Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av nie, tirsdag 28. juli 2015, klokken 17:00

« forrige - neste »

Epleskreller

La oss glemme Øggens skivebom..

Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:17
En bekjent av meg, som holder på med å bestille seg en Tesla, fikk i dag en telefon i fra Tesla Motors. De fortalte ham at prisene ville bli satt opp, om en ukes tid. De fortalte ikke med hvor mye, bare at prisene ville bli justert opp.

Sånn startet det sist det ble prisstigning også, pluss noen rykter fra andre EU-land. Ble det sagt noe om hvor mye? (gjerne i %)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

nie

Sitat fra: MeTesla på tirsdag 28. juli 2015, klokken 21:06
Hvor mange prosent tør vi gjette på denne gang da, sist gang var vi jo helt på jordet ;)
Ja, vi var det☺
Tør ikke gjette denne gang men prisforskjellen med dagens kurs er ca 10% og det er MYE.

MeTesla

#17
Sitat fra: nie på tirsdag 28. juli 2015, klokken 21:29
Sitat fra: MeTesla på tirsdag 28. juli 2015, klokken 21:06
Hvor mange prosent tør vi gjette på denne gang da, sist gang var vi jo helt på jordet ;)

Tør ikke gjette denne gang men prisforskjellen med dagens kurs er ca 10% og det er MYE.

Jeg gjetter 3% og mer på 85D i forhold til de andre.

BMW850

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:29
Spennende tider for oss som bestilte i oktober 2014 med levering 12mnd fram i tid :)

Ja, husker jeg tenkte den tanken i fjor. Da jeg bestilte ville jeg bare ha bilen kjappest mulig. Om jeg hadde vurdert å bytte og kjøpe ny Tesla hadde jeg ikke vurdert ett sekund å utsatt levering 12 mnd siden det gis åpning for det! Er jo en kjempedeal!!! Både med tanke på dollarkurs og ikke minst stadig oppgraderinger/forbedringer. Merkelig at ikke flere tenker slik...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

#19
"Tradisjonen" er jo blitt at den årlige større justeringen kommer lenger utpå høsten, og at alt ellers er forholdsvis små justeringer. Jeg tipper at de kommer en mindre justering nå, og at det blir en større ~november.

Bestilte forresten en S85 i september 2014 med levering september 2015 i utgangspunktet, men smekket på D så raskt det ble lansert samtidig som jeg forskjøv levering en måned. Resten av bilen uforandret. Da kostet D ca. 25.000. Det var ikke mange dagene før den økte 5-6000. Deretter kom en eller to mindre justeringer utover høsten før den store. Tech-pakken bilen er bestilt med kostet omkring 26.000 og inkluderte elektrisk bakluke, navi, tåkelys, elektrokromatiske speil, nøkkelfri tilgang og autopilot om jeg ikke husker feil. Husker ikke nøyaktig, men mener at bilen jeg har i bestilling gikk opp ca. 120.000 før endringen i konfiguratoren (som gjør det vanskelig å sammenligne nå).

EDIT: Som en litt fornøyelig detalj kan jeg nevne at jeg ble oppringt av en dame fra Tesla etter å ha sendt mail om opplåsing og endring i fjor høst. Hun takket for interessen i "Mææædl di"...  "D" kom vel så brått på Tesla også at de ikke rakk å informere alle ansatte om at bilen fortsatt het "Mæædl ess" på engelsk  :D

Teslanewbie

#20
Da har jeg bestilt ny bil og utsatt levering til mars 2016
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Kjapp i avtekkeren du newbie...var det ikke du som tippet at 85-batteriet vil utgå fra nyttår og at 90 blir ny standard?

mecanica vergara

Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:17
En bekjent av meg, som holder på med å bestille seg en Tesla, fikk i dag en telefon i fra Tesla Motors. De fortalte ham at prisene ville bli satt opp, om en ukes tid. De fortalte ikke med hvor mye, bare at prisene ville bli justert opp.
Jeg ble også ringt opp av Tesla Skøyen i går med spørsmål om jeg vurderte å bytte til D. Han sa det var en prisjustering rundt hjørnet.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

SimenT

Sitat fra: Øggen på tirsdag 28. juli 2015, klokken 19:22
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 28. juli 2015, klokken 18:16
I USA så må du være steinrik for og kjøpe deg en Tesla ikke som i Norge der folk som tjener ifra 400k i året kan kjøre rundt i Tesla.

Så du vil med det si at den som tjener 400K, er fattig? Og at om denne "fattige" har vært flink å spare, så fortjener han ikke en tesla? Du får kjøpe deg en Ferrari om du mener Teslaen ikke er eksklusiv nok.
For meg er bilen iallefall ikke ment som penisforlenger og statussymbol.

Han nevnte ingenting om at å tjene 400k er å være fattig. Det er vel omtrent gjennomsnittet i landet vårt vil jeg tro.

Tror mange vil ha råd til denne bilen på bruktmarkedet.
Problemet er jo den ustabile prisen som gjør markedet litt vanskelig. 
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Real EoN

Veldig frustrerende å vere Model X kunde, satt å vurderte en ny Model S ifjor høst/vinter før den store justeringen.. Så kom en liten en til i vår og nå kanskje enda en. Hjelper ikke om aksjen kompanserer litt for økningen heller, gir dem ingen fordel for dem som bestillte Model X tidlig 2014 eller tidligere så tror jeg ikke det blir kjøp i det hele tatt, vertfall ikke før aksjen kompanserer fullt og helt for økningene.  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Stikkkontakt

Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 28. juli 2015, klokken 23:35
Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:17
En bekjent av meg, som holder på med å bestille seg en Tesla, fikk i dag en telefon i fra Tesla Motors. De fortalte ham at prisene ville bli satt opp, om en ukes tid. De fortalte ikke med hvor mye, bare at prisene ville bli justert opp.
Jeg ble også ringt opp av Tesla Skøyen i går med spørsmål om jeg vurderte å bytte til D. Han sa det var en prisjustering rundt hjørnet.

Er vel ikke verdens beste forretningsstrategi og gi beskjed til kundene om at "bestiller du nå vil selskapet jeg jobber i tjene mye mindre pr bil de selger"
Jeg bestilte forresten på mandag. Regnet med at det kom prisøkning pga valuta over tid og fremtidsutsikter.

Øyvind.h

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 29. juli 2015, klokken 09:12
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 28. juli 2015, klokken 23:35
Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:17
En bekjent av meg, som holder på med å bestille seg en Tesla, fikk i dag en telefon i fra Tesla Motors. De fortalte ham at prisene ville bli satt opp, om en ukes tid. De fortalte ikke med hvor mye, bare at prisene ville bli justert opp.
Jeg ble også ringt opp av Tesla Skøyen i går med spørsmål om jeg vurderte å bytte til D. Han sa det var en prisjustering rundt hjørnet.

Er vel ikke verdens beste forretningsstrategi og gi beskjed til kundene om at "bestiller du nå vil selskapet jeg jobber i tjene mye mindre pr bil de selger"
Jeg bestilte forresten på mandag. Regnet med at det kom prisøkning pga valuta over tid og fremtidsutsikter.
Men det er kundevennlig. Folk ble dritforbanna når de ikke ble varslet ved en økning tidligere.

Det beste eksempelet er fra slutten av 2012. Da overvåket jeg bestillingstempoet av investor-grunner. Mener å huske Tesla varslet prisøkning/bortfall av rabatt, og salget gikk fra rundt 50 til 250 biler per døgn i en kort periode.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mecanica vergara

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. juli 2015, klokken 09:54
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 29. juli 2015, klokken 09:12
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 28. juli 2015, klokken 23:35
Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:17
En bekjent av meg, som holder på med å bestille seg en Tesla, fikk i dag en telefon i fra Tesla Motors. De fortalte ham at prisene ville bli satt opp, om en ukes tid. De fortalte ikke med hvor mye, bare at prisene ville bli justert opp.
Jeg ble også ringt opp av Tesla Skøyen i går med spørsmål om jeg vurderte å bytte til D. Han sa det var en prisjustering rundt hjørnet.

Er vel ikke verdens beste forretningsstrategi og gi beskjed til kundene om at "bestiller du nå vil selskapet jeg jobber i tjene mye mindre pr bil de selger"
Jeg bestilte forresten på mandag. Regnet med at det kom prisøkning pga valuta over tid og fremtidsutsikter.
Men det er kundevennlig. Folk ble dritforbanna når de ikke ble varslet ved en økning tidligere.

Det beste eksempelet er fra slutten av 2012. Da overvåket jeg bestillingstempoet av investor-grunner. Mener å huske Tesla varslet prisøkning/bortfall av rabatt, og salget gikk fra rundt 50 til 250 biler per døgn i en kort periode.
De ringte nok for å prøve å lokke til seg noen salg. Sikkert noen som føler de kan få et godt kjøp nå før en evt. prisøkning nå. Jeg er fornøyd med den jeg fikk bestilt 22. desember 2013 når dollaren stod i 5,6. Kanskje en model X kan få meg til å bytte ut vår fossil.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

KrW

Elon har sagt konfigurering av Model X starter i juli. Om det ikke skjer frykter jeg at vi som har reservert må være med på atter en prisoppgang. Kanskje de til og med lanserer nye priser samtidig som de slipper design studio.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

ihlhaug

Da fikk jeg nettopp telefon om at prisen vil gå opp om ikke lenge. Usikker på %, men rundt 7-10 trodde han.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA