Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva f... vil dette koste?

Startet av ihlhaug, lørdag 16. mai 2015, klokken 23:27

« forrige - neste »

ihlhaug

Jeg parkerte i dag utfor EVO fitness Damsgård i Bergen, hvor jeg har parkert nesten hver dag siste 8 mnd., offentlig parkering. Kom deretter ut og ser denne ripen over begge dørene og bakskjerm. Det er politianmeldt og bilder er levert. Jeg har i ettertid gått igjennom Dashcam og har funnet ut hvem som gjorde det, samt har reg. nr. på bilen til han ene. Kort fortalt ser man at de skal parkere, kjører foran min bil og passasjeren går ut. Jeg har sett samme bil stå på den plassen jeg parkerte på flere ganger i det siste. Deretter står han og stirrer på min Tesla før han tar opp et nøkkelknippe og rister det slik at han kun holder en nøkkel. Han går deretter sakte mot min bil mens han stirrer på den og beveger hånden mot bilen. Man ser så at han dukker opp bak bilen, stiller seg opp og ser til høyre/venstre på fortauet før han på nytt går forbi bilen og venter på person nummer to. Deretter går de forbi bilen to ganger mens de stirrer på den og stiller seg opp foran panseret. Person nummer to kommer tilbake etter et par minutter og går på nytt forbi bilen min og stiller seg opp foran panseret i 10-15 sek.

Er det noen som har vært med på slikt før, hva gjør man når politiet mest sannsynlig henlegger dette, og hva vil dette koste hvis jeg ikke skulle tatt det på forsikringen? Ripen er godt inn til metallet. Jeg blir so utrolig forbannet, hva er liksom meningen? Hvis de absolutt skulle være idioter kunne de heller punktert dekkene mine.

Edit: Vet ikke hvorfor bildene er feil vei, de ligger rett vei på macen.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

cirys1

Ta kontakt med bileier du har filmet, det er ditt eneste sikre tips, når du konfronterer han med bilder og video så bør han tilstå. Visst ikke ta det direkte med forsikringsselskapet hans, (visst ingen er samarbeidsvillige, ring ditt eget der for du hvor den er registrert) Ellers så kan du bare møte på døra hans (regner med at du har gjort et reg.søk) det pleier og fungere...

Krishell

 du vet hvem det er.. legg ut filmen på youtube.. folk bør få vite.. Men først, få pengene dine. Politiet tar sånt seriøst mtp filmen. Forsikringen fin vil ikke betale dette. Og de følger saken godt opp

thawi

 >:( Hva får folk til å oppføre seg sånn.

Jeg har utsatt montering av dashcam, men det føles ut som det er på tide å få ut fingeren snart ...

OnlyOne

Fantastisk sikring av bevis! Nydelig å få tatt sånne IDIOTER!

Hva slags personer snakker vi om her? Bare unggutter eller? Det finnes jo faktisk (ordentlige) folk i lønnet arbeid som holder på slik, tro det eller ei..

Et tips:
Dersom det skulle gå ordentlig ille, noe jeg ikke tror, så er det mulig å påklage en henleggelse. Ganske få gjør det, og med gode argumenter, noe som selvfølgelig ikke blir fremsatt i en anmeldelse, der det kun er fokus på omstendigheter rundt den straffbare handling, så vil det bli svært vanskelig å opprettholde henleggelsen. Greit å være klar over.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

mr.rs4

Ja fortell, er det voksne folk som har gjort dette?
Eller er et dritt unger?
Betaler de ikke så hadde jeg og lagt ut film på YouTube og Facebook og tagget navnene diss på FB innlegget.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

ihlhaug

#6
Jeg vil tro de er rundt 50-60 år gamle? Her er bilder av han som ripet opp bilen, person nummer to ser litt yngre ut. Jeg må prøve å få laget en film av de småfilene på Blackvue viewer som jeg kan gi til politiet, men er usikker på hvordan jeg gjør det, og google hjelper ikke serlig. Håper virkelig dette lar seg ordne uten at det blir for dyrt og tap av bonus. Jeg har ikke kontaktet de som ripet opp bilen, usikker på hva jeg skal gjøre ang dette.

Edit: Fjernet bilder av han som har ripet opp bilen
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Tr0047

Tipper denne skaden er i størrelsesorden 15 lapper ! 
Jeg lurer også på hvilken personer vi snakker om her...dette er noe som kan få en selv rolig person til å gå av hengslene...
Du vet hvem det er heldigvis!!!  Bruk politiet, ring ditt forsikringsselskap og forklar situasjonen og ikke handle irrasjonelt.
Kanskje du også på et tidspunkt må kontakte den dj.... som står bak hvis ikke du får hjelp.  Du får gi en lyd hvis ikke du vil besøke han alene ;)
Hold oss oppdatert om saken.
Mars 2015 P85D

Muffinman

Skikkelige amatør-vandaler som ikke spotter at de blir filmet. Håper de får som fortjent. Feite jævelen.

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

ihlhaug

Dette er i Bergen, nært sentrum. Det rare er at jeg har det blinkende lyset på kameraet på, så han må jo ha sett det, men kameraet bak blinker jo ikke. Kjenner det holder på å koke over for meg, men jeg får prøve å ta det med ro å se hva politiet og forsikringsselskapet sier.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Krishell


Krishell

Jeg blir så flau over å være norsk...

TRM

Sitat fra: ihlhaug på søndag 17. mai 2015, klokken 00:24
Dette er i Bergen, nært sentrum. Det rare er at jeg har det blinkende lyset på kameraet på, så han må jo ha sett det, men kameraet bak blinker jo ikke. Kjenner det holder på å koke over for meg, men jeg får prøve å ta det med ro å se hva politiet og forsikringsselskapet sier.
I stedet for å koke bør du heller legge deg med et smil om munnen. Du har VIDEOBEVIS! ☺ De fleste har ikke det, og må derfor ta kostnaden selv.

Overraskende å se hvilken type menneske som gjør en slik ynkelig handling... Er nok neppe første bilen han har utført skadeverk på.

Ser forøvrig ikke for meg at du vil få noen erkjennelse av vedkommende. Politi og forsikring er rette veien å gå. Henlegges det, påklag!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA