Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

dosmont

Er det noen som vet om det kommer snart? Og hva som eventuelt kommer?
Det ble opplyst om at det skulle komme oppdatering hver 2-3 måned.
Nå er det passert 3 måneder siden siste store oppdatering :(
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

satheesh.net

Denne blir nok levert med TMX. Så noen endelig versjon på TMS i forkant av dette er lite sannsynlig.

eDooku

Tesla har selv sagt at det kommer en større oppgradering av bilene senere i sommer, så det er bare å smøre seg med ventekrem fremover...  ???  Jeg vil tro at TMX kommer med 8.0, eller 7.5.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Dennis

Er vel automatisk filholder og selvparkering som skulle komme senere i sommer for biler med autopilot hw slik jeg forstod det.

Fw 7 skulle være nytt gui + masse annet nytt men den kommer nok ikke med det første.

dosmont

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 04. juli 2015, klokken 21:46
Er vel automatisk filholder og selvparkering som skulle komme senere i sommer for biler med autopilot hw slik jeg forstod det.

Fw 7 skulle være nytt gui + masse annet nytt men den kommer nok ikke med det første.
Stemmer, men jeg tror autopilot biten blir utsatt pga betatesting som startet for 14 dager siden.
Ellers tror jeg at nytt gui og det andre kommer.
Problemet for tesla er at de sa at det skulle komme i sommer, men da har de sikkert ferieavvikling de også.
Ikke gunstig med tanke på bugs osv
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Brede

Jeg tror Tesla har god tid på denne.
"I sommer" betyr erfaringsmessig at den kommer rundt nyttår.  ;D

Bjørn Tore Vibeto

Sommeren i California, den er nok ganske lang.  8)
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

VL

Hei!

Et mulig dumt spørsmål. Leser hva dere skriver over her. Er det sånn at når tesla slipper oppdateringer så kan man få nye muligheter med bilen som f.eks at den får parkerings assistent?
Da slipper man jo i teorien å bytte modell hvert år om man higer etter de nyeste "duppedittene"!

Nå ble det jo enda gøyere å eie Tesla :D Koster dette noe forresten? Eller er det med i prisen som alt annet?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

NilsRo

#9
Sitat fra: boppus på søndag 05. juli 2015, klokken 22:48
Ja
Og inkludert ;D (Autopilot software koster ekstra dersom det ikke bestilt med bilen).
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Dennis

Kommer jo såkart også an på om man har hw de nye funskjonene krever. Feks autoparkering, fil holder osv krever at bilen har Autopilot hardware.

VL

Har autopilot! Dette var jo kjempe nyheter!
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Cobos

Ja det er det gunstige med Tesla. Helt nye funksjoner over-the-air, uten at du må levere inn bilen eller gjøre annet rart. MEN merk at med software 7.0 antas det at det kommer ny GUI. De fleste (og Tesla selv) mener nok at denne er bedre enn den gamle. Men du kan være blandt de som ikke liker deler av den nye oppdateringen og det er ingen vei tilbake. Altså installerer du 7.0 kan du ikke få tilbake 6.2 hvis det viser seg at du liker den mye bedre. Jeg vet noen tidligere har brent seg på slikt.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

VL

Skjønner! Men nye "duppeditter" taes godt i mot! Hva er en GUI om jeg tør spørre? Er ikke helt inne i alle forkortingene enda! :-[ ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

tkjoerlaug

Sitat fra: VL på tirsdag 07. juli 2015, klokken 20:41
Skjønner! Men nye "duppeditter" taes godt i mot! Hva er en GUI om jeg tør spørre? Er ikke helt inne i alle forkortingene enda! :-[ ;D

Graphical user interface - brukergrensesnitt, menyene vil få annerledes utseende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA