Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ladeplasser ved sommerattraksjoner

Startet av werner, torsdag 11. juni 2015, klokken 17:54

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Vi prøvde et par av stolpene ved Tusenfryd i mai. Sikringene var nede da vi ankom plassen så vi vippa dem opp, men det viste seg at de falt ut etter et par minutter, så det er ikke så mye lading man får. Vi fikk oss en liten overraskelse da vi kom tilbake til bilene etter endt besøk, og de ikke hadde fåt noe lading.

MortenRA

Ingenting er mer kjedelig enn det! Vet du om det er 10a eller 16a?
Tesla Model S 75D - Soon to come

cstromme

Vi overnattet 2 netter på Scandic Dyreparken (ved inngangen til parken) i juni, og brukte da 2 av stolpene i løpet av de dagene vi var der. Begge de to stolpene fungerte utmerket. 16/230.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

tropico

Jeg var på Tusenfryd i slutten av juni, og da fungerte laderne perfekt. Som sagt tidligere, plasser på den første parkeringen man kommer til. Betjeningene var behjelpelig med å vise vei til ladeplassene og låse de opp.

Kom litt før parken åpnet for å være sikker på å få ladeplass. De ble fylt opp utover dagen, så når vi dro var alle plassen opptatt.



Nissan Leaf 2012
Hyundai Kona 2019

PokerFjes

Sitat fra: THE på fredag 12. juni 2015, klokken 07:41
Sitat fra: mortenriise på fredag 12. juni 2015, klokken 00:37
Du er absolutt inne på noe hva gjelder lademuligheter ved disse parkene. Om jeg husker riktig dra i fjor, har Dyreparken et relativt greit tilbud av sakteladere.

Når det er sagt, så ser det ikke ut til at Tusenfryd har noen, og nærmeste blir da Vinterbrosenteret, evt. Fortum sin hurtiglader på Vestby... Vet hvertfall at det blir en e-post eller to til Tusenfryd!

Noen som vet hvordan tilbudet er hos andre parker som f.eks. Hunderfossen, Kongeparken etc?

Hunderfossen har tilbud om elbil-lading, 10A uttak, men kan ikke se at det står noe om antall ladeplasser.
http://www.hunderfossen.no/praktisk_info/parkering_og_el_bil/

Jeg var på Hunderfossen idag, og her er bilde og info om elbilparkeringen. Den er ikke forbeholdt elbiler, men det står 11 søyler a 4x10A schuko. Noen av dem var låst med standardnøkkel, men flere var åpne. Tilstanden på noen av dem er så som så... tydelig påkjørt og/eller herjet med..

I tillegg så står det et større skap der, med tre uttak merket 63A, 230V - men jeg har ingen ide om det er liv i disse eller om noen kan gjøre nytte av dem.

En annen ting er betalingen. Jeg leide en hytte på Hunderfossen Hotell, og når jeg spurte om betaling så sa hun at de ikke tok betalt. Dumpa er forøvrig åpen og tilgjengelig, ingen avstenging eller lignende slik det står å lese på hunderfossens infoside.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA