Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva f... vil dette koste?

Startet av ihlhaug, lørdag 16. mai 2015, klokken 23:27

« forrige - neste »

OlavEmil

Kjekt å sjå at det ordnar seg for deg. Òg godt å sjå at forsikringsselskapet krev regress. Beviskravet for erstatningsansvar er vesentleg lågare enn for straff, så det er nok vegen å gå. Eg vil tru at forsikringsselskapet køyrer den saka hardt, då dei har store interesser i å få has på slike folk. Det er vel dessutan ikkje usannsynleg at dei har hatt utgifter på oppripa bilar i Damsgårdsområdet før...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Jeg hadde et enkelt BV550 i front i min bil inntil denne "sporten" begynte å bli populær. Nå har jeg montert et bak også. Når neste bil leveres i høst skal dobbelt kamera ligge på kjøkkenbenken klart til montering før bilen kommer, vær trygg.

Goku

Er det noen her inne som tar på seg monteringsjobb for kamera uten sikkerhetspakke? Jeg hentet teslaen min fra tesla sandnes i dag, og jeg har ikke lyst å ende opp med regningen selv hvis en slik situasjon skulle oppstå.
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Tai

Det fikser Sondre hugaas for deg. Han driver bilkomponenter.no og monterte for meg og en kamerat. Ingen av oss hadde sikkerhetspakke. Anbefales på det varmeste!!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Goku

Takk for svar. Det skal jeg sjekke ut. Jeg hqr planer om å legge solfilm i bakrute slik at ungene ikke klager så mye, vil kameraet fungere greit sammen med 20 solfilm?
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

smurf

Sitat fra: Goku på tirsdag 30. juni 2015, klokken 06:38
Takk for svar. Det skal jeg sjekke ut. Jeg hqr planer om å legge solfilm i bakrute slik at ungene ikke klager så mye, vil kameraet fungere greit sammen med 20 solfilm?
Det funker greit. Jeg har 20 solfilm bak og cam.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

ihlhaug

Ooooh der kom brevet fra politiet. Saken henlegges etter bevisets stilling.

Det sender jo en grei melding til synderen om at det er fritt frem å gjøre hærverk på biler uten å bli straffet, selv om det finnes bevis og innrømmelse på tape.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Øggen

Fy fader!!!!!
Er det mulig??????
Rettsstaten Norge my ass!!!!!

Muffinman

#265
Sinnsvakt. Ilhaug, hvis ikke du går til media med denne gjør jeg det selv om jeg er svært så lite involvert i saken.

Først kløner de til og roter vekk anmeldelsen slik at eventuelle andre videobevis slettes, deretter ber de deg anmelde på nytt. Så henlegger de hvor det er kjent gjerningsmann, en innrømmelse fra broren og videomateriale av  selve gjerningen. Slik jeg ser det har de holdt deg for narr, og kastet vekk tiden din. Hva mer skal egentlig til for at politiet skal følge opp en slik sak, og hva mer går det egentlig an å legge på bordet?

Dette kan oppfattes som et klarsignal til synderen om å fortsette med hærverk. En annen konsekvens kan være at det i slike saker oppstår tilfeller av selvtekt. Det vil være synd for rettsstaten (og synderen).


Tuxedo

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 07. juli 2015, klokken 17:41
Ooooh der kom brevet fra politiet. Saken henlegges etter bevisets stilling.

Det sender jo en grei melding til synderen om at det er fritt frem å gjøre hærverk på biler uten å bli straffet, selv om det finnes bevis og innrømmelse på tape.
Dessverre blir jeg ikke overrasket.  Men du har mulighet til å klage på henleggelsen, hvis du gidder.

SabreMan

Veldig svakt av politiet. Be dem om å presisere hvorfor de mener at "bevisets stilling" ikke er godt nok. Hva mer trenger de egentlig?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

andreasmj

I Norge er gjerningsmannen alltid offeret. Politiet tar vel bare tak i saker hvor de kan hente inn penger til staten. For en patetisk gjeng.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

lurium

Her bør du tipse media. Svanevik transport måtte jo ta loven i egne hender da politiet ga f. Bergens politiet er særdeles ubrukelig. Det eneste de kan er å gi fartsbøter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA