Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fornøyde eiere - Mye problemer?

Startet av storform, fredag 26. juni 2015, klokken 10:37

« forrige - neste »

storform

Hei!

Går og venter på å få levert min TMS. Har prøvd å lese meg opp litt, bl.a. her på forumet. Da har litt litt av gleden og forventningene gått over til bekymring.  Får inntrykk av at det er MYE problemer med bilene. Noen rapporterer om 15-20 feil. Det virker som det er nærmest et tidsspørsmål før DU ryker. Mange har lekkasjer i bakluke og lys. Rutene blir ripet opp av visdusheisene osv. Virker jo ikke så fristende å eie en bil der man bare kan vente på at feilene renner inn og må "samle opp" før det repareres.
Ser at Tesla scorer topp på tilfredshet blant eierne. Det får jeg ikke til å harmonere. Hvordan kan man være superfornøyd dersom mange opplever mye problemer?

Og en annen ting. Gjør ikke Tesla endringer i produksjonen ved kjente feil. Virker jo rart om f.eks. baklysene blir produsert likt i dag, dersom mange har hatt lekkasjer i to år?

Hmmm. En viktig betraktning for meg da jeg bestilte bilen, var at Tesla har så fornøyde kunder. Nå begynner jeg å lure på hvor lurt dette var. Har jo ikke lyst å kjøpe meg et problem.

Skjønner ikke helt dette her...
Tesla Model Y, Pearl White - 2023
Tesla Model 3, Midnight Silver - 2019 SOLGT
Tesla Model S85, Midnight Silver - 2015. SOLGT
Kia Soul EV Exclusive, Caribbean Blue - 2015. SOLGT

Martinius

Fornøyde eiere gidder ikke lage en forumtråd for å fortelle at de ikke har noen feil på bilen. De er vel heller ute og nyter kjøreegenskapene.

En venn av meg kjøpte en av de første i 2013, og har ikke hatt noen feil. Jeg fikk min 85D 30. mars i år, og har ikke hatt noen feil, bortsett fra dugg i ryggelys, men det skulle de ta på første service. Kongebil! Gled deg =)

P85D_BC_TORQ

Sitat fra: storform på fredag 26. juni 2015, klokken 10:37
Hei!

Går og venter på å få levert min TMS. Har prøvd å lese meg opp litt, bl.a. her på forumet. Da har litt litt av gleden og forventningene gått over til bekymring.  Får inntrykk av at det er MYE problemer med bilene. Noen rapporterer om 15-20 feil. Det virker som det er nærmest et tidsspørsmål før DU ryker. Mange har lekkasjer i bakluke og lys. Rutene blir ripet opp av visdusheisene osv. Virker jo ikke så fristende å eie en bil der man bare kan vente på at feilene renner inn og må "samle opp" før det repareres.
Ser at Tesla scorer topp på tilfredshet blant eierne. Det får jeg ikke til å harmonere. Hvordan kan man være superfornøyd dersom mange opplever mye problemer?

Og en annen ting. Gjør ikke Tesla endringer i produksjonen ved kjente feil. Virker jo rart om f.eks. baklysene blir produsert likt i dag, dersom mange har hatt lekkasjer i to år?

Hmmm. En viktig betraktning for meg da jeg bestilte bilen, var at Tesla har så fornøyde kunder. Nå begynner jeg å lure på hvor lurt dette var. Har jo ikke lyst å kjøpe meg et problem.

Skjønner ikke helt dette her...

Du trenger ikke bekymre deg. Mange av feilene du leser om er barnesykdommer som har blitt utbedret på nye modeller. Det finnes selvfølgelig de som har nettopp fått bilen og opplevere problemer likevel - men de er i mindretall. De fleste som lager poster/kommentere her inne gjør nettopp det fordi de opplever problemer. De aller fleste er strålende fornøyd (ref. samtlige spørreundersøkelser) og klager derfor ikke :)
P85D - Metallic Grå - Tech - Premium - Vinterpakke - Beige Next-Gen - Pano - 21" Turbin - Luftfjæring
Confirmed: 18.3.2015
In production: 17.4.2015
Transit: 22.4.2015
Delivered: 22.6.2015

ihlhaug

Jeg tror du skal ta det helt med ro og bare glede deg til du får bilen. Det er som du skriver mange som har hatt problemer med bilen sin, men det er nok helt klart et mindretall. Det er i dag over 6000 TMS i Norge og hvor mange ser du som klager her, kanskje 20 gjengangere? Min bil ble levert sent desember 2013 og har enda ikke skiftet DU. De andre problemene har vært dugg i de to lysene som alle har dugg i, det er rett og slett en produksjonsfeil som de ikke har løst enda. Ellers har jeg fått riper på vinduet på begge dører fremme, dette har de fikse med nye vinduer og justert handtak, så dette problemet tror jeg ikke man vil se på nye biler. Ang takluke har jeg ikke hatt noe problem og jeg bor i Bergen, regnbyen over alle regnbyer :( Bør vel flytte innen noen år for å unngå kronisk depresjon. Uansett.. Har hatt en knirkelyd over fartsdumper, denne kom først etter første service, men det er nå rettet opp. Servicen er, synes jeg, fantastisk. Man får gratis lånebil, være seg TMS eller ICE. Det er noe lang ventetid, men med flere service sentre har den gått kraftig ned nå i det siste.
Oppsummering: Gled deg til å få verdens beste bil, så får du heller ta det som det kommer med evt feil som kan komme, for det er absolutt ikke et must at du får noen feil.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Elkjell

Jeg kjører min andre model S og har ikke opplevd noen av  problemene som omtales her.
Snakket med han som kjøpte den første - han er også fortsatt strålende fornøyd  :)

Leif1

Slapp helt av og gled deg til å få ny bil. 38000km uten bekymringer.
(Obligatorisk småplukk på min ryddet av veien av servicesenter på forbilledlig måte.)
Konvertitt fra S til X

Bushy

Jeg satt med samme følelse. Brukt altfor mange timer her...
S75D sept. 17

Dennis

Kjørt 7000km med min og fryktet masse feil. Har til nå bare hatt dugg i ryggelys samt en raslelyd i en høyttaler.

snurrehue

Sitat fra: storform på fredag 26. juni 2015, klokken 10:37
Går og venter på å få levert min TMS. Har prøvd å lese meg opp litt, bl.a. her på forumet. Da har litt litt av gleden og forventningene gått over til bekymring.  Får inntrykk av at det er MYE problemer med bilene. Noen rapporterer om 15-20 feil. Det virker som det er nærmest et tidsspørsmål før DU ryker. Mange har lekkasjer i bakluke og lys. Rutene blir ripet opp av visdusheisene osv. Virker jo ikke så fristende å eie en bil der man bare kan vente på at feilene renner inn og må "samle opp" før det repareres.
Ser at Tesla scorer topp på tilfredshet blant eierne. Det får jeg ikke til å harmonere. Hvordan kan man være superfornøyd dersom mange opplever mye problemer?

Det spørs hva man forventer. Du må nok påregne å måtte gjøre flere henvendelser til Tesla for reklamasjonssaker enn typisk med andre biler. Mange feil er luket ut, men mye gjenstår ennå. Det er en grunn til at man må vente månedsvis på å komme til med sine reklamasjonssaker. Det er ikke "20 av 6000" som ilhaug insinuerer, som forårsaker denne ventetiden.

Men om du vil oppleve store, kritiske feil som medfører havari? Lite sannsynlig. Så det skal du ikke være urolig for. "Småfeil" må du nok bare belage deg på. Amerikanerne har ei heller med Tesla klart å motvise mytene om amerikansk kvalitet.

Vil du bli fornøyd? Jeg regner med du blir det. Men det koker ned til forventningene og innstilling. For meg var kvaliteten det som ble utslagsgivende for at jeg gikk tilbake til fossilt drivstoff. Jeg gledet meg når jeg kjørte Model S når jeg klarte å se bort fra alle skavankene. Og jeg gleder meg når jeg kjører fossilt til tross for litt motordur på tomgang og en månedlig 3-minutter på en eller annen bensinstasjon.

Men se forbi forum-ytringene og gjør deg heller opp en egen oppfatning når du overtar bilen. Bra blir det nok uansett!

NegativeElectrode

Jeg leste også, med noe frykt, om feilene på TMS før jeg fikk den utlevert. Etter utlevering har jeg flyttet fokus til nye superladerlokasjoner (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7959.0.html og http://supercharge.info) ;)

Gummipakningen på førerdøren sklir av og til av innertrekket. Ladeporten har noen ganger sine mysterious ways med Teslas UMC, men på SC, mobilapp og fra ladeapp i bilen er den kvikk og responsiv. Dette er ting som strengt Tesla burde fått orden på, men ikke noe stort problem.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

krl

Det er nok av dem som har problemer uten å oppsøke elbilforum også. Men de fleste virker fornøyde totalt sett, selv etter et par DU-bytter. Og de nyere DU-ene er tilsynelatende bedre enn de gamle. Selv om jeg tviler litt på at problemet er 100% løst...

For min del, så har bilen vært meget driftssikker, og jeg har knapt nok hatt noe trøbbel med bilen i seg selv etter utleveringsdagen. Km-teller står på ca. 11.000.

Hvis noe er problematisk, så er det Agder Energi Nett som nekter folk å sette inn ordentlig ladepunkt hjemme. Holdningen der er tydeligvis at man skal lade 8A på 230V Schuko. Men det er lite Tesla kan gjøre med den saken tror jeg.... Det er nok nødvendig med utskiftninger i ledelsen hos Agder Energi.

Dennis

Er helt klart mange flere med problemer enn de som henger her inne ja. Vet om flere som ikke skriver noe om  problemene de opplever.

jkirkebo

Sitat fra: ihlhaug på fredag 26. juni 2015, klokken 10:49
Det er i dag over 6000 TMS i Norge og hvor mange ser du som klager her, kanskje 20 gjengangere?

Det er faktisk godt over 8000 TMS i landet nå, tipper vi passerer 9000 i løpet av neste måned.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trustno1

Min første TMS(P85) hadde ett par barnesykdommer, men ikke noe som førte til driftsstans  eller andre større problemer. Tesla fikset dette fortløpende, selv om det var noe ventetid. (Takluke og DU)

Jeg har nå kjørt ca 12k km med min andre TMS (P85D) og har enda ikke hatt noen problemer.
Om det er en eneste bagatell jeg eventuelt skulle klaget på, så er det at dørhåndtaktet på passasjersiden må trekkes litt hardere i enn førerdøra for og åpnes, men har ikke giddi å brydd med å levere inn bilen for dette foreløpig.


eldanz

Sitat fra: storform på fredag 26. juni 2015, klokken 10:37
Får inntrykk av at det er MYE problemer med bilene. Noen rapporterer om 15-20 feil.
Det har ikke vært MYE problemer; du mener vel MANGE feil som er rapportert her på forumet. Men det er bare de få som har hatt barnesykdommer som har rapportert, som andre her sier også. Jeg fikk min 85D 26. mars og har bare godord å si om den. Har en MB E220 cdi, til salgs, men min 85D er mye bedre å kjøre!
Valget er ditt, men du trenger ikke ha noen bekymringer.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA