Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tapatalk oppdatert

Startet av moderator 2, fredag 17. april 2015, klokken 11:29

« forrige - neste »

moderator 2

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Olatho

Hei,

Fint at du kom med en oppdatering, selv om det var i "feil" tråd, og selv om det tok bortimot et halvt år...

Uansett.  Ser at elbilforum.no har mail hos gmail.  Da burde det ikke være veldig komplisert for den/de som administrerer denne kontoen å opprette en epost-adresse så du kan motta mail fra Tapatalk.
Alternativt kan man jo endre MX (epost-server) for domenet, og opprette epost-adressene på en annen server.
Og hvis heller ikke det går, kan man jo ta kontakt med Domeneshop som domenet re registrert gjennom, og be om at man først endrer DNS-servere, og så får opprettet en ny MX.

Så lenge Hans Håvard Kvisle er mulig å få tak i burde alle disse tingene være en smal sak.

Har du andre spørsmål, eller trenger hjelp til noen av disse prosessene, så kan du gjerne ta kontakt, enten her, eller direkte med meg.
- Jeg har også mulighet til å sette opp både DNS-servere og epost-server for deg hvis det skulle være behov for det.


/Ola (T)

oleredv

Takk for oppdatering, det var sårt tiltrengt!

Som det er nevnt før meg her så bør dette med e-postoppsettet vere temmelig enkelt så lenge vedkommande som administrerer kontoane fremdeles har tilgang.

Alternativt så bør det å få kontakt med Tapatalk ikkje vere noke stort problem, har sjølv erfart at dei har svartid på 1-3 dagar.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

moderator 2

Sitat fra: Olatho på tirsdag 08. september 2015, klokken 15:24
Har du andre spørsmål, eller trenger hjelp til noen av disse prosessene, så kan du gjerne ta kontakt, enten her, eller direkte med meg.
- Jeg har også mulighet til å sette opp både DNS-servere og epost-server for deg hvis det skulle være behov for det.

/Ola (T)

Jeg har full kontroll på google apps, bruker det selv på jobb + + +. Det var jeg som satte opp google apps for elbilforum.no og elbil.no for 10 år siden, men jeg har ikke tilgang lenger og er derfor avhengig av at elbilforeningen gjør dette arbeidet.  Den gang var elbilforum.no et domenealias på elbil.no, men den er tydeligvis fjernet... Hans Håvard Kvisle ble spurt i vår, men han har i likhet med meg gitt bort tilgangen...
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

cairnz

Er det noen vi brukere burde "dytte" litt på slik at det blir fortgang hos de du er avhengige av? :)
Elbilist

Olatho

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 09. september 2015, klokken 15:47
Sitat fra: Olatho på tirsdag 08. september 2015, klokken 15:24
Har du andre spørsmål, eller trenger hjelp til noen av disse prosessene, så kan du gjerne ta kontakt, enten her, eller direkte med meg.
- Jeg har også mulighet til å sette opp både DNS-servere og epost-server for deg hvis det skulle være behov for det.

/Ola (T)

Jeg har full kontroll på google apps, bruker det selv på jobb + + +. Det var jeg som satte opp google apps for elbilforum.no og elbil.no for 10 år siden, men jeg har ikke tilgang lenger og er derfor avhengig av at elbilforeningen gjør dette arbeidet.  Den gang var elbilforum.no et domenealias på elbil.no, men den er tydeligvis fjernet... Hans Håvard Kvisle ble spurt i vår, men han har i likhet med meg gitt bort tilgangen...

Poenget mitt var at hvis du ikke kommer inn på Google-kontoen, så er det kanskje like greit å bare endre DNS-pekere så mailen går et annet sted enn til Google.

Olatho

Nå har det gått en drøy måned til. 

Mitt tilbud om å få dette aktivert igjen står fortsatt.

Forslag til løsninger:
a) Ta kontakt med http://www.hostmonster.com/ for å endre MX for domenet til en epost-server du har kontroll på
- Hvis du ikke har noen alternativ epost-server kan jeg sette opp epost for deg her

b) Hvis du ikke har login eller får kontakt med hostmonster, ta kontakt med domeneshop og be dem endre DNS til et sted du har kontroll på
- Hvis du ikke har noen alternative DNS-servere kan jeg sette opp DNS for deg her
- Deretter kan du peke MX dit det måtte passe

Ved alternativ b) må eventuelle andre pekere (for web osv) settes riktig, så da er det greit å holde tunga rett i munnen, men det er fullt overkommelig.

oleredv

Tippar vi er fleire som er utålmodige angåande status her....
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

hstad

Nå er det vel ganske klart at dei som drifter dette nettstedet ikkje er interessert i å få dette opp og gå på Tapatalk. ser vel ikkje nytteverdien av det tenker eg...
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

sap_2000

Helt ufattelig at TapaTalk nå har vært borte i et halvt år på et så stort forum som dette.

Om man drifter et såpass aktivt forum og ikke greier å få det til å funke på mobil (med TapaTalk eller eget mobilskin) i år 2015 så er det kanskje på tide og vurdere å gi fra seg stafettpinnen til noen som kan?
Tilbud har det ikke skortet på hvertfall.

Oppgitt  >:(
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

oleredv

Sendte for ei drøy veke sidan mail til kommunikasjonsdirektøren i Elbilforeninga sidan han står oppført som admin på dette forumet. Ingen tilbakemelding endå...... :(
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

sap_2000

Helt ufattelig at de som drifter forumet bevisst overser dette  :o
"Alle" andre forumer greier å integrere seg med TapaTalk, så kan jo ikke være noen umulig oppgave.
To ting er helt sikkert. 1: forumet suger fra mobilplattformer. 2: dette løser seg ikke ved å stikke hodet i sanden. Det har jo ikke manglet på tilbud om hjelp heller...

Kanskje på tide å ta tak i dette før det har gått 1 år? Hvis ikke foreslår jeg at ansvaret for å drifte dette forumet blir overtatt av noen med mer kompetanse og arbeidslyst  ::)
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Anterialis

Jeg byttet passordet mitt for ca. 6 mnd siden og etter det har inne TapaTalk fungert med ette forumet. Jeg trodde denne feilen kun lå hos meg, heldigvis er det ikke det.

Hva kan vi gjøre for å få rette vedkommende til å oppdatere pluginen på forumet her??? Utrolig irriterende at TapaTalk ikke kan benyttes :/
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

Kent

Sitat fra: Anterialis på tirsdag 24. november 2015, klokken 20:36
Hva kan vi gjøre for å få rette vedkommende til å oppdatere pluginen på forumet her??? Utrolig irriterende at TapaTalk ikke kan benyttes :/

Det kan virke som den eneste mulige løsningen her er å opprette et alternativt forum.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

oleredv

Sitat fra: Anterialis på tirsdag 24. november 2015, klokken 20:36
Hva kan vi gjøre for å få rette vedkommende til å oppdatere pluginen på forumet her??? Utrolig irriterende at TapaTalk ikke kan benyttes :/

Det som trengs her er at man får endra e-postadressa som site owner står registrert med hos Tapatalk. Det virkar som det er det som har stoppa opp her uten at eg forstår grunnen til det.

Eg har fremdeles ikkje fått svar frå elbilforeninga, så det er heilt tydelig at dette er eit tema dei ikkje viser stor interesse for å finne ut av.

2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA