Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling av Ceramic Pro fra Care Center

Startet av xref, søndag 28. juni 2015, klokken 11:52

« forrige - neste »

xref

Hei!

Har besluttet at når bilen min kommer skal den få Ceramic Pro makeover umiddelbart. Ringte ned til Care Center avdeling Plaza og forsøkte å booke en avtale. De hadde ikke noe ledig før langt ut i august og mente de trengte en uke på å gjøre jobben grunnet stor pågang.

Mitt spørsmål er om det er noe poeng å kontakte de andre Care Center avdelingene (Hotel Continental, Avd Porsche) og høre med de, eller samarbeider de såpass at de deler kunder mellom seg?

Eventuelt, er det noen andre i Oslo-området som leverer Ceramic Pro og som gjør det bra?

Takker!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Rico

Var i dag og leverte min 70 D (titanium farge) til http://askerautospa.no/ Hør med han om han har litt kortere ventetid. Han blir varmt anbefalt av andre Tesla-eiere.

RaBalder

Hadde min inne på Plaza i fjor.

Inn på mandag og hentet fredag. Så en uke tror jeg ikke er voldsomt lenge.

Om dem hiver seg over bilen med en gang den leveres og jobber 100%, så kan det nok gjøres fortere. Men der er en del tørke-/herde-tider som man ikke kommer unna.

satheesh.net

#3
Alle sentrene samarbeider når det kommer til akkurat denne behandlingen, av den enkle grunn av at alle ikke er sertifiserte. Men de pleier å utføre Ceramic Pro behandlingen på avd. Plaza. (Etter hva jeg har skjønt.)

Det kommer også helt an på hvor god stand lakken er før man leverer bilen. Jo tidligere man utfører behandlingen, jo kortere tid går til vask og rens av lakken i forkant. Så er det behandlingstiden og herdeprosessen som stjeler sin tid.

Jeg fikk den behandlet over en helg fra fredag til søndag (leverte tidlig og hentet seint). Veldig godt fornøyd med behandlingen og kommer garantert til å utføre dette på mine biler i fremtiden.

Klar anbefaling fra meg i hvertfall!

xref

Ja, jeg har skjønt det slik at det er smart å få bilen behandlet så raskt som mulig. Derfor prøver jeg å få til en avtale rett etter bilen blir levert. Selv påstod vedkommende hos Care Center at det ikke var av vesentlig betydning hvorvidt bilen var noen dager eller måned gammel da de enda har til god å se en ny Tesla som er fri for riper eller andre lakkskader. Likevel ville gjerne hatt bilen behandlet rett etter levering mest for å få det gjort tidligst mulig så jeg kan nyte bilen uten å måtte tenke det i ettertid :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kallisman

Selv fikk jeg en avtale med polering.no i Kongsvinger. Var egentlig overbooket der også, men han har klart å få plass nå i helgen likevel. Jobber om natta for å få unna jobbene. Kapasiteten på slik behandling begrenses visst ikke bare av hva de rekker å gjøre, men av størrelsen på lokalet. Det tar lang tid å herde, og da opptar bilen plass.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

cstromme

Vi hadde vår inne i juni i fjor rett etter vi hentet den (kjørte den direkte fra Drammen til Plaza). Og hadde den inne igjen nå forrige uke for ny behandling etter at vi måtte omlakkere sidedørene grunnet en påkjøring i desember.

Er ufattelig fornøyd med både Ceramic Pro beskyttelsen, og servicen og kvaliteten på arbeidet fra Care Center Plaza.  Kan ikke gjøre stort annet enn å anbefale de på det varmeste.

Og som andre har nevnt her, herdingen av Ceramic Pro tar noen dager, så levering på en mandag og henting på en fredag er antageligvis det raskeste som er mulig.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

TimboDuck

Her er også en anbefaling fra en som har null peiling på bilpleie og dermed gikk for litt ekstra beskyttelse. Veldig fornøyd med jobben og Care Center på Plaza. Bilen er silkemyk å ta på og skinner som bare det.

Bare la dem kjøre ned bilen, det er litt trangt for en så bred bil...
Sølv P85D, bygget Feb'15

cstromme

Jeg har kjørt ned bilen begge gangene selv, men har latt de kjøre den opp igjen.  ;D
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

frosken

#9
Istemmer det andre forteller, er veldig fornøyd med Ceramic Pro fra Care Center på Plaza.

Men neste gang lar jeg dem kjøre bilen opp, det var ubehagelig trangt på vei ut. Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier det er under ti centimeter klaring til sammen på begge sider av bilen.

xref

Til de av dere som gikk for Ceramic Pro, hva slags behandling gikk dere for og hva kom regningen på? :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

iCar

Godt det er flere enn meg som syntes det er super trangt og skremmende  å kjøre opp derifra

satheesh.net

Jeg gikk for "full pakke" altså det de anbefaler; Level 3 behandling.

Er man tidlig ute koster det ca.10k. Venter man lenge etter man har fått bilen er prisen noe mer. Vet noen har betalt opp mot 15k.

TimboDuck

Med ny bil betalte jeg 8100 (10% rabatt pga elbilforeningen) for Ceramic Pro level 3 lakkbehandling.

Se http://www.carecenter.no/index.php/prisliste
Sølv P85D, bygget Feb'15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA