Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til rare verdier fra ems

Startet av Singo, lørdag 04. juli 2015, klokken 20:17

« forrige - neste »

Singo

Hei

Broren min har en Reva 2010 modell. Pga barn har ikke bilen vært kjørt på ca 6mnd. Den har, i følge han, stått med laderen i hele tiden, og vann er etterfylt. Under prøvekjøring i går gikk den i maks 20 kmt på sletta. Vi prøvde trikset med utgjevningslading og i dag gjorde den 60 kmt på samme sletta

lastve

Hei.
Jeg husker ikke helt hvilken tråd det var, men jeg har lest flere ganger i andre innlegg her under Reva og funnet svar på hvorfor verdiene er rare og hva du bør sjekke for å finne feilen.
Om jeg ikke husker feil så er det nokk med at det har blitt brudd i en av sensorledningene/ sikring så påvirkes alle verdiene slik at de blir helt "tullete" Mål med multimeter på ENS'en for å sjekke at EMS får alle verdiene fra batteriene. Hvordan står også beskrevet i et annet innlegg her under REVA.

Lykke til. Denne feilen går det an å finne ut av.

Lastve
Lastve
Tidligere eier av Reva standard, 2006 mod og RevaI 2008 mod.
Solgt Revaene og kjøpt Leaf 2012 modell februar 2021.
Håper på å få den kjørbar igjen..
Bor i Sarpsborg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA