  Det er bare om å gjøre å finne en plass tilstrekkelig langt fra Gardermoen som gjør at det blir ulønnsomt for Taxier å lade der.

Toonster

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 01. august 2015, klokken 17:58
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 01. august 2015, klokken 13:47
Kjøp 70 istedet for. Bakhjulstrekk holder i massevis for de fleste. Mer plass i frunk og lavere forsikring samt vesentlig lavere pris hjelper og :)
Vel, siden han bor på Elverum, og kjører noen turer til Trysil, ville jeg gått for 70D.  Kjørte opp til Trysifjellet i vinterferien, nesten nullføre, og det lyste godt i antispinnlampa med mine piggfrie Hakka R2.  Ble forbikjørt av noen firhjulstrekkere, ja.  Med verre forhold hadde jeg kanskje blitt nødt til å legge på kjetting.

Med hytte i Trysilfjellet blir det nokså mange turer dit i løpet av vinteren, så jeg ser helst på en D-modell.
Virker som 70D er bra value om man godtar noe bruk CHAdeMO lader, inntil det er ny SC nord for Gardermoen.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

timingbeltkiller

Betyr prisdiffen mellom 70 og 85 JA til 70 og NEI til 85,
har du antakelig for liten økonomisk buffer til å kjøpe 70 også.

I så fall kommer Model 3 om noen få år.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Tuxedo

Sitat fra: Toonster på lørdag 01. august 2015, klokken 18:41
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 01. august 2015, klokken 17:58
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 01. august 2015, klokken 13:47
Kjøp 70 istedet for. Bakhjulstrekk holder i massevis for de fleste. Mer plass i frunk og lavere forsikring samt vesentlig lavere pris hjelper og :)
Vel, siden han bor på Elverum, og kjører noen turer til Trysil, ville jeg gått for 70D.  Kjørte opp til Trysifjellet i vinterferien, nesten nullføre, og det lyste godt i antispinnlampa med mine piggfrie Hakka R2.  Ble forbikjørt av noen firhjulstrekkere, ja.  Med verre forhold hadde jeg kanskje blitt nødt til å legge på kjetting.

Med hytte i Trysilfjellet blir det nokså mange turer dit i løpet av vinteren, så jeg ser helst på en D-modell.
Virker som 70D er bra value om man godtar noe bruk CHAdeMO lader, inntil det er ny SC nord for Gardermoen.
CHAdeMO-adapteret kan du faktisk få gratis, hvis du bruker min rabatt-link http://ts.la/heine9517 for å bestille.  Jeg ser ikke helt noen annen måte å bruke de 10 000 kr jeg får i bonus, siden jeg allerede har alt jeg trenger fra Tesla.  Jeg kan bruke bonusen på et CHAdeMO-adapter og sende det til deg.  Send meg PM hvis du går for denne varianten.

Teslanewbie

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 01. august 2015, klokken 19:31
Sitat fra: Toonster på lørdag 01. august 2015, klokken 18:41
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 01. august 2015, klokken 17:58
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 01. august 2015, klokken 13:47
Kjøp 70 istedet for. Bakhjulstrekk holder i massevis for de fleste. Mer plass i frunk og lavere forsikring samt vesentlig lavere pris hjelper og :)
Vel, siden han bor på Elverum, og kjører noen turer til Trysil, ville jeg gått for 70D.  Kjørte opp til Trysifjellet i vinterferien, nesten nullføre, og det lyste godt i antispinnlampa med mine piggfrie Hakka R2.  Ble forbikjørt av noen firhjulstrekkere, ja.  Med verre forhold hadde jeg kanskje blitt nødt til å legge på kjetting.

Med hytte i Trysilfjellet blir det nokså mange turer dit i løpet av vinteren, så jeg ser helst på en D-modell.
Virker som 70D er bra value om man godtar noe bruk CHAdeMO lader, inntil det er ny SC nord for Gardermoen.
CHAdeMO-adapteret kan du faktisk få gratis, hvis du bruker min rabatt-link http://ts.la/heine9517 for å bestille.  Jeg ser ikke helt noen annen måte å bruke de 10 000 kr jeg får i bonus, siden jeg allerede har alt jeg trenger fra Tesla.  Jeg kan bruke bonusen på et CHAdeMO-adapter og sende det til deg.  Send meg PM hvis du går for denne varianten.

Good Stuff. For 10000kr får du også gummimatter, CHAdeMO og en ekstra UMC ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Toonster

#27
Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 01. august 2015, klokken 19:18
Betyr prisdiffen mellom 70 og 85 JA til 70 og NEI til 85,
har du antakelig for liten økonomisk buffer til å kjøpe 70 også.

I så fall kommer Model 3 om noen få år.

Så det du egentlig sier, er at de som vurderer 70D ikke bør kjøpe en Tesla (nå) - for de økonomiske rammene ikke er på plass?

EDIT: Ser nå at jeg tidligere har kommentert å ha råd - bakgrunnen for den uttalelsen var at man stort sett alltid har lyst på det beste - men noen ganger er det lurt å tenke økonomi også. Så ikke les det bokstavelig :). Jeg har satt et tak på hva jeg skal bruke på bil, og med prisen på S85D vil andre alternativer dukke opp.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Tuxedo

#28
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. august 2015, klokken 19:38
Good Stuff. For 10000kr får du også gummimatter, CHAdeMO og en ekstra UMC ....
Har alt dette selv, så som sagt de 10 000 kr i bonus er fullstendig ubrukelige for meg (siden jeg ikke skal oppgradre til ny bil). Toonster kan gjerne legge på ønskelisten, så lenge det er innenfor bonusen på 10 000..   ;)

Toonster

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 01. august 2015, klokken 20:22
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. august 2015, klokken 19:38
Good Stuff. For 10000kr får du også gummimatter, CHAdeMO og en ekstra UMC ....
Har alt dette selv, så som sagt de 10 000 kr i bonus er fullstendig ubrukelige for meg (siden jeg ikke skal oppgradre til ny bil). Toonster kan gjerne legge på ønskelisten, så lenge det er innenfor bonusen på 10 0000..   ;)

Høres ut som en bra deal ;)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA