Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan resette en City Jet 6?

Startet av HenryJac, lørdag 23. mai 2015, klokken 23:51

« forrige - neste »

HenryJac

Hei
Jeg har byttet 4 av 12 batterier og lurer på hvordan man resetter en City Jet 6 2007 modell. Fant noe hvor man flytter på jumpere, men det var ingenting av dette inni min computer.
Vet ikke om jeg har fått noe bedre rekkevidde, syns den faller like fort. Prøver å ha lik kjøre stil for å lik måling.
Tok en "test tur" og kom 16.8km før den begynte å blinke ved 10%. Det er jo ikke mye å rope hurra for, eller er dette normalen?
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

ØysteinBuddy

Har du usb-utgang på din car controller?
Isåfall må resetting gjøres meg eget diagnoseutstyr.
Du kan kjøre bilen ned til under 20 %, så kjøre med aktiv gass konstant i 120 sekunder, da vil den kalibrere seg selv etter batterienes tilstand.
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

HenryJac

Sitat fra: ØysteinBuddy på søndag 24. mai 2015, klokken 07:53
Har du usb-utgang på din car controller?
Isåfall må resetting gjøres meg eget diagnoseutstyr.
Du kan kjøre bilen ned til under 20 %, så kjøre med aktiv gass konstant i 120 sekunder, da vil den kalibrere seg selv etter batterienes tilstand.
Ja den har USB kontakt. Er det mulig å få tak i det programmet?
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

ØysteinBuddy

Det tror jeg ikke, dette er selvutviklet hos og for Buddy. Hør med Buddy Electric.
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Maxipug

Sitat fra: ØysteinBuddy på søndag 24. mai 2015, klokken 07:53
Har du usb-utgang på din car controller?
Isåfall må resetting gjøres meg eget diagnoseutstyr.
Du kan kjøre bilen ned til under 20 %, så kjøre med aktiv gass konstant i 120 sekunder, da vil den kalibrere seg selv etter batterienes tilstand.

Hej Øystein,

Kan du uddybe "aktiv gass" ? er det pedalen helt i bund i 120 sek ?

Mvh Kim (DK)

ØysteinBuddy

Nei, det holder med svak belastning. (grønn lampe på økonomimeter)
Må du slippe gassen, må du begynne og telle på nytt ;)
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Maxipug

Ok, tak, kan man hæve bilen fra jorden så hjulene er fri eller skal der være belastning på bilen ?

HenryJac

Takker.
Prøvde i dag i et parkerings hus. Kjørte rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt, hihi. Trur jeg klarte 120sek, men tok noen runder ekstra for å være sikker.
Men er det liksom alt? Under 20% og litt gass. Kan nesten sette den på bukk da og kjøre, eller må den ha motstand?
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

ØysteinBuddy

Du vil nok ikke få realistiske tall uten litt belastning, litt av poenget er jo og belastningsteste batteriene.
Og ja, 120 sek er overraskende lenge med gassen inne ;)
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

erikskutle

Sitat fra: HenryJac på onsdag 27. mai 2015, klokken 23:30
Takker.
Prøvde i dag i et parkerings hus. Kjørte rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt, hihi. Trur jeg klarte 120sek, men tok noen runder ekstra for å være sikker.
Men er det liksom alt? Under 20% og litt gass. Kan nesten sette den på bukk da og kjøre, eller må den ha motstand?


Hei, hvordan gikk dette her? Ble det bedring etter dine 120++ sekunder med "aktiv gass"?
Tesla Model 3
Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA