Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Montere "Bumper protector film"

Startet av Jørn_80, onsdag 29. juli 2015, klokken 10:11

« forrige - neste »

Jørn_80

Fekk vår Soul førre onsdag. Veldig nøgd!
Ser at det kan være smart å montere beskyttelsesfilm på bakfangeren FØR første ripa kjem.
Har handla film hos Kia, og tenkte at dette fiksar eg lett sjølv.

Ser i instruksjonen som fulgte med at ein skal bruke sprayflaske med vatn og såpe under installasjon.  Nokon som har erfaring med dette og gjort dette før? Tips til kva såpe ein bør blande i vatnet? Er dette ein enkel sak - eller bør eg krype til korset og besøke verkstaden?

Jørn_80


jim_smyth

Hva koster denne filmen? Og er det for bruk oppå bakfangeren?

Rapid

Jeg vurderte plastfilm oppå fangeren til min i3. Men jeg valgte å maskere og sprøyte klar plastidip istedenfor. Lett å få til og plukkes lett av om en vil fornye.

http://www.globy.no/rc-hobby/diverse-materialer-bygg-fiks-verktoy/plasti-dip-tilbehor/plasti-dip-standard-spray/plasti-dip-spray-klar-gjennomsiktig-312ml

Jørn_80

Betalte rundt 550kr his Kia forhandler for filmen. Den kjem i 3 deler og skal monterast på bakfangaren. Monterte førre helg. Enkelt å montere - men under føning/varmebehandling så dukka det opp et par små bobler som ikkje har forsvunnet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA