Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Småfeil ved utlevering av fire stykk 85D Juni 2015 - hva bør Tesla rette opp?

Startet av karl100, lørdag 04. juli 2015, klokken 12:41

« forrige - neste »

Bushy

Fæn... Skulle ikke lest denne tråden... Jeg har hittil tatt flygefart inn i bilen. Klar til en ny flott kjøretur. Men nå måtte jeg da se litt. Ikke funnet noe spesielt. Utenom alt av gummilister er jo omtrent hvite. (av polishrester håper jeg) og hvite striper med polish i sprekker i karroseri...
S75D sept. 17

fonberg

Sitat fra: Muffinman på mandag 06. juli 2015, klokken 10:00
I tillegg oppdaget jeg i går at wiren fra indre dørhåndtak på samme sted ikke var tilkoblet.

Hvordan kan man sjekke dette?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Jeg oppdaget det ved å ta av dørtrekket. Men den mekaniske åpningen skal skje lenger ute på vandringen av håndtaket. Hvis du åpner døra og beveger håndtaket helt ut kan du høre at det skjer noe i låsen hvis du lytter godt, og wiren er tilkoblet. Hvis ikke er vel eneste mulighet å få koblet ut elektronikken på ett eller annet vis slik at elektrisk åpning ikke virker.

RaBalder

Jeg synes det er helt topp at noen formelt begynner å utfordre Tesla på kvalitet.

Det er helt på tryne at dem leverer ut biler med kjente feil og at man må stille seg i kø sammen med andre for å få det fixet.

Og riper og feil som dukker opp under transport og klargjøring er ikke greit.

Hvis dem ikke har lært disse tingene på de 2-3 årene dem har levert Model S, så er det på tide at dem får på plass den siste finishen.

Tesla Motor vil jo til sist tjene på dette i det lange løp. Rett med en gang istedet for den evige runddansen med fikser.

xref

Enig at det er bra folk sier ifra. Dette er biler som alle andre steder enn Norge har en prislapp på lik linje med biler som regnes som svært eklusive. Da bør man forvente god kvalitet på jobben som blir gjort ifbm klargjøring og utlevering.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Teslanewbie

Så at en p85d med det meste koster 1.400.000kr  i Sverige. .. skulle bare mangle at bilene da ikke er i tipp topp tilstand når de leveres ut til kundene ...

Porsche, Mb, Ferrari eller lambo skulle ha forsøkt å levere biler med samme mangel som tesla leverer ut sine biler med .. skulle ha blitt ramaskrik! 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

karl100

En liten oppdatering. De fire bilene ble alle veldig bra, er fornøyd med resultatet. Tesla tok sitt ansvar, bestilte og skiftet deler, polerte og fjernet poleringsrester etc.  Veldig god service fra de på Tesla Service i Trondheim, har vært noen få unntak men får eventuelt skrive mer om det et annet sted.

Tips - om Tesla sier nei: Har du en "issue" og Tesla mener at dette ikke er noe de kan gjøre så forklar hvorfor du mener det er viktig og kom med forslag til løsning. Min erfaring er at da har du en god sjans for å få gjennomslag.

Tips - utlevering av ny bil: Bruk god tid på å sjekke alle detaljer utlevering og ta helst høyoppløselige bilder. Sjekk enkle ting som at 3G/Internett fungerer og at lakken er fin og glatt (polering). Det er vel en egen tråd for dette så skal ikke gå mer i detaljer her, bare minne om at det er lurt å se over selv om en kan bli blendet av bilens skjønnhet :)

Muffinman

Dette blir ikke mindre viktig nå utover. Se over grundig før bilen kjøres ut i høstmørket, med mindre man har en godt opplyst garasje er det ikke sikkert at man oppdager eventuelle mangler før vårpussen. Og da kan det være for sent.

Til TS, godt det ble ordning. I Norge er nok flesteparten av oss "stasjonsvognkunder", men bilen markedsføres i premiumsegmentet og da må den naturligvis utleveres 100% uten lyter - slik premiumkunder forventer ellers i verden hvor bilen er svært kostbar. Slik sett er det til Tesla sitt eget beste at de oppdras litt på dette området.

Fraberg1

Hva med at noen som har erfart litt her forsøker å lage en sjekkliste for kjøpere ved utlevering. Et felles dokument i google docs som vi som skal hente bil om noen mnd kan ta med når vi henter bilen.

Jeg vet at jeg kommer til å være utålmodig når jeg henter bilen og kan ha nytte av en huskeliste.
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15


GOS

Sitat fra: Fraberg1 på tirsdag 15. september 2015, klokken 12:30
Hva med at noen som har erfart litt her forsøker å lage en sjekkliste for kjøpere ved utlevering. Et felles dokument i google docs som vi som skal hente bil om noen mnd kan ta med når vi henter bilen.

Jeg vet at jeg kommer til å være utålmodig når jeg henter bilen og kan ha nytte av en huskeliste.

Slike lister eksisterer om du bare leter på forum her eller i US. Jeg fant det i det minste for nesten 2 år siden
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA