Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Like this!

Startet av moderator 2, fredag 17. april 2015, klokken 11:32

« forrige - neste »

LFCH

Godt forsøk men Like-knappen er ikke ok. Mitt råd er fjern det evt gjør det mye mindre synlig

mr.rs4

Jeg og liker "Like" knappen, men den er for stor, og i feil farge. Fargen burde være i grønn eller blå farge(i den lyse enden av farge skalaen).
Og at knappen blir mindre enn "New" knappen, ønsker jeg og.

Med dette så vil man kanskje få mindre viktige innlegg, +1 eller lignede


Sett opp en avstemning, der en tar med(med evt et bilde forslag)
Ikke bruke "Like" knapp

Bruke "Like" knapp i lyse blå farge, samme størrelse som nå(med evt et bilde forslag)
Bruke "Like" knapp i lyse grønn farge, samme størrelse som nå(med evt et bilde forslag)

Bruke "Like" knapp i lyse blå farge, mindre størrelse enn nå(med evt et bilde forslag)
Bruke "Like" knapp i lyse grønn farge, mindre størrelse enn nå(med evt et bilde forslag)



Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Amoss

Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 18. april 2015, klokken 09:20
Jeg og liker "Like" knappen, men den er for stor, og i feil farge.

Nei, det er ikke snakk om "feil farge på knappen", feilen er at det er en "knapp".

Bytt ut teksten med ett nøytralt "+"  ("dislike" blir da så klart "-"). Bruk gjerne ett ikon for dette.
Plasser linken der den hører hjemme. Den KAN plasseres oppe i høyre hjørne på linje med "Sitat", men hører funksjonsmessig sammen med "Rapporter til moderator". Så den bør legges nede til høyre på samme linje som denne linken, og i samme farge/font som resten av denne linjen (om det ikke blir ett ikon).
"(X people liked this)" blir "X+" eller "+X", men en skriftstørrelse mindre enn resten av linjen.

På denne måten er funksjonen lett tilgjengelig men uten å trekke til seg unødig oppmerksomhet eller virke forstyrrende slik det er nå.

... ja, også dropp det helt for tråder.
Model S 85D

Krishell

Gjør knappen litt anonym  :o

Det er fint hvis man kan  finne igjen innlegg man har likt etc. Bruker Facebook på samme måte. Da slipper man printscreen av gode råd :) det er sikkert en mulighet for å slå av likes for de som ikke vil se den også.

OleJA

Normalt skannet jeg igjennom forumet etter tråder som har 'New' status siden jeg var innom sist. 'Like' knappen er visuelt så dominerende at den tiltrekker seg all oppmerksomhet fra 'New'.

Gjør 'Like' mindre synlig, eller fjern den helt!

NegativeElectrode

Noen andre som har fått problemer med Tapatalk når dette ble innført?
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Veggen

Tapatalk har ikke fungert på elbilforum de siste dagene.
Ingen anelse om det har noe med denne fjortis knappen å gjøre...

joda

Er ikke noen web designer, men gir gjerne et forslag eller to til hvordan dette heller burde sett ut for å være mindre dominerende  ;)
(endringene burde være enkelt å fikse i .css filen til utvidelsen)


Eksempel 1:
- Mindre font størrelse (10-12 i stedet for 16, på bilde er det 12) og Grønn bakgrunn.
(denne gjør seg litt bedre inne i en tråd, men er fortsatt kanskje litt masete på oversikten)

Eksempel 2:
- Mindre font størrelse (10-12 i stedet for 16, på bilde er det 12) og Grå bakgrunn.
(Bra på oversikten, men blir litt anonym inne i en tråd)
TMS 85D

Muffinman

Håper noe blir gjort raskt. Det stikker i øynene hver gang jeg går inn på forumet slik det er nå. Man trenger vel ikke fullføre hele prøveperioden når noe er så åpenbart feildesignet? Og det er jo så lite som skal til for at det blir bedre. Se glimrende forslag over.

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Thor2014

Jeg vil gjerne ha den bort

ksandal

kan gjerne gjøre om den like knappen til en mer diskret "tommel opp" i hvit med liten blå ramme opp...  f.eks.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

BMW850

Ja, gjør knappen mindre dominerende så er det en grei funksjon.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

orjan

#43
Har null bruk for dette. I tillegg er knappen altfor prangende og drar blikket vekk fra det som er mye viktigere, nemlig trådtitler og tekster. Takk og lov for browser addons som lar meg fjerne slikt tøv.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Beachboy

Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA