Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 09:56
Så det finnes fremdeles brukere som drar det forslitte sutrekortet?  Som en ny Model S-eier skriver i "mine første timer"-tråden, hvorfor skal alt Tesla foretar seg forsvares på tørre møkka?

Autopilot ble lansert med brask og bram for et år siden. I skrivende stund er det ikke levert en eneste bil som har funksjonaliteten. At noen kan forsvare dette er så virkelighetsfjernt at det bare kan passe i en kirke.

+1 Amen
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Toonster

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 10:02
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 09:56
Så det finnes fremdeles brukere som drar det forslitte sutrekortet?  Som en ny Model S-eier skriver i "mine første timer"-tråden, hvorfor skal alt Tesla foretar seg forsvares på tørre møkka?

Autopilot ble lansert med brask og bram for et år siden. I skrivende stund er det ikke levert en eneste bil som har funksjonaliteten. At noen kan forsvare dette er så virkelighetsfjernt at det bare kan passe i en kirke.

+1 Amen

Tror på mange måter man må innse at en Tesla ikke er en bil i vanlig forstand, men mer som en relativt dynamisk programvare. Som de fleste som kjenner til programmering og releasedatoer, er det sjelden ting blir 100% slik som annonsert/håpet - det vil alltid være noen utfordringer som gjør at man må tune ekstra osv.

De som har Tesla kan i hvert fall glede seg at bilen utvikler seg til det bedre under levetiden - i motsetning til alle andre biler på markedet.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Kvark

Sitat fra: Toonster på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 11:22

De som har Tesla kan i hvert fall glede seg at bilen utvikler seg til det bedre under levetiden - i motsetning til alle andre biler på markedet.

Det ene utelukker ikke det andre. Det er lov å like bilen, men samtidig være misfornøyd med bugs i hardware/software.

Det forstår kun et mindretall her inne.
S85D

Kvark

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 09:23
Sitat fra: Kvark på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 04:32
Altså enda mer ventetid, på tross at vi har kjøpt og betalt for en bil hvor det har blitt lovet at denne funksjonaliteten skulle på plass innen relativt kort tid.

Sutring...

Det som er sagt er at 7.1 vil inkludere flere GUI-oppgraderinger, ikke at 7.0 ikke vil inneholde hva som er lovet.

Har du en liste over ting som er lovet i 7.0 og som ikke blir inkludert?

Når jeg kjøpte bilen min, så kjøpte jeg autopilot som gradvis skulle aktiveres over tid. Jeg har noe funksjonalitet i dag, og det ser ut som noe mer kommer i neste uke og kanskje enda mer senere.

Hei. Du henger deg opp i versjonsnummeret. Glem versjonsnummeret. Det spiller ingen rolle. Faktum er at Elon twitrer at selvparkering er utsatt til 7.1, noe som betyr ytterligere venting på features vi har betalt for.
Hvis bilen ikke er i stand til å kjøre og parkere selv inne på gårdsplassen min, så er jeg litt usikker på hvor bra den kommer til å gjøre det på motorveien.

GUI-oppgradering er utsatt, og etter det jeg har sett på bilder av den store skjermen -- ganske skuffende. Når 7.1 kommer vet ingen.
S85D

Cookie Monster

#64
https://www.youtube.com/watch?v=l2PDPxMPLWg
Audi S8 fra 8 oktober 2014.

Når Tesla viser fram "autopilot" til stor applaus fra menigheten så har allerede bla Audi biler på veien som kundene kan kjøpe med filholder. Joda må holde en finger på rattet men det pga regler i Europa enn så lenge og ikke en teknisk begrensning. I USA slipper man det. VW Passat CC har hatt en simpel filholder som styrer selv fra rundt 2007. Infiniti (Nissan) Q50 har filholder hvor man slipper å holde hendene på rattet og den kom for snart 2 år siden (kun usa)
https://www.youtube.com/watch?v=zY_zqEmKV1k

På tide å legge fra seg Tesla bibelen og stille litt krav til en bil som koster det samme som en Audi S8 eller Merchedes S klasse i land hvor det ikke sinnssyke avgifter. Vi har faktisk betalt rundt det samme direkte til Tesla som hva Audi sitter igjen med når de selger en bil i denne klassen, når man ser bort fra hva staten har tatt.
Så at man enda sitter her 1 år senere og enda ikke vet hva vi får om noen dager er lang tid! så håper virkelig det leverer noe mer enn en simpel filholder hvor man må ha hendene på rattet hele tiden.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Hodetelefoner

"Som vi har betalt for". Når dere satt på Mensa møtet deres, var det sånn at dere trodde bilene hadde dette når dere bestille?
For da forstår jeg skuffelsen. Mens vi andre viste dette ville komme etter en oppdatering..  At lukeparkering ikke kommer samtidig er positivt for meg. Mer å glede seg til :D fantastisk at vi har denne muligheten! At noen suttrer over at det går litt sakte er greit, men personlig liker jeg at ting er nøye testet før jeg skal bruke det på motorveien. Ikke minst, før dere skal teste dette på motorveien....

Cookie Monster

#66
Helt utrolig hva du klarer å vri til det positive :)

Jeg bestilte bilen i oktober og fikk den levert ca 6 måneder senere, hadde i det minste forventet noe mer enn bare ACC var på plass til nå, eller i det minte i løpet av noen få måneder etter jeg fikk bilen. Nå har det gått over 1 år siden det ble vist fram.
Automatisk lukeparkering sammen med filholder er noe som kom på de fleste andre biler for flere år siden så det var noe jeg forventet skulle være klart ganske tidlig ja. At bilen parkerer selv i garasjen osv var jeg helt forbedret på å vente en stund på.

Og den undertonen du har i nesten alle innleggene dine om at alle som ikke mener det samme som deg er idioter synes jeg ikke noe om.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

mogu

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:48
"Som vi har betalt for". Når dere satt på Mensa møtet deres, var det sånn at dere trodde bilene hadde dette når dere bestille?
For da forstår jeg skuffelsen. Mens vi andre viste dette ville komme etter en oppdatering..  At lukeparkering ikke kommer samtidig er positivt for meg. Mer å glede seg til :D fantastisk at vi har denne muligheten! At noen suttrer over at det går litt sakte er greit, men personlig liker jeg at ting er nøye testet før jeg skal bruke det på motorveien. Ikke minst, før dere skal teste dette på motorveien....

+1
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Trustno1

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:57
Helt utrolig hva du klarer å vri til det positive :)

Jeg bestilte bilen i oktober og fikk den levert ca 6 måneder senere, hadde i det minste forventet noe mer enn bare ACC var på plass til nå, eller i det minte i løpet av noen få måneder etter jeg fikk bilen. Nå har det gått over 1 år siden det ble vist fram.
Automatisk lukeparkering sammen med filholder er noe som kom på de fleste andre biler for flere år siden så det var noe jeg forventet skulle være klart ganske tidlig ja. At bilen parkerer selv i garasjen osv var jeg helt forbedret på å vente en stund på.

Og den undertonen du har i nesten alle innleggene dine om at alle som ikke mener det samme som deg er idioter synes jeg ikke noe om.
+1

Spinner

Foretrekker dere heller at Tesla ikke sier et kvekk om hva som kommer?
At de bare stapper bilen full av tilsynelatende ubrukelig hardware så vi heller kan spekulere i om det er NSA som har plassert det der i et års tid, før vi plutselig får vite at det er "autopilot"? Da hadde dere garantert klagd på det motsatte, at de ikke gir oss noe informasjon ;)
De tenker nytt, og gir oss et mye bedre innblikk i hva de driver å utvikler enn andre produsenter, utstyrer bilen med hardware for fremtidige funksjoner og kommer med nye gratis features støtt og stadig. Selv om dette kan være ting som andre har hatt i "tiår", er det til stor kontrast fra andre biler, hvor du er mer eller mindre stuck med det du kjøpte til bilen skrotes.

o.b.lix

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:35
På tide å legge fra seg Tesla bibelen og stille litt krav til en bil som koster det samme som en Audi S8 eller Merchedes S klasse i land hvor det ikke sinnssyke avgifter.

Nei, du tar feil, husk at en del av prisen til Tesla er superlading-stasjonene som er gratis å bruke - dvs du har forhåndsbetalt for drivstoffet.

Jeg kjørte rundt i Danmark i hele sommerferien og betalte ikke en krone i drivstoff, for det er inkludert i kjøpesummen.

Så direkte sammenlignbart er det ikke.

Forøvrig har det vel aldri vært lovet nytt GUI i salgsannonsene? Hvorfor være fornærmet at dette ikke kom nå?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cookie Monster

Bryr meg ikke noe om gui. Er filholder funskjonen som er det jeg savner mest siden jeg kjører en del motorvei. Gui kunnne sett ut som space invaders fra 1980 tallet for min del :p
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Kvark

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:48
"Som vi har betalt for". Når dere satt på Mensa møtet deres, var det sånn at dere trodde bilene hadde dette når dere bestille?
For da forstår jeg skuffelsen. Mens vi andre viste dette ville komme etter en oppdatering..  At lukeparkering ikke kommer samtidig er positivt for meg. Mer å glede seg til :D fantastisk at vi har denne muligheten! At noen suttrer over at det går litt sakte er greit, men personlig liker jeg at ting er nøye testet før jeg skal bruke det på motorveien. Ikke minst, før dere skal teste dette på motorveien....

Hei. Du kan godt skjerpe tonen din litt. Jeg tror ikke noen trodde at autopilot var 100% på plass da de kjøpte bilen, men at det skulle komme innen rimelig tid.
S85D

mogu

Det må da være mye bedre at de tar den tiden som trengs for å få et produkt de kan stå for, enn at de hiver ut et eller annet ræl bare for å levere det dere tror dere ønsker.

Jeg har ventet siden mai på autopilot, men det har kommet mye annet i mellomtiden, og stadige forbedringer som har vært merkbare i både blindsone varsling og ACC. At bilen nå kommer med filholder og auto-parallell parkering kommer til å gi meg følelsen av å kjøre en helt ny bil igjen. Og det kommer nok til å gjelde igjen ved 7.1 når det kommer autoparkering på privatområde(noe jeg ikke tror det finnes en eneste bil i verden som har i dag), og nytt GUI.

Jeg gleder meg som en unge til 7.0, og når den kommer kan jeg glede meg som en unge til 7.1 :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Hodetelefoner

Sitat fra: Kvark på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 16:29
Sitat fra: KristofferH på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:48
"Som vi har betalt for". Når dere satt på Mensa møtet deres, var det sånn at dere trodde bilene hadde dette når dere bestille?
For da forstår jeg skuffelsen. Mens vi andre viste dette ville komme etter en oppdatering..  At lukeparkering ikke kommer samtidig er positivt for meg. Mer å glede seg til :D fantastisk at vi har denne muligheten! At noen suttrer over at det går litt sakte er greit, men personlig liker jeg at ting er nøye testet før jeg skal bruke det på motorveien. Ikke minst, før dere skal teste dette på motorveien....

Hei. Du kan godt skjerpe tonen din litt. Jeg tror ikke noen trodde at autopilot var 100% på plass da de kjøpte bilen, men at det skulle komme innen rimelig tid.
Ting har blitt bedre siden da. Hva er rimelig tid? Jeg synes ikke et år er så lenge i bilverden.. kun et fåtall biler i dag som har de samme funksjonene.. tror de brukte 10år ifra Bosch viste det frem til det kom i Mercedes..  hadde du kjøpt en annen bil måtte du ha kjøpt en ny modell for å få nye futures..  gå 2 år bakover i trådene på dette forumet. Det har skjedd MYE! Folk har vært med på mye venting :D men når jeg ser hvor mye Tesla har forbedret ifra de gamle trådene til jeg fikk bilen. Så har de gjort en fantastisk jobb. Men folk tar ting for gitt.. folk i Audi og Mercedes må leve med de tungvinte gamle løsningene de har på sine skjermer..   
Men hva kan man egentlig forvente av et folkeslag som driter i rent vann :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA