Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fornøyde eiere - Mye problemer?

Startet av storform, fredag 26. juni 2015, klokken 10:37

« forrige - neste »

Isbjørn

Jeg hadde en del problemer med bilen når jeg fikk den. Men alt var fikset etter kanskje 3 uker. Hovedproblemet var riktignok servicesentret i Drammen som etter min oppfatning var meget uproffe. Nå har bilen fungert knirkefritt de siste ukene og jeg har kjørt over 8000 km med denne, var på langtur med bilen og er meget fornøyd. Bilen gjør meg så glad når jeg kjører denne at jeg synes synd hver gang den står parkert uten at jeg bruker den. Ønsker til og med kjøpe en Tesla nr. 2 til kona, helst en Model X eller en D.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

krl

Sitat fra: Isbjørn på fredag 26. juni 2015, klokken 16:29
Hovedproblemet var riktignok servicesentret i Drammen som etter min oppfatning var meget uproffe.
Jeg må si meg enig i den. De er hyggelige og høflige, men uproffe. Og det er neste litt rart så lenge som de har holdt på der nå..

Muffinman

#17
Sitat fra: eldanz på fredag 26. juni 2015, klokken 15:26
Sitat fra: storform på fredag 26. juni 2015, klokken 10:37
Får inntrykk av at det er MYE problemer med bilene. Noen rapporterer om 15-20 feil.
Det har ikke vært MYE problemer; du mener vel MANGE feil som er rapportert her på forumet.
Det er neppe feilene rapportert her på forumet som gjør at man til tider har sett opptil 5-6 måneders ventetid på servicesentrene. De jobber livet av seg med å ta unna reklamasjonsarbeid, og det er ikke et forumfenomen. Når enkelte kjøper bil nummer to og får mange av de samme feilene samtidig som flere bekjente også har de er det nok ikke tilfeldigheter. Når det er sagt, jeg har tro på at både feilraten på bilene og køen på verkstedene retter seg. Jeg satser faktisk to ting på det; 2013 P85 og 2015 S85D  :)

Dennis

#18
Helt klart ikke noe forum fenomen nei. Er bare masse feil, og masse feil på biler som også eies av folk som ikke skriver her inne.
Hvis man tror noe annet kan man jo umulig å ha snakket med folk eller vært på service verkstedene å sett.

Er jo også bare å se i antall service bulletin Tesla har, helt sykt mye, spesielt på biler bygget tidlig 2014 og tidligere. Så ser jo i det minste ut som det begynner å bli bedre på de nyere og det er jo bra :)

Lokführer

Men alle fossilbiler har jo minst ett alvorlig problem.
En motor som rister, bråker, som er fryktelig komplisert og den har et såpass stort problem med å levere moment at de har sett seg nødt til å montere girkasse med opptil 8(!) gir, bare for få bukt med problemet.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Gladiator

Det er litt som når du  har et barn som får atopisk eksem. Google temaet og du blir livredd. Som regel går det bra☺ Så er det også endel Tesla eiere som elsker å melde om alt som er negativt særlig på FB.  Jeg skjønner fortsatt ikke at de ikke forstår at de priser ned annenhåndsverdien på egen bil.....

Kjørt S85 i  et år strålende fornøyd. Hatt 2 garantiservice for div men ingen motorstopp ingen virkelige driftsproblemer tvert imot utrolig pålitelig kjøre maskin. Svitsjer til P85D neste uke

Høgis

Ble utrolig skuffet av TMS ved overlevering av bilen http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10328.0.html 
Tesla ryddet imponerende bra opp meen...
etterhvert ( også mange fabrikkasjons-feil) måtte jeg bytte DU på bilen og den ble aldrig den samme, virket som den var degradert fra P85 til S85. Noe jeg fikk bevist ved en test med en kollega som har en std 85S, (de gikk faktisk helt likt fra 0-120 km/t) Henvendte meg til Tesla og de påstod hardnakket at de ikke hedde forringet akselerasjonen etter byttet. Heller ikke påvirket elektonikken slik at det berørte effekten. Greit at de har problemer med "Slakk i DU ol." men jeg er sikker på at de forsøker og skjule en dårlig/uheldig konstruksjon som fører til "slakke i transmisjonen" med å redusere effekten ved kritiske påkjenninger.  Dette er hovedårsaken til at jeg valgte å selge bilen og kjøpe en premium bil (stooortrives med den). Personlig syntes jeg TMS er en utrolig bil med mange innovative muligheter, men absolutt ikke premium, der har de mye å lære av konkurentene de (forsøker) å sammenligne seg med.

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

inverter

Har en bil fra november 2013 som nå har gått over 50 000 km...

Og ja det har vært en del feil på bilen.....de fleste av disse feilene har vært små, kanskje bortsett fra ulyd fra drivverket. Men ingen driftsstans.

Likevel anser jeg at jeg har hatt et fullstendig problemfritt bilhold i disse snart to årene da Tesla har vært forbilledlige når det gjelder å fikse små og store feil uten diskusjon. Jeg har aldri opplevd maken til service noe sted.

Om bilen er Premium eller ikke er jeg ikke så opptatt av, den er fantastisk å kjøre og jeg vet at jeg aldri igjen kommer til å kjøpe bil med eksosrør igjen!

Klart at en merker at Tesla er en litt "uerfaren" bil produsent. Litt uhensiktsmessig plassering av koppholdere etc...men totalpakken er uslåelig mener jeg.

RonnyØ

Sitat fra: inverter på fredag 26. juni 2015, klokken 23:52
Om bilen er Premium eller ikke er jeg ikke så opptatt av, den er fantastisk å kjøre og jeg vet at jeg aldri igjen kommer til å kjøpe bil med eksosrør igjen!

Klart at en merker at Tesla er en litt "uerfaren" bil produsent. Litt uhensiktsmessig plassering av koppholdere etc...men totalpakken er uslåelig mener jeg.

Støtter denne!

Sept 2014 bil som har hatt 2-3 pissfeil. Fikset og jeg er en happy camper. Aldri mer eksos på meg.

Øyvind.h

Sitat fra: Sven-E på fredag 26. juni 2015, klokken 23:07
Vet ikke helt hva jeg skal skrive her jeg.
Hatt bilen ca. 16 mnd. - Den har vært på verksted i nesten 4 av disse.
Tråden: "Feil og mangler..." - har så langt nesten 1600 innlegg.
Og hvor mange av de 1600 innleggene handler om problemer?
Ganske mye småprat der som ikke har noe med feil å gjøre....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: RonnyØ på fredag 26. juni 2015, klokken 23:59
Sitat fra: inverter på fredag 26. juni 2015, klokken 23:52
Om bilen er Premium eller ikke er jeg ikke så opptatt av, den er fantastisk å kjøre og jeg vet at jeg aldri igjen kommer til å kjøpe bil med eksosrør igjen!

Klart at en merker at Tesla er en litt "uerfaren" bil produsent. Litt uhensiktsmessig plassering av koppholdere etc...men totalpakken er uslåelig mener jeg.

Støtter denne!

Sept 2014 bil som har hatt 2-3 pissfeil. Fikset og jeg er en happy camper. Aldri mer eksos på meg.
Fossilbil kan aldri mer bli premium. Til det er drivlinjen for patetisk.
Min bil er straks to år. Ingen driftsstans. Kun småfeil og et DU bytte i forbindelse med vanlig 20k service. Men mekanikerne synes jeg ikke gjør en god jobb. Dessverre. Noe jeg regner med bedrer seg med tiden.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Birger

26000 km siden november 2013. En feil på hanskerommet, justert et vindu for støy og så valgte de å bytte ut førersetet på grunn av noen rugler i skinnet.

Bilen er fantastisk, men det var  ikke alltid like greit i kontakten med Tesla i begynnelsen. Sist når vi hadde den på service i november 14 gikk alt smertefritt.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

BjørnP85

Fikk utlevert bil i november 2013.  Vurderte å selge bilen to mnd før det ble annonsert Dual Drive for å kjøpe en ny med bakhjulsdrift da bruktprisene var helt utopiske.  Ble ikke aktuelt å selge da jeg var veldig godt fornøyd med min bil - ingen problemer.  Har nå fått den klassiske med dugg i venstre baklykt.  Ryggelys har det vært dugg i hele tiden, men anser ikke dette som noe problem - bilen går jo allikevel. I tillegg har jeg oppdaget at det kommer inn vann i bakluka - det drypper vann samt at det kommer vann inn ved låsen til bakluka.  Har bestilt utbedring på dette - noe ventetid (27.7.15), men bilen går som en klokke.  Regner med at reklamasjonstiden på fem år skal fange opp det som kommer - ikke bekymret.  Har nå passert 40000 km.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

Hodetelefoner

Verdens beste bil :D  utrolig fornøyd. Jeg tror ikke folk som Googler dette blir redde for å kjøpe bilen. Det er som regel de samme folkene som klager om og om igjen. De skriker i tillegg høyest. I vinter skrek de at bremsene ikke fungerte... Selv om de som brukte bremsene ikke klaget.
Fantastisk bil som gjør alle dårlige dager til gode dager. Med unntak av de dagene man har omvendt fossil folk ved å låne bort bilen

Muffinman

Her var det mye tull. Hvorfor bygger Tesla om bremsene hvis de var i orden? Det har de gjort på min bil to ganger iht servicebulletins, i tillegg til å bytte skiver med kast. Som dessverre er kommet tilbake. Igjen, det er ikke de få som skriker høyest her inne som lager køen for å få utbedret feil. Ei heller de få som hevder å ha "feilfri bil bortsett fra...".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA