Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tiltrekker Model S seg skader?

Startet av B_Tesla, mandag 30. mars 2015, klokken 23:29

« forrige - neste »

B_Tesla

Steike. Dash-cam bestilles ASAP. Spares inn før man vet ordet av det.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øyvind.h

Sitat fra: B_Tesla på mandag 30. mars 2015, klokken 23:29
Er det slik at denne bilen er en magnet for skader?
Absolutt ikke. Opplever ingen forskjell i antall skader på denne sammenlignet med tidligere bilhold.
I løpet av 1,5 år er den blitt skrapet opp i venstre hjørne foran (Leaf-eier, fikk tak i synderen). Noen har vært borti bakfangeren, og kona stod for noen striper på venstre hjørne bak.

Til sammenligning brukte jeg 10-15.000,- på smart repair på Passaten jeg hadde i 2 år. Den hadde merker i skilt foran, merker i støtfanger bak, merker i knekken på dørene samt en bulket kanal. Ja og oppskrapet panser etter vindusbytte.

Det som har overrasket positivt foreløpig er knekken langt nede på dørene. Jeg trodde denne ville være magnet for småmerker slik som på Passaten. På Passaten fikk jeg flere merker i den knekken i løpet av 2 år. Teslaen har ingen ujevnheter i knekken, selv om jeg vet folk har vært borti. Overraskende!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

B_Tesla

Har en pen ripe i den knekken. Ingen deformering. Skal utbedres rett over påske.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Tesla-man

Tja, drøyt år (I Oslo) og 45 000 km = ingen skader.  Tar litt forholdsregler da. Prøver å ikke kline meg oppi andre f.eks.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

BMW850

Etter vask i dag ser jeg ihvertfall at fremre skjermbuer bak er utsatt for steinsprut. Må nok legge på noe folie akkurat der...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA