Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

240 km rekkevidde

Startet av jin1987, fredag 26. juni 2015, klokken 14:01

« forrige - neste »

jin1987

Hvis du lader bilen fult med range pluss og har bilen på E+ får du faktisk 240 km

hsa77

Sitat fra: jin1987 på fredag 26. juni 2015, klokken 14:01
Hvis du lader bilen fult med range pluss og har bilen på E+ får du faktisk 240 km
Har du faktisk klart dette? Hva salgs gjennomsnittsfart hadde du da?
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

CitB59EL

#2
En kan få 240 km rekkevidde med range + så fremt en holder et forbruk på 16.6 eller lavere i dashbord. Dette er faktisk mulig har jeg funnet etter 3 lang turer så langt med bilen. Var nede i et forbruk på 15.5 på returen forrige helg og est over 200 km på vanlig lading(28 kW).

Hadde min lengste tur sålangt idag med 337 km iløpet av 12 timers dag med besøk med lading+1 ladestopp med 400V. Bilen leverer litt over det jeg forventer i rekkevidde å det er bra! Finner det forholdsvis uproblematisk å komme under 19 kWh/100km forbruk på dashbord og est: ca 170 km på vanlig lading og ca 200 km med rekkevidde pakken. Endte opp med 18.2 kWh/100 km i forbruk idag totalt på 337 km og 61 km/t i snitt inkl x antall tissestopp med småbarn..

Vi har kommet 24km ,22km og 23km de gangene vi har testet rekkevidde pakken Fra Stjørdal eller Overhalla. Synes dette er OK nå de oppgir 30 km.

1000kwh

Prøvekjører B-Electric i helga, og tok turen Lierstranda - Drøbak - Holmestrand. En del 70-80 km/t, 95km/t på E18 og noe småkjøring. Turen var 140 km og jeg hadde 20 % batteri igjen da jeg var hjemme. Det er det beste jeg har fått ut av noen elbil jeg har prøvd (Sould, Leaf, i3, Zoe).

Det var perfekte forhold for elbil i dag, med 20 grader og tørre veier. Hvordan vinteren fungerer med B-electric er ikke godt å si. Hadde forbruk på ca 20 kwh/mil. Tre voksne i bilen og litt bagasje.

En annen ting å nevne er at B-electri er den bilen som tilbyr mest plass og jeg vil påstå mest komfort. Det er en veldig behagelig bil å kjøre!

Brosmen

#4
Fikk min B-klasse på fredag og brukte kvelden på en del kjøring mellom Åsane og Nordhordland. Det var vel å merke gunstige forhold med tanke på temperatur og tørre veier. Endte på 147km med 28% igjen på batteriet (spiste middag på Ikea, så fikk ladet noen få prosent på den tiden), så jeg må si meg veldig godt fornøyd. :)
Hjemturen til Bergen i kveld var på 66 km. Startet med 100% (normal opplading) og hadde 67% ved ankomst. Dette skulle samsvare med ganske nøyaktig 200km rekkevidde fra 100% til 0% uten range extender.

Dette er min første elbil, men tror jeg har godt innarbeidet vane med å kjøre økonomisk, allerede. Da forrige bil var en 22 år gammel amerikansk van som hadde et månedlig forbruk+bompenger, som minner om avdragene jeg får på B-Klassen nå :P
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (03.07.2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA