Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal kjøpe/har kjøpt Model S

Startet av VL, lørdag 13. juni 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Desverre fins ikke for Tesla en mulighet du har med biler flest:
Gunstig kjøp av utgående model.
Da får du ofte øverste utstyrsgrad for prisen til den laveste ++++

Derimot  eksisterer også for Tesla gunstig kjøp av demonstrasjonsbil.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Tromic


Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 14. juni 2015, klokken 07:01
La oss si bilen kostet ny 600 og tilsvarende bil i dag 750.
Bruktbilverdien er derfor høyere enn dersom prisen fremdeles hadde vært 600.
Men den bør snarere være 50 høyere enn 150.

Tar du ikke omsyn til dette i budet du gir,
overtar du som eier 2 den relativt høye avskrivingen eier 1 normalt har.
Og vitsen med å kjøpe brukt 1-3 år gamle biler er jo nettopp å unngå dette.


Ja, nettopp. Men mener du da å si at en rimelig pris er 550' pga nybilprisen har økt eller blir det også for høyt? Jeg synes det er i friskeste laget selv.
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

Havebigfun

Sitat fra: ihlhaug på søndag 14. juni 2015, klokken 00:56
Du trenger ikke tenke på 2013 eller 2014. De var ca det samme frem til oktober 2014 da autopiloten kom. Alt før oktober 2014 er så og si det samme, foruten kanskje innfellbare speil.
Bilene er under kontinuerlig utvikling, dvs en bil  som er et år yngre har en del (egentlig ganske mange) forbedringer som riktignok ikke er synlige utenpå. Jeg ville heller kjøpt en nyere versjon. Så kommer den førtste synlige og vesentlige endringen med autopiloten som noen synes er "must have"- antakelig gir dette feature en høyere salgspris om noen år...

Tromic

Og skulle noen som leser dette brenne inne med en sort S 85 (eller annen diskré farge) godt utstyrt m/pano og 7 seter og som er interessert i en god og rask deal, er det bare å ta kontakt på DM
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

Havebigfun


VL

Har 2 tilbud klar. Ene er en P85 med alt utstyr uten barneseter + serviceavtalen, gått under 20 000 km til vel 610k. Den andre er ikke "P" men med samme utstyr til ca 35k billigere. Er dette Greie priser? Eller er de høy?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Harlex

Hadde glatt gått for P. Har P selv og hatt endel loanere som har vært standard 85. Har irritert meg hver gang.... Sier ikke at S er treg men det ER en MERKBAR forskjell... Tenker nok garantert ikke på dette hvis man er vant med S85. Så blir det S85 på deg vil du ikke savne krefter....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Leif1

Gitt at resten er likt er P billig da. Forskjellen som ny var nesten det dobbelte.
Konvertitt fra S til X

cirys1

Sitat fra: VL på søndag 14. juni 2015, klokken 12:04
Har 2 tilbud klar. Ene er en P85 med alt utstyr uten barneseter + serviceavtalen, gått under 20 000 km til vel 610k. Den andre er ikke "P" men med samme utstyr til ca 35k billigere. Er dette Greie priser? Eller er de høy?

Har du hørt med Tesla? AP på disse bilene?
Jeg kjøpte rett ifra dem P85 med alt utenom sikkerhetspakke 5k km under 610k... :)

VL

Takker for tips.
Nei,det skal jeg faktisk ta å gjøre!

Kan man prute på allerede nedsatte demopriser? Eventuelt kreve med noe ekstrautstyr, vet du noe om det?

OG 150000 kr i året for å forsikre en P85??? Er det tull? Har 75 % andre året i bonus......
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Dennis

150 000 i året må være tull eller en skrivefeil :p

Betaler 10 200 i året på min P85D med 20k kjørelengde. Så en P85 er nok litt billigere.

pwb

Sitat fra: krl på søndag 14. juni 2015, klokken 00:38
Schuko-kontakter KAN gå varme ved belastning over 10A. Jeg følger disse enkle reglene:

- Maksimalt 13A ved temperatur under 15 grader der støpselet er plugget i stikkontakten.
- Maksimalt 13A ved temperatur under 25 grader der støpselet er plugget i stikkontakten og ladetid under tre timer.
- Maksimalt 10A ved temperatur over 10 grader der støpselet er plugget i stikkontakten.


Den har jeg ikke hørt før. Noen forklaring på hvorfor det skal hjelpe på sikkerheten? Varmgangen er jo inni kontakten og skulle det hatt noen virkning så måtte man jo heller snakket om hvor mye det blåser. lade 10A i vindstille og 13A i storm f.eks.

cirys1

Sitat fra: VL på søndag 14. juni 2015, klokken 19:33
Takker for tips.
Nei,det skal jeg faktisk ta å gjøre!

Kan man prute på allerede nedsatte demopriser? Eventuelt kreve med noe ekstrautstyr, vet du noe om det?

OG 150000 kr i året for å forsikre en P85??? Er det tull? Har 75 % andre året i bonus......
Nei man kan ikke prute på demopriser som jeg vet om, de pleier og være så bra priset at jeg ikke ser noe poeng, hadde prisene på finn vært bedre, men de er langt derifra. 150k på forsikring er bare tull hør med DNB forsikring, jeg betaler under 7k (avhengig av bosted, bla bla bla) men tviler på at det skiller med SÅ mye..

cirys1

Sitat fra: pwb på søndag 14. juni 2015, klokken 19:46
Den har jeg ikke hørt før. Noen forklaring på hvorfor det skal hjelpe på sikkerheten? Varmgangen er jo inni kontakten og skulle det hatt noen virkning så måtte man jo heller snakket om hvor mye det blåser. lade 10A i vindstille og 13A i storm f.eks.
Varmgangen skjer fordi det er mekanisk slitasje på kontakten og at elbil trekker "kontinuerlig høy strøm", noe ingen andre komponenter gjør.
Er det 40 minus kan du selvfølgelig trekke mye mer strøm, men man går ut ifra slike scenarier.

Selv lader jeg med 16A/13/10 (hva som passer meg) på 2,5 kvadrat med 32A støpsel, i tillegg så står denne UMC "fast" i garasjen.. (ingen mekanisk slitasje)

VL

Skulle være 15 000,- hehe, men dyrt det også! Skulle nå hvert fall vært under 8 per år! Får høre med DnB i morgen. Inne på nettsiden dems tar de 12 000 ca per år ser jeg nå, men det er jo mye det også! Har tross alt 75% bonus...
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA