Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket hengerfeste?

Startet av moby666, onsdag 27. mai 2015, klokken 23:25

« forrige - neste »

moby666

Hvilket hengerfeste er anbefalt? Avtagbart eller fast? Dere som har valg, kan dere begrunne valget? Har mest lyst på et hengerfeste som ser pent ut og ikke trenger å skjære i støtfanger

erik e

Tips. Trenger du det ?     Typisk NORSK greie.   ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

moby666

Ja, trenger hengerfeste. Har både henger og båt på henger som jeg farter rundt med.

aaa3

Jeg har dårlig erfaring med avtagbart feste, det ruster og blir vanskelig eller umulig å få av eller på. Så jeg valgte fast. Det var ikke nødvendig å skjære i støtfangeren.
Og et tips til deg, erik e: Når noen spør om hengerfeste kan du vel ta det for gitt at vedkommende vil ha det? Du trenger da ikke mene noe om det?

Finfyr

Enig med asbass. Har avtagbart på Superb og nå er det ikke avtagbart lengre. Vi bestilte også med fast hengerfeste.

(Bilen har ankommet Drammen, så nå er det siste innspurt i ventingen :) )

PhevVest

Valgt fast hengerfeste. Kjekt å ha :)

Kensam

Jeg valgte fast krok på min PHEV som jeg fikk forrige uke.
Synes det er greit å ha kroken der i tilfelle noen skulle komme borti bilen på trange lukeparkeringer og som andre skriver her så ruster den avtagbare gjerne fast.
Det er ikke skjært noe i støtfangeren min.

Ble påkjørt bakfra i gangfart for noen år siden, og han dunket så vidt borti kroken.
Hadde jeg ikke hatt krok så hadde det nok blitt noen skrammer på støtfanger, med alt styr som det bringer med seg med skademelding, bil på verksted osv..

PhevVest

Vær imidlertid obs på mulig "usynlig" skade ved påkjørsel på hengerfestet.

Var en som ble påkjørt ganske kraftig bak - men kun hengerfestet var truffet så det viste ingen skade.
Imidlertid viste det seg at rammen på bilen var blitt skjev pga. dette - og en slik reparasjon/rettelse var ikke billig.

Dykkern

Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av problem med avtagbart hengerfeste. Valgte det på min PHEV, hadde det på min forrige Outlander, har det på Mini og Freelander - aldri hatt noe problem.

erik e

Det handler vel om "vedlikehold ". Ha "kula" inni bilen når ikke brukes,vask og smør.  Det er jo både penere og mer eksklusivt . Men er vel en del dyrere. God helg med eller uten kule.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA