Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla som familiebil til 3 barn - og hvilken versjon 70D, S85?

Startet av FrankDal, søndag 26. juli 2015, klokken 12:47

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. august 2015, klokken 09:46
selv med denne av er det vanskelig å drite seg ut.
Der er jeg dypt uenig. Det er ingen problemer å snurre bilen 180 grader ved å trå for hardt på pedalen på glatta, med antispinn slått av, selv om ESP fremdeles er på. Ta gjerne en tur på lukket område i vinter og prøv selv  :)

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 04. august 2015, klokken 09:50
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. august 2015, klokken 09:46
selv med denne av er det vanskelig å drite seg ut.
Der er jeg dypt uenig. Det er ingen problemer å snurre bilen 180 grader ved å trå for hardt på pedalen på glatta, med antispinn slått av, selv om ESP fremdeles er på. Ta gjerne en tur på lukket område i vinter og prøv selv  :)
Jeg kjører ofte med ESP av ;) Jeg burde kanskje skrevet at det er vanskelig for en dyktig sjåfør å drite seg ut. Gir man bånn pinne i en glatt sving får man lett ut baken. Men ikke langt før Esp korrigerer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Rødkleiv

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. august 2015, klokken 09:52
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 04. august 2015, klokken 09:50
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. august 2015, klokken 09:46
selv med denne av er det vanskelig å drite seg ut.
Der er jeg dypt uenig. Det er ingen problemer å snurre bilen 180 grader ved å trå for hardt på pedalen på glatta, med antispinn slått av, selv om ESP fremdeles er på. Ta gjerne en tur på lukket område i vinter og prøv selv  :)
Jeg kjører ofte med ESP av ;) Jeg burde kanskje skrevet at det er vanskelig for en dyktig sjåfør å drite seg ut. Gir man bånn pinne i en glatt sving får man lett ut baken. Men ikke langt før Esp korrigerer.

Det er aldri vanskelig å drite seg ut bak rattet. Det kan alle klare.

sondell

Har hatt S85 i snart 2 år jeg. Uten den måtte det blitt noe minibuss/SUV. Passaten stasjonsvogn vi hade var langt fra like stor. Har uten barneseter og er fornöyd med det. Fikk tvillinger samtidig som bilen, hade da en på litt over 2 år för det. Så tre bleiebarn og stort sett tre barnevognsbarn samtidig. Stor tvillingvogn. Sväre barneseter. Ibland to reise sprinkelsenger i tillegg :). Denne bilen har värt fylt opp hele tiden og det hade aldri värt mulig å bruke noen barneseter bak. Men alt er jo avhengig av livssituasjon. Om et par år hade det värt annerledes, da hade jeg nok valgt barneseter bak. Den relativt store frunken foran, og bagasjerommet under gulvet bak er veeeldig bra. Har kun hatt behov av takboks på skiferie og på en lang sommerferie.

lurium

Anbefaler deg å velge D og 7 seter. Det er ting du ikke kan ettermontere. Rammen bak er nemlig forsterket da.

Autopilot kan du kjøpe seinere da det er bare software du må betale (hvis trangt budsjett).

D bilene er finere å kjøre for den vanlige mannen i gaten da de ikke spinner på bakhjulene. Samt D gir deg nyere motorer og lengre rekkevidde. Samt mindre dekk slitasje.

Bruk en rabatt link når du bestiller så sparer du 10 tusen... kanskje det er nok til å overbevise fruen til å velge "D" :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA