Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Like this!

Startet av moderator 2, fredag 17. april 2015, klokken 11:32

« forrige - neste »

moderator 2

Vi kjører nå en test med Like i en ukes tid, på Teslas underforumer.

Spørsmålet er om dette blir slitsomt, eller er en funksjon som fungerer godt.

Lars
Forum Admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Thor2014

For meg er New mest interessant. Like kunne for meg vært litt mindre fremtredende enn New symbolet.  I alle fall på mobil.

boppus

Forumet er på norsk; hvorfor heter ikke knappen rett og slett Liker?
Fargekonsulenten har vel også bommet litt.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Amoss

Ideen er god den, og kan nok være både nyttig og interessant, men den bør endre form. Slik den er nå "skriker" alle tråder og innlegg "LIK MEG! LIK MEG!".

Ett annet poeng er språket. Dette er ett norsk forum, og på norsk heter det jo "lik" ikke "like". Men det ordet har også en annen betydning som kanskje ikke er ønskelig å forbinde med dette :p  Synes derfor at en "+" i stedet for "like" er en bedre løsning, og med den fordelen at den derved også blir mer diskret (se avsnittet over :p ).

Just my 2 øre ;)
Model S 85D

tonl

#4
Fargen kunne vært litt mindre fremtredende syns jeg. Noe med grønn farge i? Grønn profil som reprenseterer forumet.

jkirkebo

For min del er funksjonen verdiløs, da jeg utelukkende leser forumet i visningen "nyeste innlegg". Der dukker ikke knappen opp, og heller ikke vedlegg. Er det noe som lar seg fikse?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

joda

#6
Syntes den funksjonen ble veldig "masete"..

Hvis den skal beholdes så bør den tones ned en del hakk mener jeg.
TMS 85D

elbilertilalle

Man kan jo gjøre knappen litt mindre intrusive. Rø farge betyr altid "fare".

Ellers så synes jeg det gir mening. Mange andre forum har en slags scoring system hvor folk prøver å oppnår beste mulig score og på den måten øker kvaliteten i innleggene.

satheesh.net

Take it down a notch, så er det sikkert en grei funksjon å ha. (Farge og størrelse.)

Håper forresten vi ikke går i samme fellen som dagens 'fjortiser' som får angst og depresjon av at ingen "Liker" innleggene deres. Vi er vel mer voksne enn som så? ::)

Enig at enkelte innlegg muligens kan få litt "kvalitet" over seg ved et slikt system. Slik at folk ikke sporer helt av i endeløs OT diskusjoner f.eks. ;)

Torpedo Ted

Alt for masete! En MEGET diskreet implementering kunne imidlertid hatt noe for seg.

petersv

"New"-knappen skulle vært tre ganger så stor som "like"-knappen ;)

Espen Hugaas Andersen

Ja, "Like"-knappen bør absolutt ikke være større enn "new" ikonet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tai

Er det ikke nok sånt "like" tull på Facebook? Kan vi få en frisone, et sted som holder det enkelt?

Værsåsnill?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på fredag 17. april 2015, klokken 13:26
Enig at enkelte innlegg muligens kan få litt "kvalitet" over seg ved et slikt system. Slik at folk ikke sporer helt av i endeløs OT diskusjoner f.eks. ;)

En fordel med funksjonen hadde jo vært at man kunne slippe lange tråder der folk skriver "+1" eller "enig!" osv. for å vise støtte til hva som alt har vært skrevet, eller gjentar argumentene som har kommer tidligere. Så denne tråden er i seg selv ett bevis om at det ikke fungerer - i alle fall ikke enda ;)
Model S 85D

Sense

Min mening er at Likes-funksjoner er en del av facebook-tyranniet der enkelte opplever press til å skrive tilsvarende det de ser andre får mange "likes" på.
Jeg ønsker heller originalitet og variasjon fremfor facebookverdens "perfeksjon".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA