Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil/mangler (reklamasjoner), hva har dere opplevd ?

Startet av Kensam, søndag 17. mai 2015, klokken 21:06

« forrige - neste »

Kensam

Dere som har kjørt PHEV en stund, hva har dere opplevd av feil og mangler på bilen ?
Hvordan er verkstedene i møte kommende når man kommer med importbil ? :)

aaa3

Bilen min er drøye året gammel, og gått ca 18000. Ingen feil eller mangler, heller ingen lakkproblemer.
Den er kjøpt i Norge, så jeg kan ikke svare på spørsmål 2.

Fiffik78

11.000 km, reklamerte på lakken på panseret. Fikk det dekket, men følte vel ikke akkurat noen voldsom vilje til å ta ansvar.
Outlander PHEV 2014

Eltraktor

Har hatt min bil i 3 dager:

1 - Mye vann i gulvet på passasjersiden foran. Det skvulper faktisk under oppbremsing. Antakeligvis skyldes det noe overivrig bruk av techtyl som har blokkert drenering fra AC (etter hva jeg har googlet meg frem til) slik at det ender opp på gulvet i stedet.

2 - Bremselyset over bakvinduet lyser konstant, både under kjøring og etter at bilen er parktert og låst. Noen som har noen tips?

3 - Dette er kanskje mer et spørsmål, men når jeg trykker på Power eller når ladekabelen står i bilen, så kommer det en pipelyd fra området mellom venstre baklykt og bensinluken. Den går av og på, varierer i lengde, og er såpass høy at den høres godt inni bilen, også når jeg kjører. Er dette normalt? Veldig irriterende! Den var ikke der under prøvekjøring og er enkelte ganger helt borte.

Ellers veldig godt fornøyd med bilen :)

Lovund81

Sitat fra: Fiffik78 på mandag 18. mai 2015, klokken 19:02
11.000 km, reklamerte på lakken på panseret. Fikk det dekket, men følte vel ikke akkurat noen voldsom vilje til å ta ansvar.

Jeg har inne en sak hos forhandler nå ang. lakkskade.
Har flere flekker/prikker hvor lakk er borte. Kan ligne på steinsprang men de verste flekkene er oppe på bakluken og på sidedører bak. Bilen er knapt gått 2000km.
Var innom selger hvor det ble tatt mye bilder for dokumentasjon, også var jeg hos lakkerer/bilskade hvor de også gjorde en grundig sjekk og dokumenterte med bilder.

Importøren sier at disse "flekkene" må være minimum 5mm for å kjøre en sak på dette. Er dette noen du eller andre har erfart ? Mine "flekker" er mellom 1mm-3mm.

Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke slår meg til ro med dette og forlanger at de tar dette på alvor.
Så får vi se...

dissern

#5
Førersetet på vår Instyle+ er litt løst i lengderetning. Den "vugger" så smått frem og tilbake, det er lite, men nok til at det merkes. Jeg var innom forhandlet og diskuterte dette som kjente til problemet og viste til at det er setets konstruksjon som er årsaken. Jeg og forhandler satt oss inn i 6 andre PHEV i butikken den dagen og alle hadde det samme problemet.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

toreboe

Fikk min i juni 2014 og har kjørt 21000 km til nå. Super bil! Mitt kjøremønster er ca 50/50 lokalkjøring/langkjøring, så hybrid funker bra. Ingen stor sak, men har hatt en irriterende vibrasjonslyd i lyskonsollen i taket mellom solskjermene foran. Fikk sjekka det på årsservice og Mitsu har visstnok lagt ut en servicemelding på problemet. Verkstedene har fått instruks om å teite en skrue inni lyskonsollen med et visst moment. Det ble også gjort med min, men vib-lyden er der fortsatt. Kontaktet verkstedet på nytt og de sier nå at på noen biler må det høyere moment til for å fjerne problemet. Verkstedet har lovet å fikse det hvis jeg stikker innom, så får vi se..

Fiffik78

Skal inn og bytte høyre baklykt, kommer inn fukt. Vanlig problem sa forhandler.
Outlander PHEV 2014

LarsErikOsterud

Sitat fra: Fiffik78 på mandag 18. mai 2015, klokken 19:02
11.000 km, reklamerte på lakken på panseret. Fikk det dekket, men følte vel ikke akkurat noen voldsom vilje til å ta ansvar.
Hvor på panseret var dette. Har mye steinskader akkurat på fronten av panseret på min X-trail.
Så når jeg bestilte PHEV nå så bestilte jeg sånn steinsput-plast-beskytter-dings på kanten der :-)
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

Sbergo

Har hatt min 2015 modell tysklandimporterte PHEV med fult utstyr i 9 mnd. og 17.000 km, ingen feil eller mangler. For å unngå rust behandlet jeg lakken først med et spesialmiddel som fjernet noe som lignet på små jernpartikler i lakken og levert bilen til full tektylbehandling. 
Meget fornøyd, siste drivstoff måling lå på 0,17 på mila. har 3 mil til jobben og har lademuligheter.  Er kjempefornøyd med bilen. Er glad i soltaket også da jeg kun bruker denne som ventilasjon når det er varmt.

Niff123

Ett år og "bare" 10 000 km: alt har virket som forutsatt og ingen mangler bortsett fra at sommerhjulene måtte avbalanseres på nytt straks etter levering. Dette ble merket ved litt vibrasjon i rattet.
Meget fornøyd på alle måter.

Breivik

8mnd gammel bil. Lekkasje ved/i antenne på tak lekker inn i bilen og bakre cupelys er full i vann. Begge baklykter full av kondens. Høyre baklykt er byttet engang p.g.a dette.  >:( >:( >:(
The Prodigy

PhevVest

#12
Bilen er drøye året gammel (2015), og gått vel 14000. Ingen feil eller mangler, heller ingen lakkproblemer så langt (mørk grå). Første service er tatt, ingen feil registrert der heller. Kjøpt i Norge av merkeforhandler.
Kjører kun på el til daglig. Av og til litt ekstrakjøring - men nå på sommerstid har jo bilen lengre rekkevidde på el når varmeapparatet brukes minimalt. En og annen lengre tur - bare noen få i mnd. Glimrende bil til mitt kjøremønster.

LarsErikOsterud

Sitat fra: Breivik på mandag 30. mai 2016, klokken 16:23
8mnd gammel bil. Lekkasje ved/i antenne på tak lekker inn i bilen og bakre cupelys er full i vann. Begge baklykter full av kondens. Høyre baklykt er byttet engang p.g.a dette.  >:( >:( >:(

Er dette 2016 modell eller eldre (de har vel byttet både antenne og alle baklykter på 2016 modellen)
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

Breivik

2015 modell. Vist bilen i dag på Motorforum Bergen og fått time i juni.
Baklykter blir ikke gjort noe med. Vannlekkasjen skal sees på, men de var mest optatt av at det mulig ikke var garantisak.

(Men men , vi får ta det etter at bilen har vert inne)
Ikke positivt førstegangs møte med Motorforum bergen ☹️
The Prodigy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA