Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjemperabatter på nybiler på Finn. Hva skjer med bruktprisene nå?

Startet av ElectroShock, mandag 25. mai 2015, klokken 16:18

« forrige - neste »

ElectroShock

Jeg ser at det er en fyr som har lagt ut en ubrukt P85D til 100' i rabatt på nybilpris og en annen som har lagt ut en lignende P85D som har kjørt under 3000km til 150' i rabatt på finn.no. Lover dette ille for bruktprisene på P85D på sikt?

85D som blir solgt "på prospekt" ser ut til å gå unna for 40'-50' under nybilpris. Den er grunn til å tro at det vil komme et stort lass 85D i juni, hvor mange sikkert vil finne veien ut på Finn. Jeg har snakket med et par som venter levering nå i juni som ennå ikke har lagt sin gamle bakhjulsdrevne Model S. Vil det komme en flom bakhjulsdrevne på markedet nå framover?

Og hva skjer med prisene på P85 når 85D er nesten like rask?

jazzwheel

Sjekka akkurat og foreløpig ingen Tesla'er på FINN Torget under "Gis bort".

ElectroShock


Undertegnede


MeTesla

Stabiliserer seg i august tror jeg. Eller kanskje ikke, da har jo X-faktoren kommet for fullt og vi får samme tilstander som da D-dagen kom.

cirys1

Det er spekulantene som har innsett at de må selge for kjøpspris, i disse dager er vell 85D et mye bedre kjøp, visst ikke det ene sekundet betyr alt i verden for deg da.. :)

Dag A.

Sitat fra: cirys1 på mandag 25. mai 2015, klokken 17:48
Det er spekulantene som har innsett at de må selge for kjøpspris, i disse dager er vell 85D et mye bedre kjøp, visst ikke det ene sekundet betyr alt i verden for deg da.. :)

Deler absolutt denne.

Noen som trodde at alt som glitrer er gull, så falt oljeprisen og ett par mørke skyer på den økonomiske himmelen, og spekulantene begynner å svette.

Men den viktigste faktoren er vel kanskje 70D.

En bil som har alt bortsett fra insane (som egentlig er gøy i ca 23 dager), og mangler 40km, og som koster nær 200' under P85D som nær alle gikk for høsten14.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

MeTesla

Driver Tesla og selger ut uavhentede biler til under finn.no pris fortsatt? De gjorde jo det en stund...

mandresen

Jeg finner ingen veldig underprisede 85D eller P85D på finn jeg. De billigste, som jeg finner, ligger ute i mellom gammel pris og ny pris. Er ikke ille det synes jeg......
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Epleskreller

Har ikke vært noen store bevegelser i bruktprisene siden P85D, da var det endel som kvittet seg med biler.

Ser pej har fått inn bud på sin 85D 50k over gammel nypris,  det må man vel være fornøyd med?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=59388873&fks=59388873
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Tuxedo

Sitat fra: Dag A. på mandag 25. mai 2015, klokken 17:57
En bil som har alt bortsett fra insane (som egentlig er gøy i ca 23 dager), og mangler 40km, og som koster nær 200' under P85D som nær alle gikk for høsten14.
Liitt OT, men i går kjørte jeg Oslo-Hamar T/R i øsende regnvær.  Startet med fulladet batteri og kom hjem med 30 km på batteriet... ingen superlader på strekningen.  De 40km som mangler ville satt meg i en vanskelig situasjon.  Måtte ladet på type 2 et sted på veien, som ville ha kostet meg en time ekstra. Alternativt kjørt som en sinke på E6.

Dag A.

Sitat fra: Tuxedo på mandag 25. mai 2015, klokken 18:47
Sitat fra: Dag A. på mandag 25. mai 2015, klokken 17:57
En bil som har alt bortsett fra insane (som egentlig er gøy i ca 23 dager), og mangler 40km, og som koster nær 200' under P85D som nær alle gikk for høsten14.
Liitt OT, men i går kjørte jeg Oslo-Hamar T/R i øsende regnvær.  Startet med fulladet batteri og kom hjem med 30 km på batteriet... ingen superlader på strekningen.  De 40km som mangler ville satt meg i en vanskelig situasjon.  Måtte ladet på type 2 et sted på veien, som ville ha kostet meg en time ekstra. Alternativt kjørt som en sinke på E6.

Ganske OT ettersom man ALLTID vil finne en eller annen tur hvor man T/R klarer det med en bil, men ikke med en annen.  Hadde du 100% på batteriet før du startet eller bare de vanlig 80%?

Hadde det vært 25 grader ute så er det mulig at du hadde kommet hjem med 100 km på batteriet istedet for dine 30 km. Kjører du med 19" istedet for 21" så vil gjenværende variere.

Mitt tips er fremdeles at 70D kommer til å bli en bestselger.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

finn_roen

Har nettopp kjøpt meg en 2015 mod P85 4000km med autopilot, luft, skin, og pels på dashbordet
for 584000kr syntes dette er ganske rimelig.

Tuxedo

Sitat fra: Dag A. på mandag 25. mai 2015, klokken 19:07
Ganske OT ettersom man ALLTID vil finne en eller annen tur hvor man T/R klarer det med en bil, men ikke med en annen.  Hadde du 100% på batteriet før du startet eller bare de vanlig 80%?

Hadde det vært 25 grader ute så er det mulig at du hadde kommet hjem med 100 km på batteriet istedet for dine 30 km. Kjører du med 19" istedet for 21" så vil gjenværende variere.
Ja, hadde både 100% på batteri og 19" dekk.  Poenget mitt er vel at Oslo - Hamar t/r, en vanlig tur (to relativt store byer), går greit med 85 under alle forhold, mens 70 vil av og til kunne slite.  (Dette fikser seg forhåpentligvis når/hvis det kommer en superlader litt nord for Oslo). Tror flertallet som kjøper bil i denne prisklassen setter rekkevidde høyt, så jeg er ikke like overbevist som mange andre om at 70 blir en bestselger.  I det minste så solgte 60 nokså dårlig (selv om den ga mye for pengene og er tilstrekkelig for svært mange).

finn_roen

Sitat fra: Tuxedo på mandag 25. mai 2015, klokken 19:39
Sitat fra: Dag A. på mandag 25. mai 2015, klokken 19:07
Ganske OT ettersom man ALLTID vil finne en eller annen tur hvor man T/R klarer det med en bil, men ikke med en annen.  Hadde du 100% på batteriet før du startet eller bare de vanlig 80%?

Hadde det vært 25 grader ute så er det mulig at du hadde kommet hjem med 100 km på batteriet istedet for dine 30 km. Kjører du med 19" istedet for 21" så vil gjenværende variere.
Ja, hadde både 100% på batteri og 19" dekk.  Poenget mitt er vel at Oslo - Hamar t/r, en vanlig tur (to relativt store byer), går greit med 85 under alle forhold, mens 70 vil av og til kunne slite.  (Dette fikser seg forhåpentligvis når/hvis det kommer en superlader litt nord for Oslo). Tror flertallet som kjøper bil i denne prisklassen setter rekkevidde høyt, så jeg er ikke like overbevist som mange andre om at 70 blir en bestselger.  I det minste så solgte 60 nokså dårlig (selv om den ga mye for pengene og er tilstrekkelig for svært mange).
OT Jeg tror S70 blir en storselger.
Prisforskjellen mellom S60 og S85 var ca 50000kr
Differansen mellom S70 og S85 er vel 73000kr
For mange brukere er nok rekkevidden til S70 tilstrekkelig.
Når S60 kom var det langt færre superladere og prisdifferansen til S85 var ikke avskrekkende.
Jeg har selv vurdert S70 men jeg har ofte behov for den ekstra bagasjerom plassen foran som bakhjulsdrevet bilen har, og vil helst unngå å kjøpe bil med panorama tak pga klimaet på vestlandet, og har derfor ikke mulighet for å bruke takbøyler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA