Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva f... vil dette koste?

Startet av ihlhaug, lørdag 16. mai 2015, klokken 23:27

« forrige - neste »

Ipadjove

Kanskje samme rødfargen på genseren som på noen av fb-bildene?

Flaago

Burde nesten legge ut linken til denne tråden til alle vennene hans på FB

RonnyØ

Sitat fra: Muffinman på søndag 17. mai 2015, klokken 00:15
Skikkelige amatør-vandaler som ikke spotter at de blir filmet. Håper de får som fortjent. Feite jævelen.

Amen! Idioter!

snurrehue

Et tips: se etter overvåkningskamera i nærheten. Det er mulig ett eller flere kan ha filmet hendelsen. Dashcam + overvåkingskamera er en meget slående kombinasjon!

Slik vandalisering er lavmål av dimensjoner.

mr.rs4

#34
Søkte på navnet hans på FB, fant han og kanskje bror(som kanskje ligner mer på bilde?) hans, Dag Inge Martin.
For min del var det godt han bor Bergen,og kanskje hans og.
Kommer ikke noen andre og dekker utgiftene hadde jeg ikke vært gode med å gjøre.

Edit, så nå det er flere som har funnet "rette"  mannen, trykte ikke F5 på tastaturet før dette innlegget.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mandresen

Vær så snill og anmeld dette! Politiet tar ikke lett på slike saker. Deretter gå til avisa slik at de får publisert en artikkel om dette med bilder (sensurert ansikt).
Jeg skjønner ikke hva som får folk til å bli så misunnelig at de finner på slikt.
Dashcam skal i hvertfall monteres
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Muffinman

EVO Gym, lurer på om jeg så dette stedet fra bybanen forrige søndag.

Uansett, ville nok besøkt denne mannen. Ta med noen venner, ikke for å legge hånd på noen men "kjøttvekt" er alltid viktig for å komme noen vei. Og jeg ville satt Teslaen godt synlig slik at han skjønte hva det gjalt når han åpnet døren - parker i oppkjørselen hans hvis han har. Og om han skulle velge å gjøre opp for seg etter å ha sett video ville jeg uansett kvittert med full forfølgelse via politi og rettsvesen.

Du kan jo også sette en støkk i ham ved å stille deg opp i BT i forkant så han får tid til å glede seg til det som kommer...

Jeg har forresten merget Blackvue-klipp i Youtube editor.

Lokführer

Jeg var jo borti liknende sak, ikke hærverk, men fyren stakk av fra påkjørsel. Ringte politiet og de sa at jeg selv måtte ringe på døren til fyren og ordne opp. Dersom han ikke ville, så kunne de assistere.
Det ordnet seg til slutt, med vedkommende innrømte aldri skyld, men skrev under skademelding bare for "å få saken ut av verden."
Jeg tror det som svir mest er å ta dette gjennom forsikringsselskapet. Da lager de en egen sak på dette. Dersom smartingen ikke ordner opp, må politiet ta affære.

Hadde det vært min bil og sak, så hadde jeg fjernet filmen fra nettet, selv om jeg skjønner at det er en nydelig følelse av skadefryd å gni det inn.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

HåkonE

Jeg oppfordrer deg til å ta saken med VG/Dagbladet (landsdekkende!) også. De liker nok saken. Ikke lenge siden en av de lagde en sak ut av noen på en arbeidsplass som hadde fått post-it lapper på bilen. Her er en voksen mann tatt på fersken i en forbrytelse mange av oss kjenner oss igjen i, og som er forbasket irriterende.

Landsdekkende mediaomtale er fordelaktig av to grunner:

1. Politiet vil ha færre incentiver for å henlegge saken/ikke ta den seriøst når den er i media.
2. Advarsel for andre slumrotter som holder på slik.

Bestiller selv dashcamera i dag.

Havebigfun

Ille med den konkrete saken men enda værre med tilgrunnliggende holdningsendring i samfunnet, noe dette kan være uttrykk for- skaren av "Teslahatere" vokser-desverre. Nylig kjørte jeg på E18 sørover med normal hastighet uten aggressiv fremtoning til området hvor filene flettes sammen. Ved stenging av veien ved Holmestrand var det 5 biler etter hverandre som ikke ville slippe med inn i hø fil selv om de foran og bak meg lett slapp inn. Så ut som om det var håndverkerbiler. En følte det var nødvendig med lang tuting.... Å føle seg forhatt uten å ha noen erkjennelse av skyld er ikke hyggelig.
Vi må erkjenne at det er mange negative følelser i sving og forholde oss til det- vi får være hyggelige og oppmerksomme i trafikken og unngå bøllete atferd- jeg tror desverre ikke det holder- dashcam kommer nok til å bli ganske utbredt i TMS fremover- synd stemningen har blitt slik. Kan hende det letter når avgifter er et faktum.

nie

Min samboer fikk bilen påkjørt utenfor huset her hjemme. En nabo tok regnr og vi anmeldte saken. Ingenting skjedde. Vi kontaktet politiet for å pushe saken men kom selvsagt ingen vei.
Men politiet frarådet oss å oppsøke adressen til eier da dette var en person med omfattende kriminelt rulleblad.
Vi prioriterte liv og helse og noen måneder etter kom henleggelsen i posten.

Før evt hjemmebesøk ville jeg ha forsikret meg om  at fyren ikke har voldelig rulleblad og jeg ville ikke ha oppsøkt ham alene.

Fyrens oppførsel og handling er i seg selv en indikasjon på at mannen ikke er "helt god" enten ved at han er stokk dum og/eller har svært kort lunte.

Begge deler er potensielt livsfarlig for deg ved å troppe opp på døren.

Tr0047

Henger meg på oppfordringen om å gå til media! Dette er av interesse for mange lesere..og det vet avisene!
I tillegg får en som nevnt over, en preventiv effekt ovenfor andre lowlifes!

Sitat fra: nie på søndag 17. mai 2015, klokken 09:48
Fyrens oppførsel og handling er i seg selv en indikasjon på at mannen ikke er "helt god" enten ved at han er stokk dum og/eller har svært kort lunte.
.
Dette er nok en god konklusjon på mannens tilstand  :)
Mars 2015 P85D

Muffinman

Tenker at når har skader bilen og så stikker av er han neppe særlig lysten på en åpen konfrontasjon. Tipper at han er en feiging som har fint lite høy i hatten når alt kommer til alt.

Teslanewbie

Sitat fra: Tr0047 på søndag 17. mai 2015, klokken 10:50
Henger meg på oppfordringen om å gå til media! Dette er av interesse for mange lesere..og det vet avisene!
I tillegg får en som nevnt over, en preventiv effekt ovenfor andre lowlifes!

Sitat fra: nie på søndag 17. mai 2015, klokken 09:48
Fyrens oppførsel og handling er i seg selv en indikasjon på at mannen ikke er "helt god" enten ved at han er stokk dum og/eller har svært kort lunte.
.
Dette er nok en god konklusjon på mannens tilstand  :)

Dessverre kan også  tilsynelatende oppegående mennesker med lang utdannelse  oppføre seg som misunnelige apekatter.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Tragisk! Var på DK med bilen min forrige måned. Der stod det en halvveis demontert sort Tesla som noen hadde ripet opp på alle sider inkl. frontruta. Ja, nordmenn og janteloven sier jeg. De fleste kan selvfølgelig oppføre seg men noen, som han fyren her hadde fortjent å fått historien publisert på FB!!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA