Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FastestLaps

Startet av finn_roen, søndag 26. april 2015, klokken 16:03

« forrige - neste »

finn_roen

Model S85 Performance har allerede gjort noen gode tider på "Laguna Seca" og nå også på "Willow springs"
Venter spent på tider fra P85D
søk på: Tesla
http://fastestlaps.com

cyber

Sitat fra: finn_roen på søndag 26. april 2015, klokken 16:03
Model S85 Performance har allerede gjort noen gode tider på "Laguna Seca" og nå også på "Willow springs"
Venter spent på tider fra P85D
søk på: Tesla
http://fastestlaps.com
89. plass på Laguna Seca-banen for Model S P85 kan vel ikke sies å være imponerende - vi må forvente at P85D gjør det vesentlig bedre  ;)

jazzwheel

http://www.teslarati.com/tesla-racing-series/ skriver en del om Tesla og banekjøring for de som er interessert.

Jeg hadde også håpet å se tall fra P85D på bane snart, men siden det ikke har kommet noe sted og bilen har vært ute i et halvt år snart så er det vel ting som tyder på at disse tidene ikke er så mye å skryte av. Det ser uansett til å være akselerasjon i hastighet som er svakheten på både P85 og P85D. Det er ikke sikkert det er så enkelt å få P85D  til å gå fortere på bane siden den har 150kg ekstra foran også. Om P85D har mindre problemer med "overoppheting" så ville det kunne hjelpe en del.

BMW850

Svakhet og svakhet. Har lagt merke til at flere er på grensen til sykelig opptatt av akselerasjon og spekulasjon om at 85D slår P85 f.eks. fra 0-100 osv. Har bare en ting å si, vet ikke om 6.2 har gjort min P85 raskere men det føles sånn. Uansett, mulig jeg har blitt gammel eller no men hva i allverden skal jeg med sprekere bil? Om det er 0-100 eller 80-120! Den er jo faen meg sinnsyk uansett :D Har hatt spreke biler, MC og mistet lappen noen ganger opp igjennom årene + bøter. Så jeg liker effektiv kjøring for å si det sånn.
Hallo!!! Vi bor i Norge og jeg trenger ikke en HK mer enn de 470 jeg har. Men det er nydeligb å ha kreftene, det må jeg selvfølgelig innrømme :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jazzwheel

Helt enig i alt du sier over. Jeg skrev det med referanse til de som liker å sammenligne TMS med andre mer banevennlige fossilbiler.

cirys1

Sitat fra: BMW850 på søndag 26. april 2015, klokken 22:48
Hallo!!! Vi bor i Norge og jeg trenger ikke en HK mer enn de 470 jeg har.

Bilen er vell ikke designet mtp på kun salg i Norge??
For og overbevise Tyskerne (et land som har blitt pepret med SC) så må akselerasjonen over 100 bli mye bedre. En bil som konkurrerer prismessig med Cayenne turbo, M5 og S- klasse kan ikke ha 100-200 som en gammel VW GTI.
0-100 tallene er allerde mer enn imponerende nok.. :)

Jejl

Sitat fra: cirys1 på mandag 27. april 2015, klokken 09:26
Sitat fra: BMW850 på søndag 26. april 2015, klokken 22:48
Hallo!!! Vi bor i Norge og jeg trenger ikke en HK mer enn de 470 jeg har.

Bilen er vell ikke designet mtp på kun salg i Norge??
For og overbevise Tyskerne (et land som har blitt pepret med SC) så må akselerasjonen over 100 bli mye bedre. En bil som konkurrerer prismessig med Cayenne turbo, M5 og S- klasse kan ikke ha 100-200 som en gammel VW GTI.
0-100 tallene er allerde mer enn imponerende nok.. :)
Jeg kjørte i Danmark og Tyskland for noen uker siden med vår P85 og vi satt 7 personer i bilen.
Når det var litt trafikk så var det typisk aks fra ca 110 til ca 160 som var mest aktuelt, og det synes jeg bilen klarer mer enn godt nok. Tror at vi stort sett ikke hadde noen begrensning i effekten før vi hadde over 150 km/t. Hvis du starter å akselerere fra 0 så kommer vel begrensningen i effekt allerede på ca 130(?).

finn_roen

#7
Sitat fra: cyber på søndag 26. april 2015, klokken 22:08
89. plass på Laguna Seca-banen for Model S P85 kan vel ikke sies å være imponerende - vi må forvente at P85D gjør det vesentlig bedre  ;)
89.plass virker gjerne ikke imponerende, men det er mange heftige biler på denne listen, og med tanke på vekten på S85P så syntes jeg den klarer seg meget godt.

fonberg

Sitat fra: BMW850 på søndag 26. april 2015, klokken 22:48
...Har hatt spreke biler, MC og mistet lappen noen ganger opp igjennom årene + bøter. Så jeg liker effektiv kjøring for å si det sånn.
...

OT: Kan du forklare meg hvorfor du ser på kjøring som får deg til å miste lappen som effektiv kjøring?  ;)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

TorAtle

Sitat fra: fonberg på mandag 27. april 2015, klokken 13:03
OT: Kan du forklare meg hvorfor du ser på kjøring som får deg til å miste lappen som effektiv kjøring?  ;)
Du synes 100% av veinettet i Norge har riktig fartsgrense uansett tid på døgnet, vær- og føreforhold og trafikkmengde? Feks mister du lappen i 107km/t på ring 3 i Oslo. Det er bare skummelt å kjøre i den hastigheten hvis du har en Think. Helt udramatisk i en kapabel bil dersom det er lite trafikk. Det finnes selvsagt drøssevis av gode eksempler.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

fonberg

Sitat fra: TorAtle på mandag 27. april 2015, klokken 15:39
Sitat fra: fonberg på mandag 27. april 2015, klokken 13:03
OT: Kan du forklare meg hvorfor du ser på kjøring som får deg til å miste lappen som effektiv kjøring?  ;)
Du synes 100% av veinettet i Norge har riktig fartsgrense uansett tid på døgnet, vær- og føreforhold og trafikkmengde? Feks mister du lappen i 107km/t på ring 3 i Oslo. Det er bare skummelt å kjøre i den hastigheten hvis du har en Think. Helt udramatisk i en kapabel bil dersom det er lite trafikk. Det finnes selvsagt drøssevis av gode eksempler.

Fartsgrensen skal så klart ses i forhold til det veitrafikkloven sier om å avpasse farten til forholdene, innenfor fartgrensen. Eksempelvis kjørte jeg senest i forgårs E6 over Dovre på føre som veksla mellom slush og skøytebane over lengre strekninger. Fartsgrensa er 80 og 90 men jeg hadde neppe mer enn 60 i snitt på de milene denne gangen, mens det under normale gode forhold er kjedelig å ligge bare ti over fartsgrensa på samme strekning.

Men poenget mitt var at jeg personlig ser på kjøring som gir som resultat at man blir fratatt retten til å kjøre, som lite effektivt.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

BMW850

Sitat fra: fonberg på mandag 27. april 2015, klokken 13:03
Sitat fra: BMW850 på søndag 26. april 2015, klokken 22:48
...Har hatt spreke biler, MC og mistet lappen noen ganger opp igjennom årene + bøter. Så jeg liker effektiv kjøring for å si det sånn.
...

OT: Kan du forklare meg hvorfor du ser på kjøring som får deg til å miste lappen som effektiv kjøring?  ;)

Jo, før i tida sa jeg til kjerringa: Jeg kjører ikke fort, bare effektivt  :P Nå har jeg roet meg og som jeg sier 470hk er plenty for meg ;) Og når det gjelder det å få bøter eller miste lappen, du har vel vært gutt engang du og? Nå skal det sies at politiet her i landet  ofte har virket som har en annen agenda enn de burde. Med dette landets fartgrenser er det ikke så vanskelig å risikere å miste lappen. Når de står med radar på en av de lengste slettene på Haukelifjellet kan du jo begynne å lure...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Jeg lurer på om de ikke er på jakt etter personer som kjører over fartsgrensa ;)

fonberg

Sitat fra: BMW850 på mandag 27. april 2015, klokken 19:03
Sitat fra: fonberg på mandag 27. april 2015, klokken 13:03
Sitat fra: BMW850 på søndag 26. april 2015, klokken 22:48
...Har hatt spreke biler, MC og mistet lappen noen ganger opp igjennom årene + bøter. Så jeg liker effektiv kjøring for å si det sånn.
...

OT: Kan du forklare meg hvorfor du ser på kjøring som får deg til å miste lappen som effektiv kjøring?  ;)

Jo, før i tida sa jeg til kjerringa: Jeg kjører ikke fort, bare effektivt  :P Nå har jeg roet meg og som jeg sier 470hk er plenty for meg ;) Og når det gjelder det å få bøter eller miste lappen, du har vel vært gutt engang du og? Nå skal det sies at politiet her i landet  ofte har virket som har en annen agenda enn de burde. Med dette landets fartgrenser er det ikke så vanskelig å risikere å miste lappen. Når de står med radar på en av de lengste slettene på Haukelifjellet kan du jo begynne å lure...

Jo da, jeg har også vært gutt en gang, og enkelte ting tyder på at jeg fortsatt er det. Det tok meg fem timer og 350 km kjøring fra jeg fikk Teslaen til jeg innkasserte den første elektriske fartsbota  ;)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

finn_roen

Da har P85D fått satt en rundetid på Autozeitung test track.
http://fastestlaps.com/cars/tesla_model_s_p85d.html
Ikke noe imponerende resultat 1.48.30 og 246/647

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA