Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjemperabatter på nybiler på Finn. Hva skjer med bruktprisene nå?

Startet av ElectroShock, mandag 25. mai 2015, klokken 16:18

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Det kan ikke være ofte du ikke klarer 260 km på en ladning.
Det ligger innenfor sannsynlig EPA rekkevidde for Model 3.
Og meningen er SC nettet skal dekke behovet til M3.
Følgelig også for S70.

Du kan sikkert klare å tomkjøre batteriet på de 13 milene Oslo-Hamar eller omvendt
dersom du leker tysk Autobahn på strekningen.

Men lusekjører du i 70-80, klarer du de 39 milene O-H-O-H på en ladning.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Tuxedo

Trenger ikke leke tysk autobahn.  Holde fartsgrensen (mye 110-grense på strekningen) i regnvær dro 240 Wh/km.  Pluss litt lokalkjøring i Hamar, så var det akkurat så det holdt med 85 kWh.

pej

Har min 85D på finn og stor interesse og bud på ca 40´over fakturapris. Venter med å selge til den står i garasjen. Da får man best pris.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

toppi

P85D vil tape seg mest, også i prosent.
Hovedgrunnen er at folk som blar opp 1 million for en bil, ikke kjøper brukt  ::)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

D.O

De dyreste modellene taper seg mest sånn er det bare. Jeg har en p85D til salgs, men foreløpig er bud rett under kjøpepris (og dermed ca 100K under dagens pris) men jeg selger ikke så billig. Da beholder jeg den.

Men det ser ut som om at bilen min og andre som ble bestilt tidlig er unikumer og det dermed muligens er dumt å selge nå. Kanskje man faktisk ikke burde selge i hele tatt, eller i allfall vente til flere nye P85D kommer på markedet.
Årsaken er:
Vi fikk nextgen baksete, som ikke er mulig lenger.
Vi fikk også alcantara, elektrisk baklukeåpner, tåkelys og lys i dørhåndtak, noe som krever premiumpakken.
Men viktigst av alt kan være at våre biler kom med SU2 (specially designed performance suspension), ett videreutviklet P85+ understell lagd kun for P85D med helt egne stag, dempere, foringer og styringsmoduler. Dette er nå fjernet (pga produksjonskostnader?) og P85D leveres nå med samme standard understell som 70D(kun noe forskjellig dempere bak pga ekstra vekt på stormotoren).
Edit: Jeg er i allefall der at jeg vurderer å trekke annonsen, selv om jeg fortrekker mykere biler enn det min p85d er.
CookieMonster var inne på Temaet her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21146.msg356910.html#msg356910
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Harlex

Sitat fra: ElectroShock på mandag 25. mai 2015, klokken 16:18

Og hva skjer med prisene på P85 når 85D er nesten like rask?
Bekymrer meg ikke... Først og fremst for at jeg ikke har tanker om å selge. Dessuten er P85 den mest lekne modellen....  Per nå finnes det ikke en versjon av modell s som er lettere å leke seg med.... Svi dekk og bredsladde ut av svinger er som kjent ingen problem med en P85. De andre modellene er enten for svak eller så "ødelegger" 4 hjulstrekken.... Når det er sagt så er burning og sladding noe som gjennomføres sjelden... Akkurat som å makse en P85D i Insane-mode tenker jeg.... Jaja galskap er det uansett☺️ men ettersom p85 har sine spesielle egenskaper og gikk relativt tidlig ut av sortimentet så blir det vel gjerne et samlerobjekt ;)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jazzwheel

Nå som Tesla har trukket tilbake at P85D har 700hk og den fortsatt ikke har blitt målt til mer hk enn P85 på hjula (kom nok en P85D-dynotest på USA-forumet i går på 430hk) så kan man vel tro at P85D får det ekstra trått mot 85D.

Epleskreller

Sitat fra: D.O på tirsdag 26. mai 2015, klokken 09:12
Men det ser ut som om at bilen min og andre som ble bestilt tidlig er unikumer og det dermed muligens er dumt å selge nå. Kanskje man faktisk ikke burde selge i hele tatt, eller i allfall vente til flere nye P85D kommer på markedet.

Det som kan trekke ned er om de nå begynner å levere biler med 4G.. Da er plutselige de første D-bilene litt gamle.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Harlex

Men 4g skal jo være lett å ettermontere... Leste et sted at bilens hovedkort var klargjort for 4G. Tatt bilens behov for nettilgang bør 4g bli en free upgrade spør du meg... Iallefall meeeeeeeeget rabattert...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tuxedo

Og uansett er jo dette enkelt å fikse med en kompakt 4G-ruter (må betale abonnementet selv, dog).

jazzwheel

Hvorfor er egentlig 4g viktig i bilen? Kan ikke si jeg har savnet det, men jeg kjører stort sett bare rundt i Oslo.

Dennis

Fordi 3g er ganske treigt og gammelt. Det fases mest sannsynlig helt ut i løpet av 5 år så har man ikke noe nett lengre.
Er 4g som blir bygget ut framover og man trenger å frigjøre frekvenser til raskere 4g nett og da går det utover 3g

ElectroShock

Det kan være at Tesla vegrer seg for å utruste bilene med 4g ettersom de forplikter seg til å dekke data(roaming)kostnadene i en årrekke framover  :D

Uansett virker det som om det er en opphopning av "helt nye" P85D som gradvis blir solgt/forsvinner på Finn. Det som kommer inn nå er "lett brukte" P85D. Markedet virker litt mettet og det later til at en del selgere har urealistiske prisforventninger.

Det som blir mest spennende å se, er hvor mange av 85D'ene som vil bli levert i juni som vil komme rett ut på markedet? Og hvor mange vil legge ut en bakhjulsdreven Tesla fordi de mottar en ny 85D?

Det eneste som er sikkert er at det er mange som venter på en 85D nå. Jeg tror at det kan bli trangt i døra for dem som skal selge en brukt Tesla raskt i sommer.

Epleskreller

Sitat fra: ElectroShock på tirsdag 26. mai 2015, klokken 22:15
Det kan være at Tesla vegrer seg for å utruste bilene med 4g ettersom de forplikter seg til å dekke data(roaming)kostnadene i en årrekke framover  :D

Uansett virker det som om det er en opphopning av "helt nye" P85D som gradvis blir solgt/forsvinner på Finn. Det som kommer inn nå er "lett brukte" P85D. Markedet virker litt mettet og det later til at en del selgere har urealistiske prisforventninger.

Det som blir mest spennende å se, er hvor mange av 85D'ene som vil bli levert i juni som vil komme rett ut på markedet? Og hvor mange vil legge ut en bakhjulsdreven Tesla fordi de mottar en ny 85D?

Det eneste som er sikkert er at det er mange som venter på en 85D nå. Jeg tror at det kan bli trangt i døra for dem som skal selge en brukt Tesla raskt i sommer.

Neida, jeg tror du tar feil. Da "alle" P85D kom var det et kraftig press på bruktprisene på RWD siden Tesla solgte mange avbestilte RWD samtidig, men det dukket opp mange kjøpere der ute som var klare til å hoppe på Tesla-toget. Siden da har faktisk bruktprisene steget litt igjen(men ikke tilbake til godt gammeldags nivå). 85D-modellene har allerede startet med leveranser og det har ikke gitt noen merkbar effekt på bruktprisene.

Når det gjelder nye P85D, så har jeg ikke fulgt med, men nye 85D ligger fremdeles ute for godt over gammel nybilpris.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dennis

#29
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 26. mai 2015, klokken 20:21
Nå som Tesla har trukket tilbake at P85D har 700hk og den fortsatt ikke har blitt målt til mer hk enn P85 på hjula (kom nok en P85D-dynotest på USA-forumet i går på 430hk) så kan man vel tro at P85D får det ekstra trått mot 85D.

At den ikke har 700hk innså nok de fleste ganske tidlig. Men sier seg selv at P85D har mer effekt enn 430hk som er effekten på bare bakmotor og er det som blir målt i en slik dyno. Den er 1 sek raskere til 100 og det går ikke å oppnå med bare 430hk selv med 4wd. Den drar også fra i høyere hastiget som er bevis på at det er mer effekt, så lite poeng å drive å se seg blind på det, se heller på faktisk ytelse på 0-100 og 0-200. Man viste godt at den var 1 sek raskere enn p85 når den kom og folk med p85 sto i kø for å kjøpe. At 85D er ca like rask som P85 nå endrer ikke det noe. Man har enda fårtt det sekundet man ble lovt, sportslig understell og ikke minst skikkelige seter som man nå bare får forran og etter de ble tilgjengelig på 85D så koster den snart nesten like mye som jeg ga for min P85D.
Det at 85D går såpass bra går nok mer utover prisen på de eldre P85 siden den nå ligger ca likt på ytelse som de, i tillegg får man en nyere bil med 4wd, autopilot osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA