Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Faktura for Bombrikke - etter 1 år???

Startet av Batteritralla, tirsdag 14. april 2015, klokken 11:31

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: elektrolux på søndag 19. april 2015, klokken 05:45
Jeg har kjøpt bil med brikke, og bilradio, og dekk og vrakpant og en pose gamle tomflasker oppi. Selger har da fått betalt for hele denne pakken.
Betviles at "Selger har da fått betalt for hele denne pakken." Tomflasker er sikkert gjenglemt, det samme er bombrikken. Da er det strengt tatt tyveri å beholde disse. Bombrikken er dessuten ikke selgers eiendom men noe han låner av bomselskapet mot et depositum.
Å kaste brikken er det samme som å kaste 200kr i søpla.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

arthur

Jeg liker å være prinsipiell og at rett skal være rett samt tar gjerne en diskusjon om slikt, men denne saken klarer jeg ikke å hisse meg opp over eller se at det er gjort noen feil. For at man skal kunne kjøre gratis må man ha et abonnement og det får man ved å bestille en brikke som blir tilsendt mot et depositum på 200 kroner. Disse kronene får du igjen når brikken blir returnet, og det var den saken, eller?

At man ikke liker å måtte ha en brikke for å kunne passere gratis er en diskusjon som blir litt uinterresant etter mitt syn.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elektrolux


Og, renter fra depositumskonto skal utbetales sammen med depositum.
[/quote]

Interresant

Skal retunere alle brikkene mine og kreve disse rentene og så bestille nye brikker siden bomselskapene påstår at en må ha brikke. Tror faktisk det kan være lurt å heve renter et par ganger i året så ikke alt for mange panger blir stående på låst konto. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Gordon Retriever

Jeg går ut fra at det ikke er noen som har mottatt betalingskrav for bombrikker som ble utlevert for mer enn 3 år siden?
(Jfr. allminnelig foreldelsesfrist for fordringer.)

elektrolux

Jo, en kamerat har det på en av sine trofaste slitere.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Sitat fra: Griffel på søndag 19. april 2015, klokken 08:32
Nå vet jeg jo at du har morro av diskusjoner med bomselskap. ;)

He he. Må jo få valutta for pengene og ergrelsene om ikke noe annet: http://www.youtube.com/watch?v=dObcW41Xcl8&feature=related
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arthur

Sitat fra: elektrolux på søndag 19. april 2015, klokken 19:07

Og, renter fra depositumskonto skal utbetales sammen med depositum.

Interresant

Skal retunere alle brikkene mine og kreve disse rentene og så bestille nye brikker siden bomselskapene påstår at en må ha brikke. Tror faktisk det kan være lurt å heve renter et par ganger i året så ikke alt for mange panger blir stående på låst konto. ;D
[/quote]

Og i de ukene som går fra du leverer fra deg brikkene til du får de nye så skal du passere bomringer som før, parkere som før og ta en krangel eller sytten i månedene etterpå?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Håpet er jo at jeg blir en så dårlig kunde at bomselskapet nekter meg kundeforhold og heller sender ut 0 faktura ( Eller enda bedre Ikke sender ) på passeringer som er gratis uansett.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Sele

Jeg er ikke for bompenger men hvorfor denne motviljen og innordne seg et system hvor man kun betaler et depositum for brikken? Jeg hadde ikke orket den kampen,en brikke i bilen og ferdig med saken.

elektrolux

Er nok noe med psyken. Føler bomselskapene ikke følger regler om fri passasje for Elbiler og er ikke velvillig innstillt til private selskap som tar ut honorarar og million utbytte på penger som burde gått til vei.

Gjør alt jeg kan for å unngå dem, men de er på meg omtrent uansett hva jeg kjøper av kjøretøy.

Heldigvis fungerte 1000 krs og regndress MC aksjonen tilbake på 80 tallet. Vi skapte et uendelig trafikk kaos hver dag til vi slapp bompenger. Synd billistene er så egoistiske at de kjøper bombrikke for å spare noen kr, og dermed støtter opp om et elendig system. Hadde alle billistene gjort som motorsyklistene på 80 tallet er jeg sikker på at vi hadde hatt bedre veier uten bompenger. Eneste som hadde tapt på det er styremedlemmene i bomselskapene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på mandag 20. april 2015, klokken 20:40
Føler bomselskapene ikke følger regler om fri passasje for Elbiler og er ikke velvillig innstillt til private selskap som tar ut honorarar og million utbytte på penger som burde gått til vei.
Da vil nok denne glede deg:
http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2015/04/17/222236/regjeringen-kutter-antall-bomselskaper
http://www.pressreader.com/norway/tonsbergs-blad/20150418/281934541481747/TextView

Rent bortsett fra at det ikke er private selskap men kommunale og fylkeskommunale selskap om er underlagt riksrevisjonen. Med du har rett i, og er enig med riksrevisjonen at det går for mye penger til boselskapene som sådan. Noe av problemet er at mange kjører uten brikke.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Hva skjer med depositumet som er innbetalt til et selskap, så er kvitteringen rotet vekk, bilen solgt og en så ønsker depositum med renter tilbakebetalt etter at 3 nye selskap har overtatt for alle de vi nå har?

Enda en grunn til å avvente med å innbetale depositum.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

#28
Sitat fra: elektrolux på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:45
Hva skjer med depositumet som er innbetalt til et selskap, så er kvitteringen rotet vekk, bilen solgt og en så ønsker depositum med renter tilbakebetalt etter at 3 nye selskap har overtatt for alle de vi nå har?

Enda en grunn til å avvente med å innbetale depositum.
Det eneste du må gjøre er å returnere brikken når du selger bilen, så kommer pengene til deg. Svært få synes dette er komplisert, spesielt oppegående elbilister. (At noen sløve fosilbilister ikke klarer det er lettere å forstå)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Terjer

Sitat fra: elektrolux på mandag 20. april 2015, klokken 17:44
Håpet er jo at jeg blir en så dårlig kunde at bomselskapet nekter meg kundeforhold og heller sender ut 0 faktura ( Eller enda bedre Ikke sender ) på passeringer som er gratis uansett.

Jeg hater bomselskapene, du har min fulle støtte i alt du finner på mot dem.  :P

Når det gjelder depositumskonto så er det den som har innbetalt depositum som eier pengene, så da kan ikke bomselskapene bruke eller benytte disse pengene. De kan ikke gå inn i selskapets regnskap som hverken inntekt eller egenkapital og de kan heller ikke utbetale utbytte fra de. ...men jeg tror at slikt driter de i fordi de ikke trenger å forholde seg til de lover og de regler som er vedtatt her i landet.
VW e-up!
MG4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA