Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forvarming Tesla

Startet av Belloq, torsdag 28. mai 2015, klokken 14:30

« forrige - neste »

Belloq

Har kjøpt meg en p85 , har aktivert preheating i displayet slik at bilen skal lære når jeg kjører og fikse forvarming selv. Er dette bare humbug? virker ikke som det funker veldig bra, noen andre som har erfaringer med dette`? Har ikke fått tilgang til app enda:(
P85 2014

Dennis

Bare humbug ja, fungerer dessverre veldig dårlig for de fleste virker det som.

Thor2014


AreLib

Det fungerer utmerket om du drar når bilen mener du bør dra...på min er det helt bingo:-)  bruke heller appen
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Belloq

Har hatt bilen snart 1 uke, mulig det tar litt tid? Jeg drar som regel til samme tidspunkt hver dag.
P85 2014

Belloq

Sitat fra: bensinhodet på torsdag 28. mai 2015, klokken 15:11
Det fungerer utmerket om du drar når bilen mener du bør dra...på min er det helt bingo:-)  bruke heller appen
Har ikke noe app enda, tar litt tid for tesla og fikse dette virker det som
P85 2014

Teslavest

Forvarming ja.....
Bruker App-en, enkelt og greit det.
Forvarming 1/2 time gir jo varm og god bil, men ikke nødvendighvis varmt batteri og full regen.
Mulig å bare varme batteri og ikke kupé ??????
P85D.  Mod X reservert

Belloq

Ikke noe mulighet for og stille inn en fast tid ? Det var genialt i leif .
P85 2014

AreLib

Nei hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres vanskelig :P
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Belloq

Sitat fra: bensinhodet på torsdag 28. mai 2015, klokken 15:29
Nei hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres vanskelig :P
Haha:) Vel da får jeg bare vente til jeg får appen eller dra når det passer for bilen:) Takk for infoen.
P85 2014

GeirHM

Om "appen" og forvarming så er det fortsatt slik at du kun får 30 minutter før varmen slår seg av igjen. På vinteren kan jo det være i knappeste laget. Men nå er det altså slik at en datafyr med god kontakt til Tesla har laget en egen app "Remote S" som er langt bedre enn mytesla appen Tesla selv har laget. På denne kan du holde i gang oppvarmingen av bilen så lenge du måtte ha lyst. Det er jo fint. Dessverre er det ikke uten noen ulemper. Remote S finnes bare for iPhone og iPad og koster i tillegg 95 blanke kroner. Men Remote S er mye kjappere i bruk, den er altså mer responsiv. Dog mangler den opplagte funksjoner heller ikke Tesla selv har tenkt på som logging av turer, snittfart på turen, lengde på turen osv.

Belloq

Sitat fra: GeirHM på torsdag 28. mai 2015, klokken 19:21
Om "appen" og forvarming så er det fortsatt slik at du kun får 30 minutter før varmen slår seg av igjen. På vinteren kan jo det være i knappeste laget. Men nå er det altså slik at en datafyr med god kontakt til Tesla har laget en egen app "Remote S" som er langt bedre enn mytesla appen Tesla selv har laget. På denne kan du holde i gang oppvarmingen av bilen så lenge du måtte ha lyst. Det er jo fint. Dessverre er det ikke uten noen ulemper. Remote S finnes bare for iPhone og iPad og koster i tillegg 95 blanke kroner. Men Remote S er mye kjappere i bruk, den er altså mer responsiv. Dog mangler den opplagte funksjoner heller ikke Tesla selv har tenkt på som logging av turer, snittfart på turen, lengde på turen osv.

Takk for tipset, har heldigvis iphone så da blir det nok et kjøp når vinteren kommer. Får satse på at Tesla lager en løsning lik nissan sin ved en oppdatering. Det kan da ikke være så vanskelig og implementere
P85 2014

RBK

Testet denne appen og den var 10 x raskere en Tesla app :D
Noe flere funksjoner også men 95,- var stiv pris :(
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Belloq

Sitat fra: RBK på torsdag 28. mai 2015, klokken 19:59
Testet denne appen og den var 10 x raskere en Tesla app :D
Noe flere funksjoner også men 95,- var stiv pris :(
Ja enig i at prisen var litt stiv . Men ser den skal funke på Apple watch også, det er jo sikker kjekt når den tid kommer.
P85 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA