Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjørelys

Startet av Tai, mandag 25. mai 2015, klokken 01:11

« forrige - neste »

Lynet

Bildet stemmer ikke med min som også har tåkelys. Jeg har egen bryter for tåkelys foran og egen for tåkelys bak. Ingen bryter for DRL.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Dennis

Det bilde er fra en USA modell. Er ikke likt på de som er levert i Europa

sn0le

Det er likt på den delen som dreier seg om "Headlights", og det var det jeg ville illustrere.
Dvs hvor Auto, On, Parking og Off er. Orka ikke gå ut til bilen for å ta et bilde. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cra

Jeg er nokså sikker på at "off" er off, altså ingen lys. Så lenge bilen står stille, vel å merke. Så snart den ruller kommer DRL på (anter det er disse). Skal se om jeg kan få sjekka det seinere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fredag

Det er mulig at valg for nordiske baklys som alltid er på vil komme i en fremtidig software-oppdatering.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Lynet

Sitat fra: fredag på tirsdag 26. mai 2015, klokken 11:44
Det er mulig at valg for nordiske baklys som alltid er på vil komme i en fremtidig software-oppdatering.

Tvilsomt, og det av tre grunner:
- det er ingen grunn til å ha baklys på lys som du KUN skal bruke i dagslys
- i kravene står ikke moe om at det skal være baklys sammen med DRL
- du har valget i dag ved å sette den manuelt på parklys, noe som automatisk vil gi DRL + baklys når du kjører.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sjokomelk

Sitat fra: Lynet på tirsdag 26. mai 2015, klokken 17:34
- du har valget i dag ved å sette den manuelt på parklys, noe som automatisk vil gi DRL + baklys når du kjører.
Dette gir ikke DRL, men parklys foran. Ikke lov til å bruke under kjøring på vei. DRL brukes også som parklys, men da med lavere intensitet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

cyber

Teslaverkstedet kan vel, i likhet med andre merkeverksteder ( som feks Audi ), omprogrammere baklysene slik at de aktives sammen med kjørelyset ( i auto-stilling ) hvis man ønsker det.

Lynet

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:18
Sitat fra: Lynet på tirsdag 26. mai 2015, klokken 17:34
- du har valget i dag ved å sette den manuelt på parklys, noe som automatisk vil gi DRL + baklys når du kjører.
Dette gir ikke DRL, men parklys foran. Ikke lov til å bruke under kjøring på vei. DRL brukes også som parklys, men da med lavere intensitet.

Når motoren er på er det DRL, med motoren av er det parklys (DRL med svakere styrke)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thor2014

Sitat fra: Lynet på torsdag 28. mai 2015, klokken 22:51
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:18
Sitat fra: Lynet på tirsdag 26. mai 2015, klokken 17:34
- du har valget i dag ved å sette den manuelt på parklys, noe som automatisk vil gi DRL + baklys når du kjører.
Dette gir ikke DRL, men parklys foran. Ikke lov til å bruke under kjøring på vei. DRL brukes også som parklys, men da med lavere intensitet.

Når motoren er på er det DRL, med motoren av er det parklys (DRL med svakere styrke)
Og når man gjør dette og kjører inn i en tunell blir øvrigheten blendet.
DRL er betydelig sterkere en park og xenon.

mj

På min er kjørelys (DRL) og parklys like sterke. Er det ikke slik for alle ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Thor2014

Når xenon står på dimmes DRL til lavere styrke.

Cobos

DRL dimmes også når man blinker, altså den siden man blinker til som er genialt.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

jche

Det er flere grunner til at mange kjører uten baklys i tunneler. Noen nye biler har denne nevnte AUTO-stillingen, og da skal bryteren stå der(lyssensor). Men noen nye biler mangler faktisk lyssensor, og da må man selv huske å slå på lysene i tunneler og når det blir mørkt. Disse har kun DRL foran når bryteren står i 0, og bryter må settes "helt på" for å få baklys. Spesielt gjelder dette mange varebiler fra vw, og mange av de nyere Toyotaene. Uansett må bilselgerne gjøre en bedre jobb med å informere de som kjøper bil om hvordan dette virker :)

sn0le

Sitat fra: Thor2014 på fredag 29. mai 2015, klokken 06:47
DRL er betydelig sterkere en park og xenon.
Er LED-stripene i hovedlykten sterkere enn Xenon-lyset?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA