Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader RFID vs SMS

Startet av egbertnor, lørdag 27. juni 2015, klokken 21:10

« forrige - neste »

egbertnor

Hei

Lurer litt på hvorfor en skal registrere RFID brikken for å hurtiglade kontra å bruke SMS.
Ut fra det jeg leser i betingelsene ser det ut som det kommer ett fakturagebyr ved bruk av RFID, dette kommer ikke ved bruk av SMS.
Bruke sms kan en stoppe ladingen mens en ikke er ved bilen (går tur, spiser på restaurant etc.)

Noen som har en kort og god forklaring på dette?

jkirkebo

Sitat fra: egbertnor på lørdag 27. juni 2015, klokken 21:10
Hei

Lurer litt på hvorfor en skal registrere RFID brikken for å hurtiglade kontra å bruke SMS.
Ut fra det jeg leser i betingelsene ser det ut som det kommer ett fakturagebyr ved bruk av RFID, dette kommer ikke ved bruk av SMS.

Det er ikke fakturagebyr på mine fakturaer fra Fortum ihvertfall, som jeg får på epost. Mulig det er gebyr på papirfaktura, men hvem trenger det?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

LMOR

En fordel med RFID er at den virker lokalt. Har vært borte i noen som er merket rødt på kartet fordi de ikke har kontakt med nettet. Da kan en kun lade med RFID brikke.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

jkirkebo

Sitat fra: LMOR på søndag 28. juni 2015, klokken 17:58
En fordel med RFID er at den virker lokalt. Har vært borte i noen som er merket rødt på kartet fordi de ikke har kontakt med nettet. Da kan en kun lade med RFID brikke.

Godt poeng :)
Laderne får sikkert overført en liste over godkjente brikke-IDer innimellom, mangler kontakt med nettet men brikken er en av disse er det jo bare å lagre informasjonen så lenge og overføre når nettet kommer opp igjen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

egbertnor

Hei

Takk for svar, det er en kjempe fordel. Fikk mail fra Grønn kontakt at de ikke heller har faktura gebyr så da er det i boks :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA