Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bygge elsykkel

Startet av LasseI, tirsdag 19. mai 2015, klokken 23:41

« forrige - neste »

LasseI

Hei, jobber med ideen om å bygge en elsykkel. Er det noen som har erfaring med dette og har forslag til sykler som egner seg spesielt godt til ombygging?
Ser for meg en hybrid kanskje, men alle ideer tas i mot med takk.

L

LasseI

Her var det stille, noen som har forslag til andre forum kanskje?

kjølholdt

Jeg har en helt vanlig hybrid sykkel(Kona) som jeg bygger om. Bestiller sett fra www.rezer.no enklere med reklamasjon til norsk nettbutikk enn Kina. Bestilte 1000watts settet med 28 tommer og flaske batteriet deres. Bygger ikke om sjøl, får noen til å gjøre det. men for de som er nevenyttige er det visstnok en kurant sak. kommer på 8500 kr helt greit og koster mindre enn el sykler til 30 tusen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Thomas Parsli

Jeg vurderte det, men endre opp med å kjøpe en Cannondale Kinneto Lefty Rigid fra Anton Sport til 17990,- (-25% medlemsrabatt i AntonClub). Er strålende fornøyd.

Jeg synes 500w-settet til rezer.no med flaskebatteri og lader blir litt dyrt (nesten 9000,-) og det er heller ikke lovlig.
Jeg måtte også kjøpt en ny sykkel (med skivebremser) til rundt 5000,- eller oppgradert den gamle sykkelen (bedre bremser og dekk) og synes ikke prisen ble lav nok.

Antar også kvaliteten på Shimano Steps er en del bedre enn "kinaræl" på dx.com eller alibaba.com -noe som er viktig for meg som skal bruke sykkelen til/fra jobb (~70km totalt).

Opp bratte bakker er krankmotor en fryd, på lange flate strekker er kanskje navmotor å foretrekke.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

kjølholdt

Jjeg har 15 km hver vei,  men Bergen er kupert hjem fra jobb 250 watt gjør ikke jobben. Ja vet det er ulovlig med 1000 watt men sykler på vei og ikke sykkelvei.Bruker 24 min med bil hjem, satser på 28- 29 min med el sykkel. Da går logistikken opp ;-) og jeg får mer trim enn å sette meg i bilen samtidig som jeg rekker alt på ettermiddagen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Rønnern

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 26. mai 2015, klokken 12:23
Jeg vurderte det, men endre opp med å kjøpe en Cannondale Kinneto Lefty Rigid fra Anton Sport til 17990,- (-25% medlemsrabatt i AntonClub). Er strålende fornøyd.

Ser utrolig bra ut den sykkelen altså. Har i dag en standard 26" terrengsykkel med kinabakhjul og hele sulamitten, men skulle jeg kjøpt ny, hadde en Cannondale kommet høyt opp på lista. Spesielt i og med at den er såpass billig. Det er _mye_ sykkel for pengene.

Lurer dog på hvor mye rabatt du har fått når jeg leser i denne artikkelen, http://www.klikk.no/motor/bil/article1584720.ece , at den koster 17.990,- veiledende.
Mvh Ronnie
Peugeot iOn

Thomas Parsli

#6
Sitat fra: Rønnern på onsdag 27. mai 2015, klokken 13:59
Lurer dog på hvor mye rabatt du har fått når jeg leser i denne artikkelen, http://www.klikk.no/motor/bil/article1584720.ece , at den koster 17.990,- veiledende.

Jeg betalte 18.290,- med støtte, skjermer og falk sykkelforsikring :)
Og så gikk det inn rundt 4500,- på AntonClub-kontoen min som jeg kan handle enda mer stæsj for.

Testen er ok, men jeg er ikke enig i at "rykk og napp" er et problem. Det skjer enkelte ganger på letteste gir, men da snakker vi to ganger (på tilsammen 2-3 sekunder) på en tur på 80 minutter.

Sykkelen skal snart mange tusen opp i pris (dollarkurs-justering) og havner vel rundt 23.000,- sammen med andre sykler med tilsvarende spesifikasjon.

Sykkelen er altså et røverkjøp allerede før man får rabatten på Anton Sport!

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Nickelilltroll

Rezerpakke med 1000w motor och 11.6 Ah batteri. Ca 8000kr. Dyrt? Ja, men herre min hatt för ett fartmonster och fantastisk doning :)

Stackars nya e-golfen står parkerad och får inte dom turer den har sådan lust på i sommar ;D

Köpte en ny, men billigaste scottcykel. Totalpris av denna cykel blev 13 000kr, ser för mig att den håller som jobbcykel i många år till. Enda nedturen är väl den lite korta batterikapaciteten. Ett 20Ah batteri blir nyinvestering när detta inte tar laddningar bra nog längre. :)

Link till youtubevideo av bygg :

https://www.youtube.com/watch?v=yK27k8gJpMc
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA