Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av nie, tirsdag 28. juli 2015, klokken 17:00

« forrige - neste »

Muffinman

Idiotisk at man må velge den interiørpakka for å få elektrisk luke. Det er en av de funksjonene vi setter mest pris på  hos oss, samtidig er det mindre interessant å betale 20-30 lapper for masse vi ikke trenger. Og den alcantaraen på dashbordet vil jeg ikke ha under noen omstendighet, men nå må man ha manuell bakluke for å unngå det. Forhåpentligvis stemmer det at bilen bestilt før endring i konfiguratoren leveres slik som bestilt.

MeTesla

#91
Sitat fra: Epleskreller på mandag 03. august 2015, klokken 14:57
Skal man gamble på at elektrisk bagasjeromsåpning er standard i aprli 2016.. Hmm

HVIS jeg bestiller, noe jeg fortsatt er uksiker på, så kommer jeg til å gamble på det. Kommer heller ikke til å bestille Autopilot eller 90KW da jeg tipper det også blir standard. Usikker også på HIFI pakka i og med at DAB nå er standard, det var årsaken til at den pakka ble med i min nåværende 85D.

Så jeg hadde valgt 85D med Dual Motor, Panotak, Nextgen, Vinter, Luft og kanskje men langt ifra sikkert HIFI.

Nå kan også mai velges som leveringstidspunkt og det betyr at min nåværende bil vil være snaut ett år da den evt byttes ut med ny.

Fordel: Ny garanti, 4G, nytt batteri med ny sikring + evt. det som måtte bli standart på reisen fram til mai.

Ulempe: Ikke Nextgen bak, heller ikke el takluke dersom gamblingen på at den blir standard feiler, koster jo fortsatt en del penger, ny og dårligere utstyrt bil blir jo dyrere enn den jeg har i alle tilfelle.

staleand

Sitat fra: Muffinman på mandag 03. august 2015, klokken 15:21
Idiotisk at man må velge den interiørpakka for å få elektrisk luke. Det er en av de funksjonene vi setter mest pris på  hos oss, samtidig er det mindre interessant å betale 20-30 lapper for masse vi ikke trenger. Og den alcantaraen på dashbordet vil jeg ikke ha under noen omstendighet, men nå må man ha manuell bakluke for å unngå det. Forhåpentligvis stemmer det at bilen bestilt før endring i konfiguratoren leveres slik som bestilt.

Tror ikke du trenger å bekymre deg for påtvungen alcantara i dashboard. Leste om en som hadde samme bekymring hos deg, bortsett fra at han bestilte ny, mens du har en gammel config fra før de introduserte alcantara i dash. Han spurte DS om de kunne ordne så han kunne få premium interiør, men samtidig slippe alcantara og etter litt frem og tilbake så fikk han nettop det :-) Mener jeg leste dette på TMC og at dette var i USA.

Det viser jo også et annet poeng; at tesla er villige til å imøtegå kunder med spesielle ønsker.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Goku

Hva er problemet med alcantara på dashbordet? Jeg syns ikke akkurat plastikkversjonen min er spesielt lekker...
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Muffinman

Problemet er at jeg synes det havner et sted mellom blodharry og skrekkelig stygt. Smaken er som baken.

HKS

Regner med at det kommer en oppdatering av Model S utover høsten.
Mye av det som blir lansert med Model X kommer nok til å komme til Model S.

Kommer derfor til å drøye det for min del.
Tesla Model 3 Long Range

christian1986

Det var faktisk et poeng ja... Problemet slik jeg ser det blir å prøve å time når en selger eksisterende bil.

VL

Reserverte selv en 90D i går, i frykt for stor prisoppgang..... Kommer til å trekke reservasjonen en av dagene... Dette på grunn av at jeg for 2 måneder siden fikk min første Tesla S85, en bil jeg er VANVITTIG fornøyd med. Elsker bilen min! "Men mye vil ha mer", så jeg har de siste ukene "siklet" på firehjulstrekk!
Nå har endelig fruen fått meg til å innse at å bytte bil nå etter to måneder, tape opp imot 100 lapper for å så bruke enda mer på nybil, ikke er noe god butikk! Så da blir heller pengene investert i naust og båt! Så får det heller bli ny Tesla om 1.5-2 år når det kommer en 95/100 KwH med firehjulsdrift og litt mer utstyr. Tenker da på Softclose, 4g, litt bedre skinnseter, flottere interiør, mindre bugs etc. Og da er forhåpentligvis vi begge ferdig utdannet også, slik at det går an å dra godt til på ekstrautstyret! :) :) :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

BMW850

Sitat fra: Goku på mandag 03. august 2015, klokken 21:36
Hva er problemet med alcantara på dashbordet? Jeg syns ikke akkurat plastikkversjonen min er spesielt lekker...

Er så glad jeg har min og aldri vurdert å bytte. Nappaskinn overalt, også oppå dashboard. Faktisk noe av det jeg er mest fornøyd med og som ikke fås i dag. Gir en mer eksklusiv følelse og burde vært standard. Sort alcantara-tak da mitt opprinnelige var feil-levert med stoff og ved en ny "feiltagelse" fikk jeg sort. Glad for det :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Sitat fra: VL på mandag 03. august 2015, klokken 23:01
Reserverte selv en 90D i går, i frykt for stor prisoppgang..... Kommer til å trekke reservasjonen en av dagene... Dette på grunn av at jeg for 2 måneder siden fikk min første Tesla S85, en bil jeg er VANVITTIG fornøyd med. Elsker bilen min! "Men mye vil ha mer", så jeg har de siste ukene "siklet" på firehjulstrekk!
Nå har endelig fruen fått meg til å innse at å bytte bil nå etter to måneder, tape opp imot 100 lapper for å så bruke enda mer på nybil, ikke er noe god butikk! Så da blir heller pengene investert i naust og båt! Så får det heller bli ny Tesla om 1.5-2 år når det kommer en 95/100 KwH med firehjulsdrift og litt mer utstyr. Tenker da på Softclose, 4g, litt bedre skinnseter, flottere interiør, mindre bugs etc. Og da er forhåpentligvis vi begge ferdig utdannet også, slik at det går an å dra godt til på ekstrautstyret! :) :) :)
Du har helt klart en særdeles bra frue.  Hun skal du ta vare på  ;)

Behold bilen noen år til, og gå for båten.  Noe annet vil bare være tull.  Model S om tre-fire år vil være en helt annen bil enn det du får kjøpt i dag.

VL

@Tuxedo:

Jo takk for det, hun er ikke så verst! :-)

Flott å se at du er enig i hva som er fornuftig også. For når man først vil ha noe blir jo man helt gal etter å få det! Godt fornuften tok overhånd :-D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

ihlhaug

Sitat
HVIS jeg bestiller, noe jeg fortsatt er uksiker på, så kommer jeg til å gamble på det. Kommer heller ikke til å bestille Autopilot eller 90KW da jeg tipper det også blir standard. Usikker også på HIFI pakka i og med at DAB nå er standard, det var årsaken til at den pakka ble med i min nåværende 85D.

Så jeg hadde valgt 85D med Dual Motor, Panotak, Nextgen, Vinter, Luft og kanskje men langt ifra sikkert HIFI.

Jeg har for tiden en lånebil, 85D helt ribba. Ikke luft, pano, lyd, vinter. Det jeg er mest sikker på av alt hvis jeg nå skal bestille ny er at jeg skal ha HIFI pakken. Det låter rett og slett helt jævlig ut uten, hadde ikke trodd det var så stor forskjell. Ellers tenker jeg pano er et must, men luft og vinter kan jeg egentlig klare meg uten tror jeg, selv om jeg har hatt det fra før.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

MeTesla

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 04. august 2015, klokken 09:54
Sitat
HVIS jeg bestiller, noe jeg fortsatt er uksiker på, så kommer jeg til å gamble på det. Kommer heller ikke til å bestille Autopilot eller 90KW da jeg tipper det også blir standard. Usikker også på HIFI pakka i og med at DAB nå er standard, det var årsaken til at den pakka ble med i min nåværende 85D.

Så jeg hadde valgt 85D med Dual Motor, Panotak, Nextgen, Vinter, Luft og kanskje men langt ifra sikkert HIFI.

Jeg har for tiden en lånebil, 85D helt ribba. Ikke luft, pano, lyd, vinter. Det jeg er mest sikker på av alt hvis jeg nå skal bestille ny er at jeg skal ha HIFI pakken. Det låter rett og slett helt jævlig ut uten, hadde ikke trodd det var så stor forskjell. Ellers tenker jeg pano er et must, men luft og vinter kan jeg egentlig klare meg uten tror jeg, selv om jeg har hatt det fra før.

Takk for tipset! Jeg har nå lagt inn bestilling og da tok jeg med HIFI sammen med panotak, Nextgenseter, vinterpakke og luftfjæringer. Jeg la levering til mai.

Så om prisstigningen blir markant så beholder jeg bestillingen.

MRT

Tipper på prisstigning i natt
Kvartalsrapport imorgen etter Nasdaq stenger- investorene  liker ikke den høye dollarkursen og reduserte marginer i Europa og da spesielt i Norge.
Dersom de samme dag har satt opp prisen Pga svak Europeisk valuta vil dette roe investorene under kvartalsrapplrten
Bestill bill før midnatt med min link:  http://ts.la/ivind3331
Du sparer 10.000 og jeg donorer 10.000 som du kan bruke til ekstrautstyr så som takstativ, matter etc

Stikkkontakt

Vil en prisstigning vanskeliggjøre endringer i min konfigurasjon? Tenker da på om utstyrspakker endres og/eller utstyr blir dyrere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA